{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Olieforbrug Audi A5 {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer

Jeg har for nyligt købt en brugt Audi A5 2,0 TFSI fra 2009 den har kørt 146.000.
Jeg syntes den bruger meget olie. Når jeg fylder den op så der står max inde i computeren, og når jeg har kørt ca. 1.000 km står oliemåleren på minimum.

Hvad vurderer I den skal køre på en påfyldning?

Kommentarer på:  Olieforbrug Audi A5
  • #1   6. feb 1L/1000 km er godkendt når det er en vag
    Dog synes jeg personligt det er alt alt alt for meget
    Vores Toyota brugte fra max til min på 60.000

• #2   6. feb Kasper: Ja der er åbenbart stor forskel på hvilke bil det er. Man hvorfor den STORE forskel på dine 60.000 til mine 1.000 km.

• #3   6. feb Ja altså det kan jo være mange ting, dårlig turbo, utætheder, olieringe, topstykke/toppakning osv...

• #4   6. feb Hvilken motor er det?

• #5   6. feb 2009 2,0 tfsi?

• #6   6. feb Ah havde ikke lige set at det allerede stod der, men det er helt normalt, de er kendt for at bruge en del olie.

• #7   6. feb Hvordan er dit kørsels mønster?

• #8   6. feb Shit.... Min Golf fra 1998 bruger max. 0,1 liter pr. 10.000 km, og den har kørt 412.000 km. Men sådan en 2,0 TFSI er kendt for et voldsomt olieforbrug. Jeg er ikke klar over, om der findes en permanent løsning på problemet.

• #9   6. feb Den må bruge 1L pr 1000 km.
    Det højst sandsyndelig dine stemple ringes skyld, halv dyr rep, hvis man vælger at få gjort noget ved det.

• #10   6. feb ikke for at være nedladende

men hvad er det dog folk de ser i vag, den ene skandale efter den anden

men er den købt ved forhandler så ville jeg undersøge hvad det præcise olieforbrug er og hvad det må være og er det mere end bogen siger så er det bare at køre bilen ned til ham igen

• #11   6. feb 1 liter pr 1000km er bare IKKE ok!! På nogen måde . Jeg har haft rigtig mange biler og absolut ingen har brugt nævneværdig olie. Men de tfsi motorer har ry for at bruge olie pga stempelringe . Det er bare synd at du nu har en med det problem. Men synes du skal snakke med forhandleren og se om i kan finde en god løsning . For den er ret dyr at fixe

• #12   6. feb #10 VAG er nok ikke meget værre end andre bilproducenter, og den skandale du sikkert hentyder til har jo intet med sagen at gøre.
    En motor som lider af "konstruktions fejl" kan nok hives frem fra alle producenter.

• #13   6. feb Nu kan det godt være i siger det ikke er ok osv osv. Det er irrelevant om i syns det ok eller ej. Det er den grænse de har sat før de gør noget ved det.
    Forstår ik du ikke lige har googlet lidt omkring den bil du køber. Det er et meget kendt problem at de bruger olie. Nogle mere end andre. Eneste afhjælpning er at skille motoren ad montere ny stempelringe evt ny stempler osv osv

Lige for at nogle ikke begynder med st tro jeg syns den type olieforbrug er okay så nej. Skulle aldrig have en bil der brugte så meget. Ville fikse det på stedet

• #14   6. feb betty, den er jo for nem at skyde af med han skulle have undersøgt, når man betaler så meget for en mærkevare, så skal det også bare køre uden slinger i valsen det er jo ikke en dacia eller noget andet billigt importpis fra taiwan

• #15   6. feb #14 - hvor meget har han da betalt for den??

• #16   6. feb #14 sådan er verden jo bare ikke, vil tro at du ville kunne hive hvilke som helst mærke frem og sætte en finger på en eller flere af deres modeller, noget værre end andet. Her er det så motoren der er noget "skrammel"

• #17   6. feb Hvorfor er der ingen der har spurgt til hvad olie han fylder på, det plejer man da på bg, at gå rigtig meget op i.

