{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Tonet forrude.
  • Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 842
    #1   8. feb 2018 Direkte omsyn og en dumme flad...

  • #2   8. feb 2018 omsyn smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #3   8. feb 2018 Haha en bemærkning på noget som er direkte ulovligt..
    Omsyn, eller pillet plader på stedet hvis de er rigtig glade for dig smiley


  • #4   8. feb 2018 #1 dumme flad pga. ???

  • #5   8. feb 2018 #4 Fordi det er idioti at køre med.

  • #6   8. feb 2018 Fordi ??

  • #7   8. feb 2018 #5 Kan du lige forklar hvorfor det er idioti at køre med ?
    Den eneste grund til at det er ulovligt at køre med er fordi du ikke må på klæbe noget i de forreste ruder. Hvis selve glasset er tonet og det ikke er noget som er sat på så er det faktisk lovligt.


  • Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 842
    #8   8. feb 2018 Dumme flad og smølfe spark...!!!

  • #9   8. feb 2018 Prøv at køre med mørke solbriller om natten/aftenen og så et sted hvor der ikke er så meget gadebelysning. Man kan jo ikke se ret meget.

  • #10   8. feb 2018 Nu er det jo altså ikke den helt mørke toning jeg har i. Og nej jeg har ikke disse problemer jeg kan nemt se ud af dem selv om det er helt mørkt.. Så måske det er dine øjne det er galt med..?

  • Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 842
    #11   8. feb 2018 Bliver det ikke mindre ulovligt af! -forestil dig hvor mørk toning nogle kunne finde på at sætte i, hvis der ikke var lovgivning på området..

  • #12   8. feb 2018 Så du er ikke påvirket af at køre med mørke solbriller om natten/aftenen ? Ergo du mener ikke, at der er forskel. Når du toner en rude nedsættes udsynet. Det er facts, du ikke kan komme udenom. Du er måske også typen, der sagtens kan køre med nogle promiller i blodet ?


  • #13   8. feb 2018 han spørger.. han fik svar... lovgivningen er der fordi... ja faktisk bare fordi.. der findes lande hvor folk kan køre med toning i sideruder OG forrude helt uden at verden går i stå...

  • #14   8. feb 2018 Omsyn inkl tissemand..

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #16   8. feb 2018 Kristian
    De lande hvor det er lovligt, de kender heller ikke til mørkt og trist vintervejr smiley
    Men ja, det er stadig en kedelig regel, som man desværre bare må overholde nu hvor den findes, medmindre man gider besværet med bøder, syns indkaldelser og omsyn pga man ikke har fjernet det


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #17   8. feb 2018 "I lande med hård sol, kører alle med solfilm i forruden"
    Er det noget du kan dokumentere Kristian ?


  • #19   8. feb 2018 # 15 - overraskende god sigt i mørkt vejr. Det var overraskende !!
    Jeg er et sted med sol og varme året rundt. Ikke alle kører med film, men dog en del. Det er også ulovligt her med rigtigt mørke ruder, forskellen er bare at politiet ikke gør noget ved det, kun hvis de bliver sure på dig og der er andre ting galt.
    Og nej, der er ikke overraskende god sigt, når det er mørkt (kl. 18-19) Det bliver pisse mørkt, der er næsten ingen gadebelysning, 80% eller so kører med xenon lygter der er eftermonteret eller ikke justeret korrekt = de blænder. Folk vader runder på gaderne (uden reflekser) og de er jo sorte/mørke i forvejen.


  • #20   8. feb 2018 Faktisk ændre de også reglerne i udlandet, min onkel og tante har hus i NY på long Island og deres 3 Lexus'er har tonet/akustik glas i alle ruderne, og da de skulle til "syn" blev de ikke godkendt da de har ændret reglerne om gennemgang derover... De skiftede dog bare pladerne til FL plader (hvor de også har hus) og der er der ingen regler på det område og bilerne skal hellere ikke til syn smiley
    Det skal siges at det er selve glasset der er tonet men reglerne er sådan og ellers skulle glasset skiftes hvis de skulle godkendes smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #21   8. feb 2018 #18
    Nej det var mere det at det var noget af en paastand.Nu har jeg selv vaeret bosat udenfor Danmark i over 20 aar,hovedsaligt i varme lande og jeg har aldrig set det.
    Har endda undersoegt reglerne og har ikke fundet et eneste land hvor det var tilladt saa det undrer naturligvis lidt at du har vaeret i lande hvor alle koerer med det.


  • #23   8. feb 2018 Igen et fjols som vil debattere noget som alle med normal IQ godt ved er ulovligt .



    profilbillede
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #24   8. feb 2018 #22
    Saa "lande med hård sol, kører alle med solfilm i forruden" blev til et land hvor man maaske kan komme taet paa at "naesten alle" koerer med det.
    Ja det var da det man kan kalde at traekke gevaldigt i land igen. smiley
    #22
    Ja USA har vidst ingen stater der tillader toning af forruden mere,det har vidst vaeret tilladt i et par stater for mange aar siden,underligt nok var det nogen af de mere nordlige stater...


