{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Mathias A
Mathias A
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 7

Værdifastsættelse {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har fået en seat ibiza 1.4 55 kw fra 2006, som har kørt manøvrebanekørsel, så der er ikke betalt afgift på den.

Er der nogen der ved hvor lang tid en værdifastsættelse fra skat tager?

Kan jeg sende billeder af bilen ind der viser bulerne på bilen og vil det hjælpe på afgiften?

Er der nogen der har nogen ide om hvad afgiften ca. kommer op på?

På forhånd tak

Kommentarer på:  Værdifastsættelse
  • #1   15. apr Hvad har du givet for den? Jeg skulle nødigt bevist eje en bil der har kørt køreskole og især ikke kravlegård

• #2   15. apr Du skal lige have den synet og toldsynet først inden du kontakter skat. Ellers kan du efter syn kontakte quickimport eller lignende for at få plader på inden jul.

• Mathias A
    Mathias A Tilmeldt:
    feb 2017

#3   15. apr Har fået den af min fatter som er kørelærer, så ved godt hvordan bilerne bliver behandlet, tro mig

inden jul? Bilen er synet, det skal de for at køre banekørsel så behøves jeg stadig det?

• #4   15. apr Altså, burde din far ikke vide lidt om det her? Tænker det er oplagt :D.

• Mathias A
    Mathias A Tilmeldt:
    feb 2017

#5   15. apr Hvorfor skulle han vide noget om det? Han er kørelærer, han arbejder ikke for skat

• #6   15. apr Næh, men han må da kende reglerne for syn o.l.

• #7   15. apr Jeg ville køre forbi den lokale synshal og spørge
    Tænker ikke den skal toldsynes

• Mathias A
    Mathias A Tilmeldt:
    feb 2017

#8   15. apr Har svært ved at se hvorfor en kørelærer har brug for at vide, hvordan man får betalt afgift på en bil uden afgift, men lad os lade den ligge...

Ja, jeg må hellere køre forbi synshallen

• #9   15. apr Din bil skal til toldsyn, hvor der bliver lavet en vurdering af bilen og dens tilstand. Herefter skal du kontakte skat eller en af de mange selvanmederen som Quick import

• #10   15. apr Den krøb du elegant udenom. Han er måske ikke så dygtigt?

• #11   15. apr Ja inden jul ment på den måde at skat er langsomme til at få det klaret.

Men at du i en alder af 26 år ikke selv kan søge dig frem til disse oplysning om hvordan man gør med en bil uden afgift må jeg sige er imponerende. Vasker din mor også dit tøj?

• Mathias A
    Mathias A Tilmeldt:
    feb 2017

#12   15. apr Tjae, ikke min skyld at de forskellige hjemmesider ikke kan formulere sig ordentligt. De alle sammen skriver at det er ved import at den skal have toldsyn, og da det ikke er import så er det jo ikke nemt at vide. Told er jo også som regel noget der kommer når noget bliver ført ind i landet..

• #13   15. apr En bil uden afgift skal toldsynes - og din bil er uden afgift. Det er vel ikke svært at forstå for selv en som dig?

Hvis den ikke toldsynes har skat ingen rapport at forholde sig til vedrørende bilens stand, KM osv. Så kør du bare til toldsyn og få papirerne der.

• #14   15. apr Quickimport kan nu godt give en fastpris uden toldsyn, helt på samme måde som hvis du kikker efter en bil i Tyskland og gerne vil have prisen før man henter den hjem.
    Det koster så et gebyr, men sådan er det jo (ingen arbejder gratis)
    Men den kan da ikke koste mere end højest 14-15tkr i afgift
    Prøv at se hvad skat tidligere har vurderet her. https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger&_nfls=false

• #15   15. apr Du kan betale dig fra en forhåndsvurdering som er gældende i 30 dage gennem quikimport, ved ikke om du stadig kan få en forhåndsvurdering gennem skat, men dette må du kunne læse på skats hjemmeside.

• #16   16. apr Fedt du tør købe sådan en. Jeg havde ikke gjort det , medmindre den var tæt på gratis.
    Da jeg var på manøvrebane blev bilen kørt hårdt, og det gjorde jeg også. Mener det var 6n2 med 1,4 16v på de 100hk. Der er køretektnisk anlæg bag messe center Fredericia.
    Jeg nåede op på 130km/t på langsiden. I den lille polo. Og de andre kørere kørte lige så hårdt .

• #17   16. apr Vi kørte i polo 1,2 TDI og min lyste i motorlampen De blev hellere ikke behandlet pænt, og den ene havde været i gennem træerne/buskene i skoven

• Mathias A
    Mathias A Tilmeldt:
    feb 2017

#18   16. apr Har snakket med synsmanden, og den skal IKKE toldsynes. Så Thomas M jeg håber du læser det her, for du er da en klaphat af kaliber. Du skulle evt. tage og læse definitionen på "told"

Til alle der rent faktisk prøvede at hjælpe, tak for det.

• #19   16. apr Kald mig bare klaphat - det trods ikke mig der som 26 årig skal gøre rundt i en udkneppet Ibiza. Og jeg er ret sikker på at du bliver klogere. Jeg var nemlig så flabet at spørge hos skat tidligere i dag, da jeg alligevel er i gang med import af en BMW - og de kan ikke vurdere en bil uden rapport fra toldsyn i forhold til KM og stand - ligemeget hvor længe den så har været i DK eller hvad den har været brugt til.

