{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Hvor ofte møder du biler uden baglys tændt? {{forumTopicSubject}}

Bare på en kort køretur på ca 30km i formiddags, så jeg adskillige biler uden tændt baglys, selvom der er tåget. Ligeledes kører der mange rundt med anden forkert lygteføring, som feks tændt tågebaglygter, eller tændte tågeforlygter.
Det undrer mig, at se så mange med manglende eller forkert lygteføring på bilen. Spørgsmålet er om det mon er reel uvidenhed, forglemmelse eller bare ligegyldighed der mon er årsagen til det?
Det kan jo blive en dyr køretur, på enten den ene eller anden måde.
Gør du noget for at fortælle dine medtrafikanter at de har forkert lygteføring?

Kommentarer på:  Hvor ofte møder du biler uden baglys tændt?
  • #1   11. mar Det ganske forfærdeligt for alle os når det mørkt og de køre med køre lys ikke tændt bag

• #2   11. mar det sker da... men er mere irriteret over folk (på samme rute hver dag) ikke lige magter at få skiftet de sprungne pærer de har rundt omkring...

• #3   11. mar Det er dagligt at jeg ser det. Flere gange dagligt endda. Blinker og lyser alt det jeg kan for at signalere det til dem. Hvis jeg holder ved siden af dem i et kryds, kunne jeg sagtens finde på at rulle vinduet ned og fortælle det til dem. Folk tænker jo sikkert at jeg er idioten, når jeg blinker af dem. Men det er jeg ligeglad med. Jeg synes det er utroligt at man kan kende sin bil så dårligt, og tro at alt sker automatisk og alt bliver serveret på et sølvfad - kend din bil! Mit budskab til folket, er at man skal tænke selv og være ansvarlig i trafikken. Fjern også sne for lygterne når der ligger 30 cm. sne ovenpå...
    Fedt indlæg du har lavet. Jeg håber at der kommer mere lys på bilerne efter dette indlæg.

• #4   11. mar Jeg møder den slags tit. Det er utroligt at folk ikke fatter at man bare skal tænde det forbandede lys!

• #5   11. mar Kører i en uden baglys hverdag Der er dog lyssensor i, og den fungere generelt rigtig godt - på nær de dage hvor der er rigtig lyst og tåget, da den så ikke tænder baglyset.
    Men selvom bilen har lyssensor, skal man da altid selv vurdere om det måske ikke var smart i den aktuelle situation, lige at tænde lyset manuelt.

Tænker dog tit om aftenen - når man møder en bil uden baglys - om ikke folk er klar over hvordan deres bil fungere? Derudover kan man jo heller ikke se en skid kun med kørelys foran, hvorfor man også bliver endnu mere forundret over, at lyskontakten ikke lige er drejet.

Generelt vil jeg mene, at bilproducenterne burde lave slukket lys i instrumentbordet, medmindre at nærlys/positionslys er aktiveret, for så vil man automatisk tænde lyset, idet man heller ikke kan se hvor hurtigt man kører osv.

• #6   11. mar Man skal bare tænde lyset, længere er den ikke. Man kan ikke regne med at en lyssensor kan finde ud af om det er tåget eller diset nok til at kunne tænde baglyset. Mit råd er, tænd lyset når bilens motor startes, og sluk det når bilens motor stoppes. Det er nemt at få nye vaner.

• #7   11. mar 2 ud af 10 møder jeg.. Men så køre jeg også med langt lys efter dem

• #8   11. mar Jeg køre dagligt fra Silkeborg til Aalestrup, og cirka 10-15% af alle de biler jeg møder kører uden baglys.

Politiet kunne få en masse penge i bøde kassen, hvis de bare stod end times tid om morgenen, og stoppede bilerne der kørte uden lys.

• #9   11. mar Jeg synes nu mere det lyder en lille smule som om folk bare er lidt hysteriske herinde. Jo, det er måske lidt diset, men det er sgu da ikke sådan at man overser en bil uden baglys. Man kan sagtens se dem uanset. Selvhvis de er mere end 100 meter væk. Så kan virkelig ikke se problemet med at stole på bilens lyssensor.

