{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.420 visninger | Oprettet:

Værkstedsråd {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, sagen er den, at jeg har en lupo, som har været en del på værksted den sidste måned, og det hele starter med, at jeg får lavet et synstjek, og jeg får et tilbud på Ca. 5000, og det er også fint nok, men da de går i gang med at lave den, kommer der lige pludseligt det ene, og det andet oveni, så jeg ender med en regning på næsten 13k, og da jeg så får den tilbage igen, mister den alt hvad der hedder trækkraft, så jeg sender den tilbage igen, de påstår det var nogle følere, og de bliver så skiftet, det var lige 3000kr. Mere, men jeg får den igen, og det samme sker, så igen får de den, og så påstår de pludseligt at hele motoren er død, og de fortæller noget med noget olie fra ventildækslet, eller lignende, men jeg vælger så at køre den op til et andet værksted, som fortæller mig at det er turboen, den er skiftet, og den er fin, MEN nu er den begyndt at knirke af helvedes til når jeg drejer, som i rigtig rigtig meget, og jeg har fået fortalt at det er tandstangen, som det første værksted har skiftet, hvad gør jeg i denne situation, hvor det de har lavet ikke er i orden, men jeg heller ikke kan stole på, at de laver det de har fucket op?



Kommentarer på:  Værkstedsråd
  • #1   17. aug du er godt nok taget du vis sted sådan nogen platugler .har du betalt regningen på 13 ? dmp ellers ville jeg nok tage en alvor snak med dem . hvorfor høre man bare det her gang på gang det sætter bare os mekanikere der er ærlige i dårligt lys.

  • #2   17. aug Jeg har betalt ja, da jeg snakkede med dem, efter de havde fået den igen 2 gang, der havde den mistet trækkraften igen, og jeg snakkede med ham om at den skulle have været synet 14 dage forinden, hvilket var derfor det var ekstra frustrerende, så skiftede de nogle følere, og syede den, uden jeg havde bedt dem om det, og der var det da jeg fik den igen, at den igen mistede trækkraften, men så dømte de motoren død, jeg har overvejet om jeg skulle køre den til en anden mekker først, så jeg kan få dokumentation for, hvad det er der er galt, så de ikke kan komme og påstå det er noget andet end det de har lavet, men jeg kender ikke reglerne indenfor dette område

  • #3   17. aug Har du brugt over 13.000 på en Lupo?

  • #4   17. aug Nærmere 30k og ja det har jeg, for jeg har ikke haft andre muligheder, for at købe en anden, da det jo har været lidt af gangen de har lagt på hver gang, for det var jo meninen at den kun skulle have kostet 5000kr. At få synet, og da de så var gået igang med at lave den, så var der lige det ene, og så kom der lige det andet, så løb det op til sidst, og jeg har jo lånt lidt hver gang, så nu skylder jeg 18500 pga det

  • #5   17. aug Det for vildt

  • #6   17. aug Det ikke i orden sådan de har behandlet dig. og hvad jeg forstår ved det hele. så har den turbo været slidt op hele tiden og så har de skiftet mange ting i stedet for at skiftet hvad der var galt fra starten af . som var turboen ikke ?. og ville da mene alt de har skiftet de trode der var galt med motoren. De penge burde de hænge på selv. Hvad lupo model er det ? er det en l3 eller 1.4 tdi ?

  • #7   17. aug Næste gang så kører du bilen direkte til syn, så får du en liste med de fejl der er og 30 dage til at få det lavet, færdig bum.

    Synstjek er noget fanden har skabt. Det er alt for nemt at bilde en uvidende kunde ind at bilen fejler det og det og det, så kør altid bilen gennem syn før du kører den til mekaniker.


  • #8   17. aug Jeg får helt ondt i maven over at læse din historie at sende sin bil på værksted er åbenbart ligeså farligt som at handle med bander... man mister sin penge og bliver fucket..

    fremover så skal du have et SKRIFTLIGT tilbud, og gøre klart på det selvsamme tilbud HVIS der dukker nye fejl op så skal de ringe til dig, og give et revideret tilbud før de må fortsætte arbejdet...


