{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Fotovogn på E20 Esbjerg - Kolding ? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogen som ved om der muligvis har stået en fotovogn på motorvejen mellem Esbjerg - Kolding fredag D 3 august. Altså igår ?
Jeg kom kørende og ville overhale og da ser jeg en vogn holde i nødsporet .
Problemet er så at jeg overhalet med 160 km/t og da jeg kun lige har fået mit kørekort tager de det sku og jeg kan ikke bare generhverve med det samme.

Kommentarer på:  Fotovogn på E20 Esbjerg - Kolding ?
  • Karsten P
    Karsten P Online Tilmeldt:
    okt 2010

Følgere: 8 Emner: 12 Svar: 2.456
    #1   4. aug Hej
    Det er dog ærgerligt og velfortjent.
    Ingen set i Ca 2 år.
    Mvh kp

• #2   4. aug Jeg håber det var en fotovogn ??

• #3   4. aug Du havde bemærket en rød blitz...

• #4   4. aug Hvis du er en mand, så burde det ikke være noget problem...

• #5   4. aug Hmm okay. Jeg kiggede ikke direkte på fotovognen, så bemærkede ikke noget blitz ihvertfald + jeg kørte lige bag en anden da vi overhalede. Der holdet bare en stor mørk varevogn.
    håber godt nok ikke det var en fotovogn. Kan man tjekke om der har holdt en på nogen måse? Og ville jeg ikke kunne undgå at se blitzen nu hvor jeg ikke kiggede imod den da jeg overhælte ?

• #6   4. aug Allan p, hvad snakker du om ?

• #7   4. aug Det er fejt at tage folk på motorvejen, det er jo meningen man skal op i fart derude

Forstår simpelthen ikke dem som mener 130 bare er dejligt

• #8   4. aug Bo

Jeg snakker om, at hvis du er en mand, så burde det ikke være noget problem, du ved jo godt at du har gjort noget forkert.

• #9   4. aug Allan P. Hvad vil du frem til ? Jeg ved sku da godt jeg har gjort noget forkert men jeg har da i min ret lov til at høre om der er nogen der ved om der har stået en fotovogn. Dit svar er fuldstændig irrelevant

• #10   4. aug Ja det er korrekt, men hvad nu hvis en siger, at ja der holdte en vogn. Vil du så forberede dig på den hilsen du får i e-boks?

• #11   4. aug Allan p
    Ja så vidste jeg hvad jeg havde i sigte om jeg skulle sælge min bil ovs

• #12   4. aug Du kan sådan set have en pointe. Men min pointe er blot, at du lige har fået kortet og kører 160km/t. Således har du jo formentlig lavet en form for risikovurdering ift. at du godt kan undvære det at køre i bil.

Når det er sagt, så håber jeg ikke for dig at der holdte en fotovogn, men håber du tænker dig bedre om en anden gang.

• #13   4. aug Jo tak Allan Forstår godt din pointe. Har ihvertfald også lært nu efter den oplevelse at holde mig til den rigtige hastighed for nu ??

• #14   4. aug Så vidt jeg ved så holder de stort set aldrig på motorvejen med mindre der er vejarbejde og nedsat hastighed.

Men kør ordentligt alligevel. Især når du er ny og urutineret bilist.

• #15   4. aug Da jeg kørte til Kolding omkring kl. 14, der var der en mørk varevogn i nødsporet, men det var ikke fotovogn. Jeg har på knap 1.5 år kun oplevet 1 gang, at de stod med laser.