• #10   11. mar #8 er det ikke lyst om morgenen? Ved 7-8 tiden. Jeg troede det var kun om aften lyset sku være tændt bagpå

• #11   11. mar Ser mange "enøjer" og uden tændte baglygter hver dag,når jeg lufter min hund på fredrikssundsvej. Sjusk. Kører jeg i min bil,får de gerne et blink,men sys nu ik det hjælper!

• #12   11. mar #10. Fra solnedgang til solopgang skal baglygterne være tændt. Og self i vejr med nedsat sigtbarhed..

• #13   11. mar folk må bare vågne op før de køre bil de farlig for andre folk og dem selv. og ærligt gør det mig så pisse sur se folk ikke tænder de baglygter!

• T T
    T T Tilmeldt:
    jun 2015

Emner: 2 Svar: 582
    #14   11. mar Ser dem hver eneste dag, små og større biler uden baglys tændt i diset/tåget vejr eller bare i mørket.. biler med tåbelys tændt uden der er behov for det, eller folk der ikke kan finde ud af slukke tågelyset bagpå igen når der kommer en bil op bagved.

Hysterisk eller ej, så prøv at spole en lille hvid (rettere beskidt vejsalt grå) UP eller lignende lille bil der kun kører 50kmt ind i tåget vejr.. det er ca lige så ubehageligt at som pludsligt at befinde sig bag "bondemand halvhjerne" uden et eneste lys bagpå, som sagtens mener han kan køre korn ved midnat.. han kan jo "sagtens se" med det ene forlys der virker.. især når man selv er på MC og/eller det regner på visiret.

Der kører alt for mange tumper rundt der ikke kan finde ud af at få lyset tændt eller bare bruge det korrekt, incl at skifte pærer der er sprunget.

• #15   11. mar Selvom der er kørelys på min bil,har jeg gjort det til en vane at køre med nærlyset tændt.... Win win. ;b

• #16   11. mar Vores 3 har alle lyssensor og tænder lyset når eet bliver mørkt og/eller hvis vinduesviskerne skal tage mere end 3 strøg på et par minutter, synes det fungere helt fint på nær når det er meget lyst og samtidigt tåget
    Min er dog sat til altid at have baglygterne tændt på touchskærmen men det kan de 2 andre desværre ikke

Man er dog et stort vane menneske og hver gang bilerne har været til service har de slukket lyssensoren og de glemmer altid og tænde den igen, hvilket jeg først opdagere at lyset er slukket når jeg møder en der blinker eller jeg kørere på en uoplystvej...
    Når det begynder at blive tåget tænder jeg altid tågeforlygterne da bilen så ved det er tåget og ikke slukker baglyset, tågelygterne er så afbrudt igen når man har haft slukket bilen

Men møder ret ofte folk uden lys på og også en del med kun positionslys da det tænder baglygterne... Folk ved åbenbart ikke at det blænder kørelyset ned hvilket gør dem ret svære at se når solen står lavt osv, det irritere mig også meget...

• #17   11. mar Så sent som torsdag var jeg ved at brage op i røven på en lille tin dåse (aygo eller lign minibil) da jeg var på vej til Fyn i et sættevogns træk,. Det var ekstremt tåget, klokken var mellem 02.30 og 03.00 så mørkt oveni, og idioten havde valgt at tage på sin køretur uden at tænde baglys, og tilmed havde han valgt at tage motorvejen, men stadig kun køre 60-65km/t,. Til vores begges held, vil jeg mene, så er der gudskelov ikke ret mange mennesker ude og køre på den tid af døgnet, så jeg kunne trække ud og overhale, uden nogen form for sindssyg manøvre der kunne være til fare for mig selv, idioten, eller andre mulige bagfrakommende.
    Men fatter ikke at folk tør?

• #18   11. mar For nogle uger siden mødte jeg mindst en bil to dage i træk, den ene gang måtte jeg gå ud af min egen bil, da der var rødt lys, for at for fortælle føren af en helt ny ducato varevogn det

• kevin a
    kevin a Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 19
    #19   11. mar det altid de andre, vi laver aldrig fejl i trafikken, der potentielt kunne være farlige.....ALDRIG!!!!