  • #9   17. aug De her ting er hvad der er blevet lavet

  • #10   17. aug

  • #11   17. aug

  • #12   17. aug Jeg har brugt snart 5 uger på at få bilen i orden, og jeg fik også et skriftligt tilbud, men så var det jo de ringede og sagde nå ja, der er også lige det, og dagen efter ringede de, og så var der lige det i vejen, og sådan fortsatte det

  • #13   17. aug Der er da ikke for 30.000kr der ? Hvad er det for et værksted ?

  • #14   17. aug Nej, jeg har også forinden fået skiftet bærearme, styrekugler, og sporestænger, og nogle andre ting.
    Det er super dæk service i Kalundborg


  • #15   17. aug Får lige som Mirza lidt ondt i maven at af læse hvad du har været udsat for. Ved ikke lige hvordan du kommer ud af den nuværende sag - jeg ville ikke finde mig i den behandling.

    Men næste gang du skal have lavet noget på en bil, så spørg mindst to værksteder, eller find et værksted som du kan stole på eller få en ven eller familiemedlem der har forstand på biler til at hjælpe dig med at vurdere værkstedets tilbud.


  • #18   17. aug Alt som IKKE er motorrelateret, altså styrekugler, tandstang, bærearme, bremserør, hjulleje, baglygte osv. er (slid)dele, som de burde kunne se og tjekke ved deres "syntjek". Det tilbud du har fået på 5000 kr. burde indeholde alle disse dele!
    Næste gang kører du selv bilen til syn og får en seddel over, hvad der skal laves.


  • #21   17. aug Lyder bare til at du har brugt for mange penge på en for gammel bil.

    Kan jo se at den skæv bremsede til synet som det eneste.
    At du accepterer undervejs, er noget du selv må stå for.
    Tvivler på at din tandstang knager når den er ny.
    Ydermere har du siden været på andet værksted, så tror bare du må videre i livet og måske bare finde et andet værksted, for du har jo ikke tiltro til det du har brugt.

    Dine regninger og aftaler vil jeg ikke kommentere på da du ikke har lagt det hele op.
    Og så kan vi ikke bruge 3 billeder af noget af det til en hujende fis ??


  • #22   17. aug Altså mht hvor mange penge jeg har brugt på den osv. Er fordi jeg ikke har haft andre muligheder, og ja, jeg fortryder da også at jeg overhovedet fik lavet på den i første omgang, men igen, havde jeg vidst det ville ende sådan her, så havde jeg heller ikke brugt så meget som en bukket 5øre på den, men ja, det er en 3l.
    Og nej jeg kører ikke taxa, jeg har haft den siden oktober, men jeg kører 2-300km om dagen.

    Og der er noget der knager, næsten lige under mine fødder, men en anelse længere ude, jeg kan tydeligt mærke det i rattet, og da jeg fik den igen, sagde jeg til dem, at det gulnede i rattet når jeg drejede, hvilket den ikke har gjort før, og nu knager den bare helt vildt, og en jeg spurgte omkring det, han sagde det lød som tandstangen.


  • #25   17. aug Et godt råd til næste gang du skal på værksted med Lupoen, så kør den til JP Auto i Havdrup ved Roskilde.
    Han er specialist i netop lupo, og der er tusinde af historier om værksteder der ikke kan lave de Lupoer uden det koster kassen - som regel fordi de ikke kender bilen godt nok, og ikke har det rette værktøj...
    Der er VIRKELIG penge at spare ved at kører den til en specialist da Lupoen er noget specielt skruet sammen

    https://www.3liter.dk/vag-3l


  • #26   17. aug Finn, ja jeg er jo så ikke sammen med ham mere, og det er også den idiot der har solgt mig denne her bil. Så nej det er ikke en mulighed.



  • #27   17. aug Jesper, jeg har sendt den op til 3l værksted i Herlev, da det er lige ved siden af min skolepraktik, og det var også der turboen blev skiftet

  • #30   17. aug Men uanset hvad, jeg tænker at hvis det er noget af det nye der knager som det gør, så er det vel en garanti sag?

  • #31   17. aug hvis der er noget du mener bør gå under garanti og det pågældende værksted virker som nogle fusker så få lavet et overslag af et andet sted og fremvis det til værkstedet

  • #32   17. aug Det med at køre til syn, og få en liste over fejl er blevet lidt giftigt. …… Der er kommet nye regler, og f.eks en bremseskive, som er under mål giver kørselsforbud , samt mange andre fejl giver også forbud. Det er sq lidt surt at skulle ha autohjælp hjem fra syn.

