{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

Bmw 530d e61 ny turbo? Igen?? {{forumTopicSubject}}

Hej har en bmw 530d e61 218hk som jeg har fået chippet til 267hk 603nm hos rh-motorsport. 2- 3 uger efter går turboen til og fik den renoveret og skiftet diverse ting efter turbo skift.

Har nu kørt 2000km med den ny renoveret turbo og den er allerede begyndt at hyle/ skrige igen? Hvorfor og hvad kan det være?
Kan det være en fejl rh-motorsport har lavet da den blev chippet? Måske skruet for meget op i tryk?

Kommentarer på:  Bmw 530d e61 ny turbo? Igen??
  • #1   8. jun Jeg har nu set dem chippet til mere end det, uden at det kostede turbo.

Men er det sket i den her varme måske? Og er der tænkt på køling efter man har valgt at belaste systemet mere?

• #2   8. jun Tror ikke varmen har noget at sige dsv. Så tror jeg der vil være flere med samme problem

• #3   8. jun Måske systemet ikke blev renset ordentligt inden renovering.

• #4   8. jun Syntes det er alt for tidligt at udelukke varmen, eller mangel på køling. Nu kører jeg selv i en 335i med Perfomance upgrade, og det er da virkelig til at mærke på den at vi har varm og tør luft for tiden. Den arbejder noget mere med at holde sig stabil end for bare en måned siden. Jeg er glad for at have fået ekstra køling, ellers havde jeg et problem. Olien nærmer sig de 120 Grader meget hurtigere end hvor jeg normalt er på 110 max.

Men nu siger du at der vil være flere med samme problem i så fald - det kan du jo ikke vide om der er? Det er jo ikke alle der er her på BG. En ødelagt turbo på en 530D er ikke ukendt fænomen, og en ødelagt turbo på en 530D der skal lave 25 % mere end den er vant til er heller ikke ukendt.

Jeg syntes bare oftere og oftere at man læser om BMW´er der er chippet i både benzin og diesel som har svært ved at klare sig. Men til fælles er at de alle ikke har set det mindste på ekstra køling, fokus er kun på ekstra HK og 0-100 tider.

• #5   8. jun Kan det måske os være men er ret sikker på den bliver renset men en maskine? Og vil det så ikke have kommet inden 2000km?

• #6   8. jun Kan det være en manifolds pakning? Spændte nemlig en ny møtrik på?

• #7   8. jun Har du set at den får det olie frem til turbo den skal? Er slanger og intercooler hele og renset for evt stumper fra den gamle turbo? Frisk olie og filter?
    Og er du sikker på den ikke hyler fra en utæthed et sted?

• #8   8. jun Olie osv er skiftet og den gamle turbo var ikke smadret så ingen stumper

• #9   8. jun Det kunne nu også være en fejl i den turbo du fik renoveret.Jeg har selv oplevedet fejl på turboer jeg fik renoveret 2 gange. Så det sker og det var også ca 1000 til 2000 km efter montering de begyndte at hyle. De blev så lavet igen på garantien. men jeg tjekker så altid olie tryk inde jeg monteret en ny turbo. og også olie si især vis det er et kendt problem som på nogen motorer. hvor de kan stoppet til .og så tjekker jeg også partikelfilter på diesel biler da vis det er halv eller helt stoppet også kan skadet turboen.

• #10   8. jun Hvordan måler jeg olietrykket? Jeg har ingen partikelfilter på

• #11   8. jun Et bedre forrør(downpipe) er bestemt en vital del af chiptuning og tuning. EGT er væsentlig højere end normalt når der skubbes mere tryk og luft igennem systemet. Hvis ikke der er flow nok i udstødningen, kan turboen ikke komme af med trykket og VNT'en bruges til at holde trykket oppe. Det kan turboer ikke holde til. Jeg ville udhule katalysatoren(evt begge 2, hvis den har 2. Det skaber noget flow og synsmanden kan ikke måle det alligevel, hvis motoren er varm nok. Check også din olie tilførsel og fraløb. Hvis sien i disse rør er tilstoppet, får turboen ikke olie nok.

• #12   8. jun Fejl på turbo eller fejl på olie retur/ frem..
    Fejlmonteret turbo
    Blokade i oliesi ( specielt hvis du ik havde fået den renset).
    Rh.... næppe
    Istedet for selv at rode med det så kan det hjælpe at få folk med erfaring til at diagnosticere problemet...
    Eller pil turbo af og snak med forhandleren om reklamation ..

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 522
    #13   8. jun Husker du, at lige lade motoren/ turboen falde til ro, inden du slukker motoren.
    Olien stopper med, at cirkulerer i det øjeblik du afbryder tænding.. hvis du altså ikke har turbotimer på din bmw. ?

• #14   8. jun Allan. Manglende turbotimer bør ik slå en turbo ihjel på 2k..... der er noget mekanisk galt med bilen, installatøren eller turboen..

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 522
    #15   8. jun Det var bare en tanke, Chris

• #16   8. jun Jeg har selv skiftet turboen efter renovering. Jeg har skiftet olie, oliefilter, olierør, krumtapventilation/åndefilter og alle pakninger. Holdt i tomgang i 15min efter montering, efterfølgende tjekket olie/opfyldt. Og det er den samme lyd som da den gik først gang så tænker ikke det har noget med min montering af gøre.

Tænker lyden måske kan komme fra en defekt udstødningsmanifolds pakning? Da der manglede en møtrik?? Spændte bare en på og lyden har ikke været der men måske den skudt et hul i pakningen og laver en utæthed og får den til at hyle

• #17   8. jun det skal siges lyden ikke er der konstant men meste ved 1500-2500 omdrejninger ved acceleration

• #18   8. jun Men du har sat ny udstødningsmanifold pakning på og nye møtrikker + 1 gammel og spændt alting op? Jo en utæt pakning kan godt lave en hyle lyd..

Lyder til du har gjort hva du kunne ellers.. har du tjekket at der kommer olie frem til turbo og den kan komme af med det igen?
    Har du prøvet at mærke efter slør på begge sider af turbo?

• #19   8. jun tvivler på det er en utæt udstødning pakningen. da alle de har jeg set være utætte har (pruttet),og ikke givet Højer turbo lyd. vis det var mig ville jeg taget den turbo af igen,og få ham der har renoveret den til at tjekket den igennem. for som sagt det kan nemt være en fejl i den. og jeg har sådan et olietryk manometer jeg sætter på olietryk røret til turboen. og så starter jeg bilen. og lader den gå til den er varm,eller har lavet den varm inden. og gør det inden man har monteret turboen, så den ikke bliver dreven rundt uden olie tryk. mere er der ikke i det .nu har du også tjekket der ikke er røgen en turbotryk slange, fra turbo til intercooler og til indsugning. Det kan nemlig også give sådan en turbo hylen vis sådan en er flækket.

• #20   13. jun Er du kommet noget nærmere problemet?

• #21   13. jun der sidder et filter oppe på ventil dækslet, det stopper og dræber turboen
    nyt i eller skifte det ud med en "cyklon"

• #23   13. jun

• #24   13. jun søg på 530d oilseperator

• #25   13. jun Er det bare mig, eller er det ikke krumtapventilation/åndefilter det der, som han netop også har skiftet?

• #26   13. jun Jeg det er tilførelse af olie til turbo
    Men kan ikke for godt huske det, ved at den har kostet flere turboer fordi filteret travler op og lukker olieslangen

• #27   14. jun Den er skiftet.

Kommentér på:
Bmw 530d e61 ny turbo? Igen??