• #20   11. mar #19
    Hvad har det lige med tråden her at gøre?
    Eller mener du det er iorden at det i sidste ende koster menneskeliv, fordi folk ikke tænder baglyset manuelt på bilen når der er tåget? Ellers kan jeg overhovedet ikke se at du har en pointe i den konstatering.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 45 Biler: 8 Svar: 5.926
    #21   11. mar Må man overhovedet køre hurtigere end du kan nå at reagere og bremse på det stykke vej du kan se.

• #22   11. mar Alt fordummende udstyr skulle bare gøres ulovligt, det eneste fornuftige er kørelys der selv tænder med bilen (også i bag), folk der ikke kan undvære esp og lyssensor mv. skulle miste førerretten for bestandigt.
    Og så skulle ejerafgiften være ens for alle så vi får samfundsnasserne til enten at bidrage eller benytte offentlig transport.

• #23   11. mar #21
    Ens nærlys skal oplyse vejen mindst 30 meter frem, i såfald måtte man maks køre 50 km/t da ens bremselængde ved den hastighed er de 30 meter iflg tabel 1.3 i denne artikel www.trafitec.dk/sites/default/files/publications/bremselaengde%20-%20friktion%20og%20adfaerd%20-%20final%20maj%202007.pdf

• #24   11. mar Jeg møder dem dagligt .

For ikke så længe siden mødte jeg endnu en mørklagt bil, og fik mig sneget op på siden af den ved næste røde lydskryds og følgende skete :

MIG : " Hallo du har ikke noget lys bag på "
    MØRKLAGT BILIST : "Det ved jeg godt - men jeg ved ikke hvordan jeg tænder det "

Jeg gav min bil fuld pedal, så jeg var sikker på at komme foran når der blev grønt !!!

PS: Det var en kvindelig bilist .

• #25   11. mar #24. Så burde du jo,som den gentleman du er, ha vist hende det......

• #26   11. mar Kvinder og bøsser burde slet ikke have lov til at køre bil, de aner absolut intet om hvad der sker.

• #27   11. mar #25
    Burde man ikke sætte sig ind i hvordan en bil betjenes inden man sætter bag rattet i en bil og begynder at køre i den ?

Det må stå et sted i færdselsloven at det forholder sådan ?

Desuden var der ikke umiddelbart et sted i nærheden hvor vi kunne parkere uden at vi begge satte egen og andres sikkerhed på spil .

• #28   11. mar #26
    Det var måske lige en overdrivelse. Tænker den kunne omskrives til sprittere og/eller pensionister.

• #29   11. mar #28

Og visse debatører på BG

• #30   11. mar Mødte 3 biler i dag som kun havde kørelyset tændt foran, Intet lys bagpå. Blinkede til dem allesammen, ingen af dem forstod den venlige hentydning :-). Det var på motorvejen mellem Aarhus og Skanderborg, og det var regnvejr og meget tåget, samtidig med at det var på en strækning med vejarbejde.

• #31   11. mar #27
    Self skal man det...
    Nu var det bare lige fordi du pointerede det var en kvindelig billist!!!

• #32   11. mar #31
    Mænd kan glemme at tænde baglyset, men det er vist kun en kvinde der bevidst sætter sig bag rattet og kører i en bil, vel vidende at baglyset ikke er tændt, og ikke prøver at løse det ( for en mand ) lille problem ?

• #33   11. mar Det kunne være fint hvis bilens instrumenter ikke kunne aflæses om i mørke uden at bilens lys var tændt. Så ville man da have en tydelig indikation af at man huske at tænde lyset.

Der er da træls, men desværre næsten forventet at nogen glemmer at tænde for lyset om dagen i tåge eller kraftig regnvejr.

Det er ikke godt at folk ikke kan finde ud af at betjene deres bil og få tændt for lyset når det er blevet mørkt. Heldigvis vil lyset fra ens egen bil få refleksrene til at skinne tilbage.