  • #25   8. feb 2018 Man må ikke i NY mere, deres biler blev leveret i 13 og 14 og havde det men kunne ikke synes i 17 hvor de så fik FL plader på smiley Om det er lovligt dernede ved jeg ikke, men bilerne skal ikke til syn dernede

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #26   8. feb 2018 Tja,og selv om det var lovligt er der vel ingen med en normal IQ der ville montere det ?

  • #27   8. feb 2018 Well Lexus gør det fra fabrikken? Men de er også kun verdens største bilproducent smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #28   8. feb 2018 #27
    #26 Var ment som svar paa #23 smiley


  • #30   9. feb 2018 http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ-samlet/Koretojsteknik/Tekniske-krav-til-koeretoejer/Solfilm-og-toning-af-ruder.aspx


    Må jeg tone ruderne i min bil?
    SVAR:
    Det er ikke tilladt at forsyne forrude og forreste sideruder med påsprøjtet eller påklæbet film. Forrude og forreste sideruder skal have en lysgennemgang på mindst 70 %.
    For øvrige ruder gælder, at man skal kunne se gennem ruderne, selv om de har påsprøjtet eller påklæbet film.
    Såfremt toningen nedsætter lysgennemgangen til under 70 %, skal bilen have et udvendigt førerspejl i højre side.



    På min tidligere varevogn - Ford Transit - fik jeg tonet alle ruder i bilen OGSÅ forruden med den mindst mulige dæmpning af lyset (lysgennemgang på 97%), men med super dæmpning af UV.
    Det var super at køre med så man slap for at blive stegt i sin bil de 8-10 timer man sad bag rattet om dagen.
    Blev også stoppet et par gange af politiet de 4 år jeg havde bilen og kun en betjent lagde mærke til at der var film på ruderne - hans eneste kommentar til det var at det fornuftigt at beskytte sig mod solen og at man ikke engang kunne se at ruderne var tonet.

    Og der var heller ikke problemer om aftenen eller i vinterperioden med at se ind eller ud af bilen....


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #31   9. feb 2018 Hmm,hvad blev der af Kristian J's profil ?
    Gad vide om de hjemmelavede "fakta" blev liiidt for pinlige ?


  • #32   9. feb 2018 Ikke hvis du har psoriasis.

  • #33   10. feb 2018 #27

    Toyota ejer lexus?.
    Hvis ikke det er rigtigt så er det ihverfald også forkert at Lexus er verdens største bil producent.





    Men tilbage til emnet.
    Så har toning af forreste rude samt forreste sideruder altid været ulovligt.
    Så det vil være direkte omsyn.
    Hvis det er et problem så må man jo ha solbriller med i bilen.
    Dem kan man tage af. Men man kan IKKE tage ruderne når det er mørkt! smiley .


  • #34   10. feb 2018 #27 toning af forreste ruder og forrude er lovligt hvis det er glasset der er tonet og der er en lysgennemgang på minimum 70% og sådan har det været lige så længe jeg kan huske... Det står også i mit link i #30

  • #36   14. feb 2018 #35
    Hvis der ikke er bedre argumenter end det, så burde det næsten være lovligt smiley
    Fotofælder er squ ligeglad - det er jo bare ejeren af bilen, der får billetten ! Så skal vedkommende da selv finde ud af hvem der kørte.
    Nu er de færreste der bakker ind i en p-bås, så når man skal ud af båsen, skal du alligevel kigge igennem “nabobilens” tonede bagruder.

    Og fuck cyklister smiley


  • #37   14. feb 2018 Christian D

    Sådan er det ikke længere.
    Den der ejer bilen får bøden.
    Så låner du bilen ud til en "kammerat" og han køre retarderet, så kan du godt vinke farvel til kortet.


  • #38   14. feb 2018 Falco
    Det er kun hvis det er fartoverskridelser op til 30% at ejeren får bøden.
    Hvis det er over 30% så skal man oplyse hvem der kørte bilen. Vil man ikke oplyse hvem, så får man en bøde på 2500 kr men ingen klip eller frakendelse


  • #40   14. feb 2018 “Hævnen er sød” smiley er du helt væk eller ? smiley

  • #46   17. feb 2018 Grunden ved mig er fordi de holder varme ude. Og det er rart når solen skinner.. nu er mit ikke den hel mørke så man kan faktisk godt se mig igennem. Man kan nok ikke få øjenkontakt med mig. Men nemt se hvilken retning jeg kigger i

  • #47   17. feb 2018 Pga varmen? Så tænder man bare aircon eller klima. smiley



  • #48   17. feb 2018 #45 og #47 læs min #30
    #47 hvis man sidder 8-10 timer om dagen bag rattet, så er det sq dejligt at slippe for at blive stegt af solen


  • #49   17. feb 2018 Hverken 8-10 time bag rattet eller andet kan reelt ikke retfærdigøre at man bryder reglerne.
    Vi har alle accepteret nogle fælles regler. Og hvis man ikke kan finde ud af at overholde dem skulle man findet et andet måde at bevæge sig i trafikken på. F.eks. på et af de sæder hvor det er tilladt at have tonede ruder.