• #16   4. aug Mine vinduesvisker virker ikke - derfor kører jeg
    min. 180 km/t når det regner

Bo A - Når der står en fotovogn på motorvejen plejer
    de at placere den ved bropillerne på grund af sikkerheden

• #17   4. aug Rolig nu. det var mig der holdt i den sorte vogn (Vw Caravelle)
    Jeg var i gang med at ryge vandpibe sammen med to venner.
    Forstår ikke folk bremser ned når jeg holder i nødsporet på motorvejen (Ved godt, det er forbudt)

• #18   4. aug #17

Skidt pyt - bare du har husket advarselstrekanten

• #19   4. aug Easy
    Det kan jeg love dig for. men det sgu mærkeligt at se folk kaster vand på min vogn i håbet om at slukke for vandpiben

• #20   4. aug De holder ofte mellem Slagelse og Korsør, der er hverken bropiller, vejarbejde eller noget andet, det er bare 2 gode steder, hvor de holder på den anden side af autoværnet, og så sætter trefoden frem til autoværnet.
    (Been there, done that, got the t-shirt/ticket)

• #21   5. aug Trådstarter.

Jeg har mødt fotovognen lige der hvor du beskriver, hver dag den seneste uge.
    De har vist taget omkring 1200 med for høj fart., lige precis der.

• #22   5. aug Det har ikke været en fotovogn, da de ikke må holde i nødsporet med den

• Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Emner: 9 Svar: 293
    #23   5. aug På sydsjællandske motorveje har jeg et par gange set dem bruge trefoden ved udkørsler fra rastepladser.

Motorvejen er faktisk det eneste sted jeg kører for stærkt, dog ikke vejarbejde, kø etc. Men en halvtom motorvej får den lidt ekstra at leve af, dog under 160.
    .... i tyskland kan man køre fri hastighed på mange, men kører man på en lignende i danmark, er det vandvidskørsel. Sjov forskel.

Held og lykke med det Bo

• #24   5. aug Jo politiet må gerne holde i nødsporet. Er der nogen der ved om hastigheds grænsen er sat op til 130km/t på e20 ?
    Fuck det noget pis, er også ret sikker på det en fotovogn så

• #27   5. aug Efter deres egne interne regler må de ikke holde hvor de er til fare/gene for andre. Og de har lige taget op til genovervejelse om hvor godt det er og holde i f.eks nødspor.

• #28   5. aug Politiet må jf. Færdselsloven holde over alt, så længe der er tale om en politimæssig opgave.

Fotovognene holder gerne (som i mit tilfælde) efter overgangen mellem 130km/t til 110km/t.
    Ikke at det ændre noget, man skal stadig overholde fartgrænsen, meeen alligevel...

• #29   5. aug Tak til alle jer der har svaret. Der er jo ikke andet for end at afvente svar. Kan der gå langt tid før man modtager noget på e boks ? Så ikke bilen holde der idag

• Gus K
    Gus K Online Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 12 Emner: 4 Svar: 17
    #30   6. aug Jeg er blevet taget to gange med 3 års mellemrum på Esbjerg motorvejen og begge gangene var det en civil politibil - så jeg tror faktisk dette er det foretrukne middel.

Fotovognene holder primært ved vejarbejder og på landevejene. Har til dato aldrig hørt eller set en fotovogn holde i nødsporet, men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig.

Jeg skal ikke moralisere dig (det er jeg slet ikke i position til, da jeg ikke er en skid bedre selv - min fart fart sniger sig sgu også op på det kriminelle 160 km/t på Esbjerg motorvejen... og Svendborg motorvejen, hvor der også kan være ret øde øde på nogle tidspunkter af døgnet).... men det er altid en kalkuleret risiko man løber, når man træffer det valg.

Men kan du huske om din nål stod på 160 kmt sharp? Eller var den over?

• #31   7. aug Tak gus.
    Den stod på 160 sharp.
    Kører i en e46

• Gus K
    Gus K Online Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 12 Emner: 4 Svar: 17
    #32   7. aug Bo A

Langt de fleste biler er udstyret med et speedometer der har en indbygget fejlvisning, således at det viser lidt mere, end du rent faktisk kører.

Har du prøvet at sammenligne den viste hastighed, med en GPS?

Kommentér på:
Fotovogn på E20 Esbjerg - Kolding ?