Værst er dog Idioten der ikke tænder lyset i sin stylede bil med hjemmetonede baglygter, så refleksrene ikke engang kan skinne tilbage.

• #34   11. mar Så en kvinde idag uden baglys på og da der var rødt lys, det var på omfartsvejen, kørte jeg op på siden af hende og gjorde hende opmærksom på det. Da det lidt efter bliver grønt kører vi så frem og hun har stadig ikke baglys på bilen...? Hun aner garanteret ikke engang hvordan man tænder for det...?
    Jeg har aldrig kunnet se det smarte i at baglys ikke tænder automatisk sammen med forlyset og fatter ikke at det er godkendt/lovligt...

• #35   11. mar det ændrer sig heldigvis stille og roligt fremad rettet. ny typegodkendte biler skal have fast baglys eller lysstyring. enig i at det kan give udfordringer i tåget vejr, men synes også klart det er folks eget ansvar at tænde lyset så. min talisman tænder altid baglyset også selvom den kun tænder kørelyset foran, og det er den født med. men ja, det er en uheldig periode der har været med biler uden baglys

• #36   11. mar jeg ser tit biler uden baglyset tændt.. sidst jeg stoppede og føosøgte at forklar ejeren hvor uansvarlig billist han var, blev jeg bedt om at pisse ud af hans garage..

• #37   11. mar Det gør jeg hver dag

Mit er ikke tændt sammen med kørelyset

• #38   11. mar På mc. Kan man godt lige blive overrasket over manglende baglys. Da mc lygter ikke lyser bilens reflekser ordentligt op. Og man evt har fokus bå baglygter længere fremme.

• #39   11. mar Hej
    Hver dag
    MVH KP

• #40   12. mar Møder dem hver eneste dag.

Kørte bag en lille Aygo den anden dag, hvor den lige fik to-tre blink.

Da jeg kom op på siden af dem sidder der 4 gutter med omvendt kasket og skal til og spørge hvorfor jeg blinker af dem.

Den optræden synes de var lidt pinlig da jeg så fortalte de intet lys havde bag på

• #41   12. mar Så sent som her til morgen, hvor der er tyk tåge mange steder her på Fyn, så jeg folk køre med positionslys og tågeforlygter tændt. Ligeledes inde i byen, kørte der en masse i kø, hvor mere eller mindre alle havde tændt tågebaglygter.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#42   12. mar Kasper J. Mindst ja. Og hvis du virkeligt mener du ikke kan se mere end 30 meter eller kun præcis hvad der er inden for de 30 meter når du køre, så bør du da bestemt aflevere dit kørekort tilbage, eller lære at bruge dit lange lys manuelt.

• #43   12. mar Kraft'eme!

Fandme en flot idioter derude på vejene. Nu er jeg heldigvis gået fra 60 km hver vej til 14 hver vej, på små veje og uden lyskryds - kææft en befrielse.

Fejl:

x Positionslys når der er tåge.

x Nærlys/kørelys når de holder i siden/rasteplads. (brug positionslys!!)

x Ikke tændt baglys (ha' nu bare det lort tændt konstant), endda i tåge!?!?

x Folk der ikke blinker (dit dovne lortesvin af en idiot), blink nu bare altid som en vane!
    - det gælder både ud af rundkørsler og til svingbaner (du skal blinke FØR du skifter bane, din forpulede spasseridiot!)

x Ryk for helvede ind til siden når der kommer blå blink, dit satans afskum der ligner et bøjet æg der burde bankes med en ratlås!!!!

Nåmenøøh, god dag!

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#44   12. mar Marin jeg håber du snart finder et job i en afstand der gør du kan gå dertil

• #45   12. mar Caser, det ville da være rart.

Men stopper jo ikke de forpulede idioter ude på vejene

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#46   12. mar Jo da. Så sælger du bilen og går på arbejde. Og i din fritid bliver du hjemme

• #47   12. mar Forstår godt hvor du vil hen ..