  • #35   17. aug ups læste forkert det står øverst så skal de sku også dække den. nu når den nye evt knirker. da den har fået ny tandstang og 2 styrstænger.

  • #36   17. aug men noget jeg ikke kan se på regningen. da de har skiftet styrstænger og tandstang. hvorfor har de så ikke skiftet dine styrkugler også i det samme. da de ikke koster meget. så kunne forstille mig at det er derfor den knirker nu. evt er en styrkugle der er gået tør for fedt. så knirker de nemlig. den kan så også knirke vis toplejer for fjedre foran er gået tør for fedt, eller bare er færdig en bære kugle kan også gøre det vis den også bliver tør for fedt. og det samme vis en forfjedre er knækket. så der er vel ikke anden end at skille den af. og tjekke alt igennem.

  • #38   17. aug Jacob, jeg tror da det er noget der går under garantien, som jeg skriver jeg ved intet om dette emne, da jeg aldrig har brugt et værksted før, det var også lidt derfor jeg spurgte om råd, i forhold til, er det noget den dækker, og hvad er den bedste løsning når jeg ikke stoler på værkstedet.
    Men ja det var lige den med om jeg skulle få lavet et overslag af et andet værksted, om jeg må det, og det så stadig gælder mht garanti, for det er jo trods alt med livet som indsats, hvis det ikke er i orden, og jeg kan ikke vide om det hele har en risiko for at bryde sammen, mens jeg ligger og kører motorvej, hvilket jeg gør 90% af tiden


  • #39   17. aug Freeway, jeg fik skiftet bærekugler samt styrekugler i marts måned, og bærekugler koster 3500, for begge sider, da de sidder fast på bærearme på 3l'eren

  • #40   17. aug Ja ved godt bærekugler sidder støbt ind i en aluminium bærearm på de lupoer og er dyre. mellem 1200 og 1600 kr stykket. har selv haft lupo 3l og har lavet mange af dem.

  • #42   17. aug men vis jeg var dig ville jeg køre ind og få et overslag hvad der er galt. på et anden værested først. og så kan de sige om det er nye dele der er dårlige. er det det så kør tilbage til Det værksted der har monteret de nye dele. og få dem til at lave det på garantien. for vælger du dem først så kan det jo være de giver en anden ting skylden og vil slippe for at dække noget.

  • #43   17. aug Ja det var lige præcis det jeg frygter de gør, så det er også grunden til jeg lavede dette opslag, men som jeg har skrevet længere oppe, så var jeg i tvivl om man måtte gøre sådan, eller om de så ville kunne give mig skylden for et eller andet

  • #44   17. aug Der er der ikke noget galt i det . Så lang tid de ikke skruer på de nye stumper der er sat på din bil. så de ikke kan sige at det har været afmonteret og der for taget skadet.

  • #45   17. aug Okay, jamen tak for et fornuftigt svar, dem var der desværre ikke mange af

  • #46   17. aug Man skal ikke spørge om hjælp herinde. Det eneste man får af vide, er hvor dum man er. Folk herinde er så uendeligt (bag)kloge

  • #48   17. aug Rc, ja det er lidt ærgerligt at folk ikke bare kan enten besvare hvad men spørger om, eller bare gå videre, der er ingen grund til at skulle spørge om jeg virkelig har brugt så mange penge på den, osv

  • #49   17. aug #47

    Kan ikke se at du er kommet med noget brugbart..


  • #50   17. aug Finn, det var meget få mennesker der kunne give mig et fornuftigt svar, endnu færre der kunne svare på præcis det jeg spurgte om

  • #52   17. aug Kunne det ikke være slidte drivakselled , som det er beskrevet kunne det da være en mulighed ?

    Få det undersøgt på et pålideligt værksted inden du kaster dig ud i flere gætterier


  • #53   17. aug Det har jeg ingen ide om, det er bare lidt mærkeligt at der intet har været af den slags før de har lavet den, men nu er det helt vildt.
    Men jeg har nu bestilt tid til på onsdag, på 3l værksted i Herlev, så kan de se hvad det er, og jeg har aftalt med dem, at de også kigger på regningen, så de kan se om det er noget de har lavet på


  • #54   18. aug Synes du skal kontakte FDM og høre om de kan hjælpe dig

  • #55   18. aug Nu har jeg ikke læst hele snøren men hvis de har givet et skriftligt tilbud må det Så ikke kun svinge 10% ?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 2.430
    #56   18. aug #55ikke med mindre det er angivet..f. eks forbehold for priser på reservedele / uventet arbejde, i disse tilfælde vil man normalt blive orienteret om prisøgelse og om man stadig ønsker rep.. skrives der reperationen koster 5000,00 så koster den 5000,00 der er ikke noget værre end cirka/omkring priser..