  • #50   17. feb 2018 Hvor tit er der 8-10 timers solskin i Danmark ?? smiley

  • #51   17. feb 2018 #50 hver dag i perioden 1. oktober til 3. marts smiley smiley



  • #52   17. feb 2018 #49
    I min varevogn er der kun forsæder.....

    Men lad os nu lige blive enige om at man LOVLIGT kan tone forruderne således lysgennemgangen kun er på 70% - bare det er glasset der er tonet.

    Dermed ikke sagt at jeg kan se det fornuftige i at skamtone sine forruder.
    Men som jeg selv gjorde i min transit hvor jeg fik folie i forruderne som havde en lysgennemgang på 97% kan jeg ikke se noget problem i - det er et eller andet sted med til at øge trafiksikkerheden når man ikke sidder og steger i en super varm bil på en sommerdag..... TÆND din A/C.... tja når man hopper ind og ud af bilen hvert andet øjeblik så kan den ikke følge med samt man hele tiden skifter mellem kulde i bilen og varme uden for bilen, det er heller ikke særligt sundt for ens helbred.


  • #53   17. feb 2018 #52
    Sidst jeg skiftede en forrude i en af mine biler, sørgede jeg da for at få isat en så meget som muligt tonet lovlig rude jeg kunne få fat i.
    Jeg tror ikke det bliver en vildt større udskrivning end at isætte en ulovlig toningsfilm.


  • #54   17. feb 2018 #53
    Så du har en forrude der er tonet 30% smiley

    Da jeg bestilte min ford transit - i 2007 - der blev den bestilt med 25% toning på de forreste sideruder til en ekstrapris på omkring 3500 kr.
    Selve forruden kunne man ikke bestille fra fabrikken med toning
    Slutsedlen, hvor i de tonede ruder også står i, bliver underskrevet og 4 måneder efter bliver bilen leveret. Jeg syntes ikke rigtigt at sideruderne var tonet så hev fat i et firma som både sætter folie på bilen samt solfilm. De kunne fortælle mig at alle ruder i bilen var standard ruder med mellem 4 og 7% toning.
    Kørte ud til sælgeren hos Ford og spurgte efter mine tonede ruder..... Efter lidt ringen rundt kom han med beskeden om at en transit ikke kunne leveres med fabrikstonede ruder, altså der var en fejl i pris og udstyrslisten.

    Jeg bad ham om at skaffe nogle ruder til bilen som jeg nu havde betalt for og han prøvede MANGE steder at få fat i glastonede ruder men uden held.
    Jeg havde selv fat i Pilkington for at høre om de havde nogle ruder der kunne bruges og her var svaret at det havde man kun til de helt dyre biler og slet ikke varevogne.

    Så det er ikke ""bare-lige-til-at-få-lovlig-tonede-ruder"" i sin bil.


  • #55   17. feb 2018 Læs nu hvad jeg skriver, og ikke hvad du tror jeg skriver.



    Så valgte du en bil der ikke kunne opfylde dine krav.


  • #56   17. feb 2018 Kan du se denne smiley ??
    Du ved nok hvad en smiley bruges til smiley


    Tja når man nu skal bruge en varevogn og det ikke er til at få glastonede ruder til sådan en fisk så er det sq lidt svært at vælge en anden biltype..... Eller hvad siger du smiley


  • #57   17. feb 2018 Jo, jeg kender godt til smiley'er.
    Med det er da ved at være trættene forsat at læse folks dårlige forsøg på at retfærdigøre deres lovbrud. smiley


  • #58   18. feb 2018 Jeg har det helt fint med at have brudt loven på den måde....
    en toning på 3% er ikke noget der kan ses eller gør at man ikke kan få øjenkontakt med føreren af bilen - en 30% toning, også den lovlige udgave, kan give problemer med at se hinanden


  • #59   18. feb 2018 smiley Men du forsætter alligevel med at prøve at få en form for accept fra andre. smiley
    Og vi kan reelt kun give dig fakta - det er ulovligt i dette tilfælde. Vi kan ikke ændre loven for dig. smiley Så må du andet sted hen.


  • #60   18. feb 2018 Tror du blander noget sammen.... Jeg søger hverken det ene eller andet, bilen havde jeg fra 2007 til 2011 så den er Long gone
    Hvis folk ikke er enige eller har et problem med min mening /holdning, så er der deres helt eget problem og rager mig en høstblomst.

    Min nuværende Fiat Ducato har jeg ikke de problemer med, dens ruder er let tonet fra fabrikken og også med noget uv blokering af en art så man slipper for varmen.


Kommentér på:
Tonet forrude.

Annonce