Så spiller jeg med, hvis det kan gøre dig glad

Så er der én idiot mindre på vejene, men hvad med de 2,5 millioner andre idioter?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#48   12. mar Martin skide være med dem. Det altid de andre alligevel

• #49   12. mar Det er jeg godt klar over, jeg kører sgu selv om var jeg opfinder af fædselsreglerne!

• #50   12. mar Om 5 år er det en ligegyldig diskussion. Det er lovpligtigt igen nu, så de små æsker uden lyssensor m.v. er rustet op inden vi ser os om.

Vores Fiesta tænder heller ikke baglyset. Ret irriterende, for når man er vant til at køre i Audien, hvor det altid er tændt, er man i sagens natur heller ikke vant til at tænde baglygterne på andre biler. Så jeg skal i hvert fald have det lavet sådan, at det tænder automatisk.

• #51   13. mar Jeg ved godt det ikke er tilladt at annoncere herinde, men faldt over det her tilbud på facebook her til morgen, det er billigere at få monteret konstant baglys end at betale bøden hvis man har glemt det... Jeg ved ikke om det er alle Toyota forhandlere eller kun min lokale
    Ps. Er ikke ansat i bilbranchen men synes det er et godt tilbud

• #52   13. mar Skal de ikke bare have computeren på, smide et flueben, og så er den skid slået?

Det kan da ikke koste 1000 kr!?

• #53   13. mar Ved ikke, hvordan det er i pågældende biler. I min Fiesta ser det ud til, man skal have en ny lyskontakt - eller er der andre, der har bedre ideer?

• #54   13. mar Man kan vel måle på lyskontakten hvad der kommer +12v i når man tænder den, så sætte et relæ ind som får styrestrøm fra kørelyset eller andet der tænder med tænding på eller når motoren er startet.
    Det koster i hvertfald ikke 1000kr at få lavet.

• #55   13. mar Det gør så bare i mit tilfælde, at også nærlyset tændes. Det ville jeg helst undgå - ellers er der ingen idé i at have kørelys i det hele taget.

• #56   13. mar Det er fordi baglys og nærlys køre sammen, men nærlyset alene burde slukkes når kontakten drejes på positionslys.

• #57   13. mar Ja, men jeg vil gerne have baglys og kørelys til at køre sammen. Det kan lade sig gøre ved at udskifte kontakten, men jeg er naturligvis modtagelig over for lettere og/eller billigere løsninger

• #58   13. mar Man kan også tage en tændingsplus i sikringsboksen og føre dertil hvor sikringen til baglys sidder, bare tjek ledningsdiagram for at sikre at den tændingsplus kan trække det og at den sættes på på den rigtige side af sikringen.

• #59   13. mar Det kan ikke kodes ihvertfald, men hvordan de gør det ved jeg ikke normal prisen hos Toyota er 1500 kr

Jeg har overvejet at få det monteret på vores Avensis selvom den har lygteautomatik

• #60   13. mar Tågeforlygter er vel ikke ulovligt at køre med?

• #61   13. mar Det kommer an på sammenhængen.

• #62   13. mar Om dagen er det lovligt med positionslys ellers er det kun lovligt i stærkt nedsat sigtbarhed

• #63   13. mar Ja, sammen med nærlys.

• #64   13. mar Ja selvfølgelig

• #65   15. mar Tågelys skal ikke være tændt samtidig med nærlys.

• #66   15. mar #65
    Hvis det er tåget, regner kratigt osv., så skal det vel?

• #67   15. mar Jo, tågelys skal netop være tændt sammen med nærlys i tåge og andet vejr med dårlig sigt.

• #68   16. mar Tågelys skal netop stå alene, det er kun en ulempe at have en masse lys tændt, man ser heller ikke bedre af at have fjernlys tændt tværtimod.

• #69   16. mar Tågelys er jo heller ikke kun til for ens egen skyld

I tåge m.v. skal de være tændt sammen med nærlys.

• #70   16. mar Hvis det er rigtigt tåget så bliver man blændet af sit eget nærlys, der er en grund til at tågelygterne sidder lavt

• #71   16. mar Tågelys er jo til for at ANDRE kan se dig hurtigere.

Nej, fjernlys er noget skidt når der er tåget.
    Men dit kørelys eller nærlys bør være tændt også.