  • #57   18. aug 56 ok, så blev jeg klogere

  • #58   18. aug https://familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-288.html faldt lige over denne.

  • #59   21. aug Hej. Din sag er meget nem. Det har lavet et tilbud til dig på hvad de kunne se der var galt ved tjekket. Husk de skurer ikk noget ad ved tjekket. Da de så begynder på arbejdet dukker der så andre ting op, og det gør der altid på gamle biler. Derfor ringer de til dig, det skal de (de kunne nok have fundet alle ekstra fejl og ringet på en gang) men det med trækkraft som viser sig være turbo de ting skal du ikke betale for og tager du kontakt til hovedafdeling klare de det hurtig med dem.
    At det knager skal du bare tilbage til dem og få fikset hvis du ikke ønsker ekstra regning. For de klare det gratis fordi det er en reklamention.


  • #60   21. aug Tag fat i FDM's juridiske rådgivning, de er vant til sager af alle mulige slags og de har teknisk indsigt. Det er muligt det kræver medlemskab, men jeg har svært ved at se du kommer meget længere på egen hånd. Du har ikke skyggen af chance for at gennemskue rigtigheden af de tilbagemeldinger du får.

  • #61   21. aug En ting jeg ikke forstår, hvorfor har du ikke læst om Lupo herinde inden du købte en? Du har været på sitet i snart 10 år.
    Alle ved det er en dyr bil at reparere på, især autoriseret serveice er mega dyrt, men der er flere steder de er gode til at lave dem, til 90% af prisen de autoriserede skal have.


  • #62   22. aug Æv jeg fik også lære penge af den slags, da jeg havde en gammel bil.

    Dårlig oplevelse... håber du får reklameret over den fejl der er efter skift af tandstang!

    Og tænker Som så mange andre, at du skal bruge en Lupo specialist næste gang.

    Held og lykke med det... godt du kører mange km, det må give lidt fradrag eller km penge til at dække sådan en dyr sommer.

    Skulle du blive træt af fornemmelsen af at være en penge seddel med to ben, når du går på værksted, så er jeg selv ret begejstret for drift omkostningerne ved nye micro biler...


  • #63   22. aug Som øvre nævner så køb en billig lille tøffer, ville nok tage Kia eller hyundai grundet den længe garanti og gode biler, det du spare i reparation, forsikring (pga god gensalgs værdi), og afgift det vil indhente stort set de fleste brugte "fornuftige" biler, som desværre er meget uforudsigelige /:

    Jeg ville prøve at ringe til FDM og spørge om råd, jeg ved at de kan hjælpe med værdi foringelses erstatnin indefor skader så mon ikke de kan omstille dig


  • #64   22. aug Som jeg så også har nævnt tidligere, så har det med at kæbe ny, bare ikke været en mulighed
    jeg har stået i en situation, hvor jeg fik bilen, og blev lovet den blev lavet, af min eks, men den er sjovt nok ikke blevet lavet, og det har kostet en del, at få rettet op på noget af det lort han har lavet, jeg har handlet ud fra de råd og vejledning jeg fik, da jeg ikke selv har haft den store forstand på det.
    og ja, det er nemt nok at sige at jeg skulle have gjort dit og dat, men jeg har gjort hvad jeg kunne, i min situation


  • #65   22. aug og den står lige pt. på 3l værksted i herlev, da koblingen også stod af i weekenden

  • #66   22. aug den bil skulle da have været smidt a h til men nu du så langt kan der snart ikke ske mere

  • #67   22. aug det skulle den ja, men det var min eks der tog røven på mig, han fik min seat, solgte den for 20k, og købte den der til mig


  • #68   22. aug en eks der tager din røv Ja det fik du vel ikke meget ud af andet ind ondt i røven men den samme historie man har hørt gennem årene det sørgeligt når det sker. Men du må oven på igen

  • #69   22. aug ja, det er også det jeg forsøger på, jeg arbejder næsten fuld tid ved siden af min skole, så jeg kan få mit liv på rette spor

  • #70   22. aug godt at høre ikke mange der gør

  • #71   22. aug Er han en vi kan bombe med spam mails herinde?