Nu havde vi her på forummet en synsmand der ikke kunne svare på om en bil skulle toldsynes igen, SELVOM afgiften var betalt men ejeren ikke havde fået plader på. Så lad os nu se. Så enten har du givet forkert information om bilens identitet, eller også er du bare omtalte taber der som fuldvoksen skal køre i en Ibiza fra køreteknisk anlæg.. Haha. Glæder mig til dine værkstedsregninger vælter ind når kobling og gearkasse giver op.

• #20   17. apr #19 Nej men så er vi andre heldigvis glade for, at vi ikke er fuldvoksne tabere kører rundt i en perkerslæde, fordi vi vores pikkemænd er så små, at vi er nødt til at kompensere med en discountøse.

Stik lige piben ind, og træk vejret i en pizzabakke.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 48 Følgere: 65 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 5.657
    #21   17. apr Så finder vi lige kammertonen!

• #22   17. apr Kammertonen er tonen enstreget a, som har grundfrekvensen 440 Hz.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 48 Følgere: 65 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 5.657
    #23   17. apr Samme tone som man stemmer en guitar efter.

• #24   17. apr #22 lidt sjovt jeg lige har set en video om taler 432hz som var opfattet som det oprindelige A
    Men grundet noget kris probaganda hævede de den til 440hz da 432hz skulle være godt for krop og sjæl

https://youtu.be/5wZRVb2fkXw

• #25   17. apr #24 Det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Spændene tænkning, men det virker altså lidt Illuminati agtigt. Har lige set de første minutter.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 44 Biler: 8 Svar: 5.915
    #26   17. apr Mathias A nu har jeg fulgt lidt med i tråden af ren nysgerrighed. Kan du ikke lige uddybe hvorfor en bil brugt på køreteknisk anlæg ikke skal toldsynes ud fra det svar du er blevet givet?

• #27   17. apr #25
    Det lyder som konspirationer. Men det super godt brændstof til hjernen nå man skal lave nye sølvpapirs hatte

• #28   17. apr "#19 Nej men så er vi andre heldigvis glade for, at vi ikke er fuldvoksne tabere kører rundt i en perkerslæde, fordi vi vores pikkemænd er så små, at vi er nødt til at kompensere med en discountøse.

Stik lige piben ind, og træk vejret i en pizzabakke. "

Jeg har ikke perkerslæde - jeg har perkerslæder - altså i flertal. BMW 335i og BMW Z4.

Så imens du som 28-årig får gjort din SU færdig og sparet op til en udbetaling af huset så nyder jeg at jeg lang tid før din tid havde både hus og biler. Jeg lever fint med at det kaldes perkerslæde, det må jeg bare betyde at de såkaldte perkere har sans for tysk kvalitet.

• #29   17. apr #28 Jamen tillykke med det, så kan pizzaen jo komme frem varm, selv hvis den ene bryder sammen.

Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med jeg skal gøre min SU færdig? Er det mit studie du mener?

Igen kan jeg kun sige, det er tydeligt at læse, at du har et lavt selvværd, og er nødt til at fremhæve dig ved at nævne dine discountbiler, og andre materielle goder.

• #30   17. apr Det er altid en fordel med varm pizza - eller varm mad generelt.

Jeg har alt andet end lavt selvværd - til gengæld hader jeg tabere som får SU når de er 28 år og samtidig fremstår yderst uintelligente på nettet. I er typerne der kan køre frem på nettet i bedste stil, men når i står ansigt til ansigt med os så bliver smilet mindre.

Inderst ved vi jo begge to godt at biler for 2 millioner kr. i nypris IKKE er discount biler, og ja jeg nyder mine materielle goder - hvorfor skulle jeg ikke det?
    Imens du fiser den af på SU som snart 30 årig som samtidig er typen der bruger udtrykket "Perker". Ha ha - det er fandme humor.

• #31   17. apr #30 Basse, jeg har været på arbejdsmarket i mange år, så skru nu lige ned for charmen. Forskellen er bare, jeg gider ikke køre i en pizzabakke, alt under 800 km/t er for svagpissere ;).

Og 2 millioner? Så er det vidst sprøjtemalet i guld. Haha.

Og jo. BMW er "superbiler" for mellemklassen = discountbiler ;).

• Mathias A
    Mathias A Tilmeldt:
    feb 2017

#32   17. apr Jaja, jeg kører udkneppet ibiza, du kører udkneppet bmw som du sikkert har givet en formue for, hvem er den største idiot?
    Nu er biler for mit vedkommende ikke andet end et transport middel til at komme på arbejde, hvis jeg ville så kunne jeg også købe en grim BMW, men så dum er jeg trods alt ikke.

• Martin P
    Martin P Online Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 654
    #33   17. apr Imponerende så hurtigt det kan gå, fra der bliver oprettet et emne med et spørgsmål, til vedkommende bliver svinet til...

• #34   17. apr Enig, det ville jo være fuldstændig tosset ikke at takke ja til en gratis/evt næsten gratis bil uanset hvad den har kørt, især hvis man kan fikse div ting selv og ellers må ejeren jo lave en vurdering om det kan betale sig og evt sælge/skrotte hvis man synes det bliver for dyrt

Hvordan det altid ender med at gå fra et spørgsmål til tilsvinelse forstår jeg ikke men sker meget ofte

• Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 199
    #35   18. apr #10 - Din manglende viden er da ikke noget at prale af.

Kommentér på:
Værdifastsættelse