• #72   16. mar #70
    Mine tågelygter sidder i samme lygtehus som nærlyset ...

• #73   16. mar Tågelys er til for at lyse vejen op under tågen og ikke en skid andet, og det er heller ikke kørelys.

• #74   16. mar Det er ikke rigtige tågelygter det er bare en billig måde for producenten at tilføje det på udstyrslisten, det er intet værd, jeg havde også sådan en 307 med det lort.

• #75   16. mar Ja, det giver "ingenting".

Men det lyser jo ikke 30 meter op under tågen

Gider en af jer ikke lige Google det lort. For at finde ud af hvad tågelygter er til for haha

• #76   16. mar Det skal godt nok være MEGET tåget, hvis nærlys skal være en decideret ulempe. Også langt mere tåget end "mindstekravet" for, hvornår tågelygter må tændes.

• #77   16. mar Mine tågelygter er elendige... Har kurve lys og kan egentligt ikke se om det virker, kan kun se det i føresiden når man kigger ud ved sidespejlet ellers opleves det overhovedet ikke Vores Toyota har virkelig gode tågelygter så det kommer nok også an på lygterne, jeg skulle ihvertfald nødigt køre med kun tågelygter på min 208, det lyder ikke mere end kørelyset

• #78   16. mar Hej
    En rigtig god grund til at det kaldes tåbelys!!
    Absolut uanvendelig på en ny-erhvervet Subaru
    MVH KP

• #79   16. mar Har kodet mine tågelygter til kørelys.

Bruger dem aldrig i tåge, men de kan tilgengæld nedsætte brændtimerne på mine nærlyspære og dermed forlænge deres levetid.

• #80   16. mar Jeg kan sagtens forstå argumentet, hvis man har xenon. Men er der halogen i både nærlys og tågelys, er det lidt et idiot-argument på niveau med, at man kører på vinterdæk for at spare på sommerdækkene

• #81   16. mar #80
    Helt korrekt

Tænker bare at jeg hellere skifter et sæt pærer om to år fremfor et år

• #82   16. mar Ja, men så skifter du jo så bare to sæt om to år - ellers er det jo lige meget

• #83   16. mar Det gør jeg ikke, for brændtiden er halveret på nærlyset, så de holder dobbelt så længe, og tågelygterne blev aldrig brugt.

Jeg har også sommer og vinterhjul. Det gør at mine sommerdæk holder til to sæsoner fremfor kun et år.

Korrekt at jeg indledningsvis har investeret i to sæt hjul, og dermed er udgiften på den lange bane den samme.

Det er ikke det samme med lygterne, for jeg har ikke investeret i et sæt ekstra pærer, de har altid været der

• #84   16. mar Argumentet holder kun, hvis du vælger at kode det om igen, når det første sæt tågelys ryger. Og det gør du jo næppe. Så vil den i øvrigt heller ikke kunne synes osv. Såeh... Ja, de var der til at starte med, men nu slider du bare på et andet sæt pærer i stedet, som også skal skiftes. Prisen er ca. den samme. Måske de endda er lidt mere bøvlede at skifte (det er nogle gange tilfældet for tågelygter). Så nej, det er ikke et argument, der holder nogen som helst steder, med mindre du har xenon eller lignende

Du lader jo i øvrigt til at være enig for så vidt angår sommer- og vinterhjul. At du bare slider 50 % på to sæt i stedet. Det er akkurat det samme med pærer. Du vil ikke vinde noget ved det - men dog heller ikke tabe noget.

• #85   16. mar Det bliver vi ikke enige om

• #86   16. mar Det er såmænd logik og ikke noget, man kan være enig eller uenig i - med mindre du også er uenig med mig i, at 2 + 2 er 4 Hehe

• #87   16. mar Det er bestemt korrekt, men ikke sammenligneligt.

• #88   16. mar Der er ikke meget sjov i dig på sådan en fredag aften

• #89   16. mar Det er korrekt at brændetiden på nærlyspærerne bliver halveret, men det gavner intet hvis du tænder et andet sæt pærer som erstatning. Specielt ikke hvis begge er halogen. Man flytter bare de 50% over på et andet sæt pærer, som nok koster det samme og så er besparelsen minimal.

