{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Batteri 12 volt 68 amp byttes til 12 volt 60 amp. {{forumTopicSubject}}

Mit batteri på min Getz Crdi 88 HK er helt færdig, den kan ikke holde på strømmen længere. Generator lade ok.
Har en ven, hvor jeg fået et 12 volt batteri 60 Amp gratis, den virker udmærket til og starten bilen med (via start kabler).
Min bil er født med 12 volt 68 amp, det er vel ok og montere et batteri hvor amp er 8 mindre ??? eller vil det give problemer på sigt ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri 12 volt 68 amp byttes til 12 volt 60 amp.
  • #1   9. aug 2018 Tror ikke det noget problem, dog mangler du nok lidt start strøm. Nå det bliver koldt. Men det må komme an på en prøve til vinter

  • #2   9. aug 2018 Det var også det jeg tænkte. Jeg tager chancen og monterer batteriet på 60 amp. Kan se Getz 82 hk Crdi er født med 12 volt 60 amp, så mon ikke det går her til vinter.

  • #3   9. aug 2018 Du skal ikke bekymre dig så meget om de 60 eller 68, det er ikke aflade strømmen men kapaciteten Ah (ampere timer). Det påvirker kun hvor lang tid du kan have lygter/radio/whatever tændt.
    Startstrømmen er vigtigere (typisk omkring 400-600A)
    Men i en Getz har det ikke den store betydning.


  • #4   9. aug 2018 Ok, super smiley . På det gammel batteri er det 600A, den nye brugte jeg har fået er 510A.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #5   10. aug 2018 det virker fint..


Kommentér på:
Batteri 12 volt 68 amp byttes til 12 volt 60 amp.

Annonce