{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
152 visninger | Oprettet:

golf 4 støddæmper {{forumTopicSubject}}

hej sidder og kigger efter nye støddæmper til en golf 4 1,9 tdi, men ved nogle står der
til køretøjer uden sportschassis, til køretøjer med forstærket chassi og til køretøjer med sports chassis osv.
nogle der ved hvad det betyder, er i tvivl hvilke jeg skal bestille

Kommentarer på:  golf 4 støddæmper
  • #1   16. aug Igen nu ? Du har ingen af delene . Køb bare en alm støddæmper .

• #2   16. aug jo men hvilke har sports chassis og forstærket chassis ? og nogle står der til køretøjer med dårlig vejbeskaffenhed hvad vil det sige og hvad er forskellen `?

• #3   17. aug #1, hvad baserer du det på?

Jeg har fx en Audi A4 1.9 TDI med fabriksmonteret sportschassis / undervogn altså støddæmpere og fjedre. Det er vel meget muligt, at en Golf 4 1.9 TDI findes med samme konfiguration og det er bestemt ikke ligegyldigt, hvilke støddæmpere han vælger, da fjedre og støddæmpere er afstemt ift. hinanden.

@pingo

Forskellen ligger i hvordan de dæmper. For at finde ud af, hvilke du har, bliver du nødt til at kigge efter de numre, der er på støddæmperne. På min sidder de originale stadig på, så der er jeg ret sikker på, numrene passer, men hvis dine er blevet skiftet før, er det ikke sikkert, de rigtige dele blev monteret sidst, så der kan du evt. blive nødsaget til, at lokke de rigtige reservedelsnumre ud af en forhandler ud fra bilens stelnummer. Hvis de originale dele sidder i, skulle der gerne være et VW / Audi logo til stede på delene, men numrene kan meget vel gemme sig bag et tykt lag rust, som kan være nødvendigt at slibe / file af for at få numrene nogenlunde frem.

Kommentér på:
golf 4 støddæmper