• #18   6. feb Måske fordi at hvis man selv kan skifte olie så kan man da forhåbentligt også finde ud af at hælde den korrekte olie på

• #19   6. feb ikke bare den tfsi motor

generelt deres diesel motorer er lige til at lukke op og gøre en hvis ting i, har endda set en 3 år gammel passat klar til omlakering

jens prøv og spørg ham men fra ny snakker vi nok ikke under 800 lange

• #20   6. feb Det er der nu rigtig mange der ikke kan, men du ser måske ikke alle de opslag.

• #21   6. feb Det er jeg nu ikke enig i, har kørt flere Audier med Diesel motor og de har kørt ganske fortræffeligt, at du har set en passat der er klar til om lakering efter 3 år, jeg har set flere Mercedes, Opel der var rustne med samme alder.
    Men derfor er det jo ikke ensbetydende med at alle Mercedes / Opel modeller gør det samme.

• #22   6. feb Spørgsmålet er vel om der kunne være noget kulance af en art ved rep. eller service som Audi retter ?
    Hvis ikke kan man så gøre noget, tænker reklamation hvis det er under 6 mdr. siden du købte den (hvis det var hos en forhandler)

• #23   6. feb det lige meget hvilken olie du hælder på når først den er begyndt på det der. det måske bare mig men hvis jeg skal have en anden bil så er google da mit første sted og lede efter hvad folk har af erfaringer osv.. anyways.. hvis den er købt hs forhandler så klag. ellers til audi og hør dem engang evt få lavet en olieafmåling

• #24   6. feb Tak til Jer alle for svar.
    Jeg ved ikke om det er relevant at sige det er en benzin og Cabriolet.

1. Jeg fik besked da jeg handlede den at denne type bruger lidt olie, men jeg spurgte ikke ind til hvor meget LIDT olie er.
    2. Kørselsmønster er hver dag 20 km. hver vej + det løse
    3. Den er købt ved forhandler som jeg har fuld tiltro til. Vil bare høre andres mening/holdning.
    4. Der er fyldt den olie på som forhandleren anbefalede, kender ikke specifikationen på den.
    5. Den er stadig under garantien da den kun er ca. måneder gammel for mig.

• #25   6. feb Okay hmm så kan det godt tyde på at den har det kendte problem med stempelringene..

• #26   6. feb #19
    Du skrev bare i #14 som om du vidste at han havde betalt meget for bilen "når man betaler så meget for en mærkevare, så skal det også bare køre uden slinger i valsen".

Men du ved tilsyneladende ikke om det er en han har købt billigt, og endda med oplysning om at den bruger olie

• #27   7. feb Audi (ikke samme forhandler jeg har købt den hos) har netop skrevet tilbage:

"En bil med den motor kan godt bruge olie. Vi vurdere det er i orden at den kan bruge ca. 500ml for hvert 1000km."

Så det er nok meget ok, også ud fra det mange skriver her

• #28   7. feb Hvor meget bruger den så på 1000 km

• #29   7. feb Hvis det var min så ville jeg prøve at give den en dobbelt behandling af den her før man giver sig til skift af stempelringe o.s.v https://www.weboil.dk/shop/3-rvs-technologyreg/4-g6-rvs-technologyreg-benzin-motorbehandling/
    Det bedste er naturligvis at få skiftet stempel ringene hvis det er her problemet ligger?, men hvis det er noget du selv skal betale er det jo en hel dyr omgang og RVS kuren koster ca.1000kr for en komplet behandling, og der har været mange gode erfaringer med produktet, desuden er det den eneste produkt der er testet hos TÜV.

• #30   7. feb min 20 år gamle 1,9 tdi når ikke en gang at gå fra max til min. på 10.000 km

Kommentér på:
Olieforbrug Audi A5