• #90   16. mar #89
    Præcis min pointe!

• #91   16. mar Havde der været en LED indsats der kunne bruges i stedet var det en anden sag. Så havde der været noget at spare.

• #92   16. mar kørte i mandags hvor det var meget tåget. så utallige mennesker uden tågely og så mange med slet ingen lys..

var på motorvej og så en bil kørte ind på rasteplads som jeg også skulle på,
    i bilen sad hele familien, små børn, kone osv
    så spurgte jeg ham om, om han hade sin familie og ønskede dem døde siden han kørte fuldstændig uden lys i dette vejret.
    han svare bare at det skulle jeg ikke blande mig i, og at han sagtens kunne se, og at jeg måske skulle få briller. havde min søn ikke siddet i bilen havde han fået en med højre en..
    jeg var bare harm over at man kan tænke sådan..

• #93   17. mar Men manden tændte alligevel nok lyset da han kørte derfra. Han var nok bare for stolt til at indrømme en fejl

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#94   17. mar Paddy bad boy vær du hellere fald for han havde hele hans familie med også ellers havde han måske pander dig ned.
    Det er helt sikkert sådan vi løser forkert andvendelser af lygter, ved at rende rundt og slå folk ned.

• #95   17. mar nu blev 2 mennesker slået ihjel den dag i trafikken.. på grund af folk er idioter i trafikken. så ja nogen gange skal nogen folk have en flad eller 2,

folk der ikke kører med lys udgøre en stor fare for andre mennesker. jeg sys at køre uden lys i mørke eller fx i tåge skal straffes med fratagelse af kørekort.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#96   17. mar Jamen Paddy sæt igang fyr. Tag ud og tæv løs på folk der har glemt at tænde deres lys. Så får vi at se i statestikkerne om din indsats virker.

• #97   17. mar tag niller med..
    han er også lidt en sej fyr der går meget op i om folk har husket deres lys..

• #98   17. mar #97
    Så hører der også en pensionsordning med.

• #99   17. mar Er faktisk ikke klar over om min nye C-HR tænder baglygterne når jeg kører det er uvished herfra men det kigger jeg på når jeg kører til slagelse om 10 minutter hvis det ikke tænder når den står på auto så skal toyota får det til det koster kun 995kr

• #100   17. mar Martin JA man skal blinke når man skifter bane MEN det gir fanmer IKKE Forkørselsret når man blinker....

• #101   18. mar #99
    "koster kun 995kr"

Du synes sikkert selv du lyder smart, jeg synes du lyder som en taber der er stolt over at blive taget hårdt i røven af ren uvidenhed om hvad tingene reelt koster.
    Du kan sikkert også finde nogen der tager 2000kr for det, så må det jo være mindst dobbelt så godt, så kan du også rigtigt føle at du er noget overfor dem der har givet mindre

• #102   18. mar #101
    Lad os antage at der skal monteres nogle stumper, relæ, ledninger, stik mm., samt at der måske går en times arbejde, så er 995,- rent faktisk ikke ret dyrt.

Giver dig ret i, at skal bilen blot kodes er det dyrt.

• #103   18. mar Pind

Ja du ved jo alt om hvordan det er at være en taber som er blevet taget hårdt bagi smartass med tourette XD

• #104   19. mar #102
    Når et værksted sætter en fast pris der gælder for alle og med udgangspunkt i den værste bil de kan forestille sig, så bliver det overdrevet dyrt for alle andre.
    Det vil aldrig komme til at tage over 30 minutter på en hvilken som helst bil, og relæ, ledning, og kabelsko kommer heller ikke over 50kr.
    En reel fast pris ville være 250kr.
    Værkstederne udnytter de mentalt svage som Diceman der tror at han har fået noget foræret.

• #105   19. mar #104
    De fleste autoriserede værksteder har timepriser tæt på 1000kr, så er en pris på 995kr ikke urealistisk.

Dermed ikke sagt at deres timepriser ikke er absurd høje!

