{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Reparation af nyere Ford til 42.000 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
mine forældre kører en Ford Grand CMax 2.0 Tdci Aut. fra december 2014 den har til dato kørt knap 35.000km

Lige før jul mærkede gearskiftet i den automatiske gearkasse underligt og den røg på værksted.
Nu er dommen så kommet.
Ny gearkasse, en reparation til knap 42.000kr.

Det er første gang vi har set og hørt det siger de på værkstedet. (og har talt med andre værksteder)

Kan det virkelig passe?

Kan godt være nogen synes det er meget normalt og at jeg/vi er underlige. Men jeg synes fandme det er mange penge at bruge på en næsten ny bil...

Mvh. Martin

Kommentarer på:  Reparation af nyere Ford til 42.000
  • #1   7. jan Det har aldrig været billigt at køre med Aut. gear i nyere biler når det går i stykker - men er det fordi at det koster 42000 Kr. at du ikke kan få det til at passe?
    For det kan sagtens være dyrere på luksusmærkerne.

Men er det Ford selv der er inde over reparationen? For så ville det måske klæde dem at tage delvist på egen regning på en 3 år gammel bil såfremt alle service er overholdt.

• #2   7. jan Du har bestemt krav på noget kulance, hvis alle service er overholdt.

• #3   7. jan Ved godt det er dyrere med aut. gear. sådan er det jo bare.

Vi har talt med Ford Danmark. De siger at det kan ske meget sjældent, men vil ikke gøre mere ved det.

• #4   7. jan og alle service er overholdt på værkstedet hvor bilen er købt.

• #5   7. jan Jeg ville tage den videre. Jeg ville ikke betale regningen uden en kamp. Få en advokat ind over sagen.

• rene L
    rene L Online Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 31 Svar: 2.248
    #6   7. jan hvi de ikke vil gøre det billegere så tal med nogle af kæde værkstederne Automester, Bilpartner, Mesterbiler

• #8   7. jan tak for hjælp indtil videre. ser lige hvad der kommer i morgen af kommentarer også ??

• #9   7. jan Vi havde kæmpe problemer med vores Ford, den nåede kun at blive 4 mdr før Ford DK købte den tilbage grundet de opgav at fikse dens mange problemer, men var også lidt en speciel model der ikke kører så mange af herhjemme
    En enestående sag og de var super imødekommende så jeg vil mene i burde få en ret stor del af regningen betalt af Ford/værkstedet

• #10   7. jan Hvad var det for en model?
    Bare nysgerrig.
    Vi har talt med Ford Danmark. De vil ikke hjælpe, selvom de siger det sker meget sjældent.

• #11   7. jan Focus ST2 diesel, det er også en 2,0 tdci 185 HK

• Jacob Dam H
    Jacob Dam H Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 3 Emner: 18 Svar: 250
    #12   8. jan Har et hold venner der har en Mondeo diesel med aut. Gear. Den meldte fejl på gear kassen. Ford sagde ny gear kasse... et andet værksted skyllede den igennem og ny olie i. Så kørte den altså igen stille og rolig. Kunne det tænkes i skulle få et andet værksteds vurdering??

• #13   8. jan Det er ikke umuligt at det kan afhjælpe - MEN en gearkasse der har gået 42000 burde ikke kunne forklares med en skylning og ny olie ved forkert gearskifte.. Ikke i min verden..

Jeg håber virkelig Ford kommer på banen her!

• Jacob Dam H
    Jacob Dam H Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 3 Emner: 18 Svar: 250
    #14   8. jan Det klart Thomas... deres har vidst også gået 100.000 mere. Jeg ville bare lige komme med input. Ærgerligt må man sige, men det kunne være.

• #15   8. jan Er det en powershift gearkasse? Altså en dobbeltkobling?

Har hørt flere gearkasse værksteder sige at de ikke helt så gode som vw's dsg. Dog er det en billig gearkasse.

• #16   8. jan 42000 ville kunne købe min bil 3 gange for de penge. Thats why I don't buy a new car.