  • #72   22. aug Jeg ved ikke hvad hans profil herinde hedder, det snakkede vi aldrig om

  • #73   22. aug Fin bil den Seat, hvorfor skulle den væk så?

  • #74   22. aug Jeg havde ikke råd til den, da jeg røg på skp løn, og samtidig fik 100km hver vej i kørsel om dagen, så var den for dyr i både vægtafgift og i brændstof

  • #75   22. aug Jeg var satme glad for den, så lupoen erstattede en bil, som jeg virkelig var glad for, og samtidig kunne jeg ikke li den i forvejen, men nu efter alt det her bøvl, hader jeg lupo så inderligt

  • #76   22. aug Men i hvert fald en lorte æske du kom til at eje nu, den har så været noget dyrere end den Seat ville have været.

  • #77   22. aug Men du må beholde den i mange år nu, der er jo så mange nye dele i at det vil være dumt at sælge den.

  • #78   22. aug Den eneste fordel ved den, er at det er stadig en populær bil, så jeg vil altid kunne sælge den, hvis den bliver vedligeholdt, fra nu af, for det er jo som sagt en næsten helt ny bil, haha, men jeg håber at få råd til noget andet om 1-2 år

  • #79   23. aug Det jo ikke for at sige hvad du skulle have gjort, men jeg har selv været på skp løn og der det bare svært at have råd til regninger til ældre biler, så i mine øjne er det bedre at betale 2000 om måneden i afdrag inkl forsikring og så være dækket af garanti i 5-7 år (så skal du ikke tænke på det igennem hele din uddannelse) mit råd er at kotakte FDM og hører hvad du kan, måske kan du hente et par tusinde..

  • #80   23. aug Nu har jeg kun 2000 efter mine regninger er betalt, og jeg bruger 3500 om måneden i diesel, så det har jeg heller ikke råd til

  • #81   23. aug da jeg hade min lupo 3l var jeg næsten også alt det igennem med den. som du har fået skiftet så de er godt nok ikke særlig gode de biler. Jeg skiftet også kobling og kobling hydraulisk cylinder plus divs kugler bremser og meget andet. plus jeg skiftet gearkassen på den også. og gangstille så skal aldrig have sådan en bil igen. og det var over 1 år og 30.000 km i den. nu lavet jeg alt selv men stadig tror jeg brugte en 10.000 kr på den i dele. både brugte og nye dele. så skal aldrig have sådan en igen selv om den er billige at have i grøn afgift og det.

  • #82   23. aug Håber du finder en mekaniker der lige kan få den til at spille, pinligt af dem som har sjusket, de har ik respekt for autobranchen??

  • #83   23. aug #82

    Har du det....?


  • #84   24. aug Så kom svaret, det gamle værksted havde slet ikke spændt forbroen, så det var den der knirkede, så det har 3l værkstedet gjort, og så ringer jeg på mandag, og fortæller dem min mening om deres værksted

  • #85   24. aug kæft hvor er det dårligt Gad vide om de overhoved er ud lært personale de holder sig føj noget svineri

  • #86   24. aug Jeg tvivler på det, men jeg sætter aldrig mine ben der igen

  • #87   24. aug Det sku da fuld forståeligt husk hvis de har auto butler og Trustpilot så det bare træk dem ned

  • #88   24. aug hvordan kan man glemme at spænde en forbro fast. Ja det skal du godt nok ringe og sige til dem. Det kunne være gået helt galt. Vis de bolte var falden ud mens du køre. og hvad med koblingen fik de også udskiftet den ?

  • #89   25. aug Ja, specielt fordi jeg også ligger og kører motorvej 90% af tiden, så går det også bare mere galt, end hvis jeg kun kørte bykørsel, og i det hele taget, når man kører sin bil til mekaniker, og lægger så mange penge dernede, så forventer man da også at kunne køre sikkert derfra, men det var jo så langt fra sikkert .

    Der er noget Trustpilot, men det et for hele kæden, og ikke kun Kalundborg, men de får en derinde alligevel, når jeg har snakket med dem på mandag.


Kommentér på:
Værkstedsråd