{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

Male bil som er spraymalet.... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min bil er blevet malet med spraydåse, og det ses RIGTIG tydeligt i solens lys, hvilket er super aveligt, masser af striber og løbere...

Har planer om at bilen til næste sommer skal til autolakeren, når den er blevet lavet færdig, hvor jeg håber at de kan få den til at stå pisse flot.

Indtil da tænker jeg om hvad fremgangsmåden er for at evt. male den om selv så den bliver lidt pænere at se på. Har hørt at det skulle være noget lort med det spraymaling der, men kan man få slebet det ned osv og så få den pæn igen ?

Jeg har 2 forskærme og en kølerhjelm som jeg skifter ud, de er dog røde, men rigtig pæne og i original farve.

Kommentarer på:  Male bil som er spraymalet....
  • #1   9. aug Du kan ikke male med autolak oven på stort set alle spraymalinger, derfor er du nød til at fjerne alt spraymaling de det vil koge op. Og med alt, mener jeg virkelig ALT, selv ned i de mindste små sprækker skal det fjernes helt....!!

• #2   9. aug Hvis den skal males til sommer er det så ikke spild af tid og penge at begynde at male selv på den nu?

• #3   9. aug #1
    Det lyder ikke komplet umuligt... meget arbejde, men muligt, det er da positivt
    Men det ligefør det lyder nemmere at køre til tyskerland og hente en anden og smide alt på min over på den istedet

Jo det er det, men det var også bare en tanke for at få den bare lidt præsentabel ud indtil da, så må det koste lidt ekstra arbejde og penge, jeg bruger den trods alt til hverdag og af en eller anden grund virker det til at folk tror at det er noget jeg selv stolt har lavet og syntes er fedt, de kommentere ihvertfald på som om at det er tilfældet

• #4   9. aug Det er ikke umuligt, men trist at gøre
    Min e36 var malet mat sort med spray da jeg købte den, og lakerede den rød efter få mdr.. Men det skal fjernes helt!
    Hvis det kun er spraymaling, så kan det fjernes med kemi, det hjælper meget i starten, men du kommer ikke til at slippe for at skulle slibe..

Men du skal være rigtig dygtig til at male med spraymaling, hvis du skal have et "pænt" resultat på en hel bil.. Ville sige at du skal leve med det (Eller prøve at finde noget kemi frem, og tørre malingen af) indtil du får den lakeret

• #5   9. aug #4
    Ja jeg havde godt forberedt mig på at der er rigtig meget slibearbejde og at det nok ikke vil være det sjoveste at gøre, men da altid noget at det kan lade sig gøre.

Jeg har godt hørt mange rigtig dårlige erfaringer med at male med spraymaling, kan godt være at det er bedre at lade være.

Hvordan foregår det når man har dele som ikke før er malet udover den originale farve fra fabrikken ? er det bare direkte til maler med sådan noget ? for taget på min er bilens originale farve (sort) og så har jeg som sagt 2 forskærme og en kølerhjelm som er original farve (rød)
    Så ville det "bare" være resten af bilen der skal ordnes.

• #6   9. aug De fleste vognmalere fortrækker at få bilen ind som den er, så de kan stå for forberedelserne.. Så ved de nemlig hvad der er lavet, og hvad der skal gøres

• #7   9. aug Ok, så lader jeg være at gøre noget ved de dele som ikke er spraymalet!
    Det er uanset farve ? altså jeg kunne aflevere bilen hos maleren med samtlige dele i forskellig farve, så længe det er den originale lak og jeg vil få en pæn ens farvet bil tilbage uden problemer ?

• #8   9. aug De ville sætte pris på det
    Du vil nok have en større chance for at få et pænt resultat, end hvis du selv gik i gang (Nu ved jeg ikke hvor dygtig du er, men har set mange som har lavet noget lort, som i sidste ende har kostet dem længere leveringstider og derved penge end hvis de bare havde ladet farverne være forskellige)

• #9   9. aug Jeg lader det være i fred, ihvertfald de dele som stadig er med den originale lakering!

• #10   10. aug Ville også spare pengene nu og ofre det ekstra på den når den skal males rigtigt

Kommentér på:
Male bil som er spraymalet....