Desvære er det ikke unormalt at de forskellige mærker dækker sådanne ting om det så er en generel fejl vil de forsøge at tøre den af på ejeren. De ved jo godt ejeren ikke rigtig har noget valg, har også set og oplevet at nå en bil blevet for gammel så skal de nok finde en masse fejl så ejeren nok vil købe en ny bil inde i deres salgs afdeling.

• #17   8. jan Nu skal man lige huske, at kulance er IKKE noget man har krav på.. Og komme med trusler om advokat, giver nok ik Ford Danmark lyst at være behjælplig og smide nogen penge efter problemet.. Det er en skidt ting, at gearkassen laver ballade, men garantien på bilen er udløbet, og så er det sur røv..
    Så forhør jer andre steder om de kan gøre det billigere..

• #18   8. jan Og bilklage.dk kan du ik rigtig brug til noget, da bilen ik er købt med fejlen til stede og man kan ikke klage over en reparation, som man ik har fået lavet endnu..

• #19   8. jan #17 tror du skal læse op på lovgivningen

• #20   8. jan Jeg havde prøvet køre på et automester eller lignende og få deres mening, og så lige prøve skylle gearkasse igennem og 0 stille den.

• #21   8. jan Alexander

Hvad siger loven da. ?

Kulance er et pengebeløb (evt. i form
    af reservedel/reparation) bilforhandler, værksted eller importør frivilligt tilbyder dig Og så selv om skaden eller manglen ikke er omfattet af garantien eller af købelovens reklamationsret. Det gælder typisk, fordi fristen for at fremkomme med reklamationer ifølge garantien og købeloven er udløbet i mellemtiden.

• #22   8. jan Jeg vil også gerne høre nærmere om lovgivningen der tvinger et firma til at yde kulance på en defekt der IKKE er dokumenteret som værende et flertalligt problem. Jeg læser gerne et link i lovgivningen hvor et bilforhandler bliver tvunget til at erstatte noget efter 3 år - bring it on!

• #23   9. jan Aleksander

Her kan du læse alt om emnet..
    https://fdm.dk/alt-om-biler/dine-rettigheder/garanti-reklamation/hvad-er-kulance

Og som de skriver til sidst, så oplever de at viljen til at yde kulance har været stærkt nedgående på det sidste..

• #24   9. jan Sune - det kan da ikke passe. Der er jo en Kulance-lovgivning som Aleksander skriver. Jeg venter stadig spændt på at læse det han får fremsendt!

• #25   9. jan

• #26   9. jan

• #27   9. jan

• #28   10. jan Det er da utroligt hvis ford ikke har noget drivlinjegaranti når service er overholdt. Min 107'er har 200.000 km garanti på drivlinje så længe servicer overholdt ved deres værksteder.

• #29   10. jan Ja 200.000/10 år har jeg også, men det er meget forskelligt fra mærke til mærke

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 135 Svar: 6.019
    #30   10. jan Hva' så BOB Noget nyt

• #31   10. jan så er der endelig afgørelse.
    ingen hjælp at hente hos Ford Danmark...

så værsgo at betal knap 42.000,- dog incl. 1300,- i leje af lånebil.

Sidste håb blev redningen.
    Bilen er købt som invalidebil da min far har Parkinson og er invalidepensionist.
    han blev pålagt at købe bil med automatgear pga hans sygdom. udfra det har invalidekassen betalt ca 36.000,- af reparationen.

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 135 Svar: 6.019
    #32   10. jan Jeg havde en transit på et tidspunkt og den havde også noget fejl (a/c gik død) som kom efter 26 måneder og 116xxx km
    Her ville Ford heller ikke hjælpe pga bilen havde rundet 115.000 km og så gav man ikke mere kulance på en erhvervsbil.
    Fandt så helt tilfældigt en gammel faktura hvor jeg tidligere havde reklameret over en mislyd fra a/c hvor de ikke kunne finde nogen fejl.... Den kom de så til at æde 100% selv selvom bilen lige var gået ud over garantien.

Men godt at han trods alt slipper med et mindre beløb.

Kommentér på:
Reparation af nyere Ford til 42.000