{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Gear låser sig ikke.... {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen,

Jeg har lagt mærke til en lille ting her på det sidste. Når jeg parkere min bil ekspl på en bakke, og sætter den i gear 2, så låser den sig ikke. Bilen ryger tilbage i små hak, og jeg har skubbet den idag og det kan man. Så satte jeg den i gear 1, vupti så var den låst. Hvad kan det være?

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gear låser sig ikke....
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   11. sep 2018 Der er da ingenting der skal låse???? Det er motoren den drejer rundt når den triller i ryk, rykkene kommer fra kompressionen. Det der skal låse er din håndbremse, det er derfor den er der.

  • #2   11. sep 2018 Jeg plejer altid at sætte den i gear når jeg parkere bilen, så den ikke triller afsted

  • #3   11. sep 2018 Så gør det i 1. gear.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #4   11. sep 2018 Det skal man jo bruge håndbremsen til. Anyway, så skal håndbremsen nok blive sjov til vinter...

  • #6   11. sep 2018 Bilen er kun 3 år gammel, og om vinteren kan jeg slet ikke bruge håndbremsen, idet bremserne låser sig fast pga frosten. Giver et ordentlig knæk efter håndbremsen er nede, altså dette sker kun i vinterperioden

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #8   11. sep 2018 Se, det er netop derfor at din håndbremse brokker sig om vinteren, fordi den ikke bliver brugt. Hvis du bruger den tit og ofte, så kan den også bruges om vinteren.

  • #9   11. sep 2018 Tja jeg brokkede mig til forhandleren vedr håndbremsen, de sagde at jeg ikke skulle bruge håndbremsen men kun gear ved parkering

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #10   11. sep 2018 Der er en grund til at håndbremsen hedder en "Parkeringsbremse", så den forhandler slynger da bare noget ud i håbet om at du er dum nok til at tro på ham.

  • #12   12. sep 2018 Det burde være almen viden, når man har kørekort

    Det er da ikke noget man lærer når man tager kørekort.. tror sgu ikke mere end 10% bilister ved overhovedet at der er noget der hedder kompression ifbm bil/motor...


  • #14   12. sep 2018 Jeg forstod det som om at han burde vide det, som om i at det lærer man smiley

    Og enig i at folk har for lidt teknisk forståelse, men det er kun fordi jeg selv interesserer mig for teknik. Nogle (læs: mange) vil nok påstå at jeg ved for lidt om madlavning, og det er trods alt endnu vigtigere for min eksistens end teknik er.. men det går jo nok smiley


  • #16   12. sep 2018 det er billiger og købe sig til mad.
    end det er og have en mekaniker til at rode med ens bil.
    i sær når det er med styling og tuning.

    er selv mekaniker. og er næsten lige blevet skilt.
    og eks'en er køkkenassistent.
    så hun stod for madlavning.
    og jeg stod for det praktiske

    nu stå jeg selv med det hele+ vores 2 børn.
    så jeg har lært og lave mad er ret hurtigt.

    før kogte jeg pasta og steget kylletter.når jeg selv skulle stå for maden


  • #17   12. sep 2018 Hej
    Det er kun kvinder og russere som "sætter i gear" ved parkering.
    Kender ikke mindre end tre tilfælde hvor dytten står et andet sted end hvor parkeret. Gæt en gang - alle lavet af kvinder!
    MVH KP


Kommentér på:
Gear låser sig ikke....

Annonce