• #106   19. mar De fleste aut. værksteder, 1000 kr i timepris ...

Hvor bor du? Hellerup?

(Haha, bagefter går jeg lige ind og ser, at du bor i Nordsjælland :D)

• #107   19. mar Jeg er da ret sikker på at aut BMW og Mercedes ligger i den ende. Men har man råd til at købe så dyr en bil, så har man også råd til regningen på aut værksted.

• #108   19. mar #106
    Ved ikke om det er sjovt at man bor i Nordsjælland, men efter at have arbejdet/udstationeret forskellige steder i DK er jeg ret godt tilfreds

• #109   19. mar #107
    Det er netop det jeg mener! Der findes bare personer som gerne vil eje det hele, men det må bare ikke koste noget, så de kører i veteranbiler.

• #110   19. mar Ta dig nu sammen Pind hehe du er jo helt væk XD Hva sker der lige for dig ? hehe jeg kan se en TROLL når den titter frem og du må da være en af dem du er ihvertfald ikke voksen nok til at snakke ordentligt Jeg ville gerne betale det, det koster. Der er nogen der skal leve af det men det koster ikke mig noget pga jeg ikke har brug for det Men fortsæt du bare Ha en rigtig GOD og FARVERIG dag

• #111   19. mar #107 og #109
    Du forstod vist ikke referencen ang. Hellerup, men det er også ligemeget - det var et forsøg på en "joke".

Jeg kan ikke se hvorfor timeprisen hos BMW og Mercedes skal være dyrere end hos Ford, VW, Kia eller Fiat?
    Det er det "samme" de skal gøre. Jeg kan gå med til, at nogle dele er dyrere.

Men I synes det er helt fint, at:
    2.000 kr. i timeløn hos BMW for at skifte frontkofanger (uden reservedelsprisen)
    1.000 kr. i timeløn hos Ford for at skifte frontkofanger (uden reservedelsprisen)

?

Fint nok jeg giver 100.000 mere hos BMW ved bilkøbet, men fatter ikke hvorfor værksteds-timeprisen skal være højere.

Så Ferrari timepris er 4.000, selvom de skal lave det samme? Det er en bil.

Giver INGEN mening hos mig.

• #112   19. mar #111
    Jeg er ikke uenig, men hvis det er prisen hos værkstederne, så kan jeg enten vælge at betale eller lade være at få lavet min bil.

Før i tiden servicerede jeg mine biler hos VW i Sverige da det kostede ca det halve af herhjemme, men deres priser samt vekselkursen har udvisket den besparelse.

• #113   19. mar Martin Den time pris du nævner om Ferrari hænger sammen med at når de skal ordne bilen kan de ikke få den op på lift hehe de får såååå ondt i ryggen hahaha

• #114   19. mar #111
    I øvrigt arbejder jeg i Hellerup, så du var ikke helt skævt på den

• #115   19. mar

• #116   19. mar Ser mange hver morgen og ser også engang imellem dem der kører i ældre biler og bruger positionslys som kørelys, endda i mørke.

• #117   19. mar #116 det gjorde jeg i sidste uge havde sat nogen phillips de bedste i bilens lys. de sprang lige med 10 minutters mellemrum det var for syret!!! så kørte jeg i biltema bare for at få noget lys på bilen de 100Watts er sku gode må man sige. men folk blinkede SATME af mig XD damn det var skummelt! men havde lisom ikke noget valg da bilen sku køre igen 04.15 næste morgen

• #118   19. mar Har også prøvet at springe 2 Nightbreaker på samme køretur, sænkede dog bare mit lys helt og kørte med fjernlys der så lyste ned i vejen og det gik ok

• #119   19. mar Kasper j Jadet er skummelt når det sker Det kan jeg bare ikke i C5`eren den bliver styret automatisk, men heldigvis havde jeg tågelygterne hehe

• #120   19. mar Ja det er ulækkert, troede faktisk det var relæet der var gået da jeg ikke troede at begge pærer sprang samtidigt

Kommentér på:
Hvor ofte møder du biler uden baglys tændt?