{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

Temperaturføler / temperaturkontakt / temperatursensor {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder så er jeg lidt på herrens mark
Har min bil alle disse følere/ sensore og kontakter?
Til køling og visning af temperatur ect.
I så fald er der en der ved hvor skidtet er at finde i min bil?
Alle 3 dimser
Eller har den kun den grønne som er at finde på termostat huset?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Mvh Zara


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Temperaturføler / temperaturkontakt / temperatursensor
  • #1   24. maj 2018 den føler du tænker på har varenummer 999610100464 fra thansen eller 999610500053 kommer an på farven på den du har i

  • #2   24. maj 2018 Men jeg tænker ikke rigtig på en speciel
    Mere om min bil er udstyret med en af hver af de 3 sensore/føler/kontakt og i så fald hvor sidder denne her


  • #3   24. maj 2018 Hvor sidder temperaturføleren så den blå af de 3 dimser



  • #4   24. maj 2018 Det er fordi nålen i instromentbræt ikke følger den aktuelle temperatur når man måler den på computeren og den stiger og går over 90 grader men kan så falde lige så hurtigt igen?
    Det fucking mærkligt. Undskyld kammertonen men omg jeg er ved at blive tosset


  • #5   24. maj 2018 På en BMW m50 motor ved jeg at der sidder 2 temperatur følere/sensorer (mig bekendt er det samme dims, evt blot forskellige navne hvad de bruges til) i topstykket, hvor den ene er til motor styringen, den kan måle om motoren har den rette temperatur og afmåle brændstofblandingen "choker" mm., og så er der en magen til, lige ved siden af, som sender en strøm til måleren i instrumentet, så man selv kan holde øje med motorens temperatur.
    Temperatur/termostat kontakt, den finder du som regel i køleren og bruges til at tænde/slukke for strømmen til dine elektriske blæsere til køleren, hvis/når temperaturen i køleren når over eksempelvis 90 grader, så de ikke kører hele tiden.
    Der foruden, kan du også ske at finde endnu en temperatur føler/sensor i fronten af bilen (bag kofanger/nummerplade eller under/i bundskjoldet) som opfanger temperaturen udenfor bilen, som så enten bliver vist på et display/en kørecomputer, eller evt nogle der er koblet sammen med et avanceret klimaanlæg evt smiley


  • #6   24. maj 2018 Tak for fin forklaring (:

  • #7   24. maj 2018 Jeg kan umiddelbart kun finde den der sidder på termostathuset

  • #8   24. maj 2018 Syntes tit at dem der viser varmen inde i bilen, kun er med et stk. ledning.

    Men ellers i topstykket eller på termostathuset.


Kommentér på:
Temperaturføler / temperaturkontakt / temperatursensor

Annonce