{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

golf 1 cab dårlig tomgang hvem kan hjælpe {{forumTopicSubject}}

hej

har en golf 1 cab... motor med elektronisk indspjøtning....hvor tomgang når den er kold kører op og ned og til tider går bilen i stå

har skiftet tomgangsregulator - tænd ledninger- rotor -og rotordæksel og benzin filter- tændrør

bilen har været på værksted --- alt står rigtig luft mængde tænding osv...

men det forsætter
GULP HVAR GØR JEG


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf 1 cab dårlig tomgang hvem kan hjælpe
  • #1   14. sep 2018 Hvad med en utæthed, som forsvinder når den bliver varm.

  • #2   14. sep 2018 tjek din motor temperatur sensor. vis den ikke er ikke orden. kan det give sådan nogen fejl. og som der bliver skreven så kan utætheder i indsugning eller manifold også gøre det. var det en ny tomgang regulator du fik sat på den eller brugt. prøv at tage stikket af til den. og se om den stadig køre op og ned i tomgang .

  • #3   14. sep 2018 mekanikker har prøvet med benzin/diesel start ingen utæthedet
    når motor er rigtig varm er det hele perfekt smiley smiley smiley
    har prøvet med ny temp føler ( blå)
    tomg.regulator ny fra England
    Hvordan skal denne dyse stå ( hel i bund ell..?? se billede


    profilbillede
  • #4   14. sep 2018 lige et billede mere

    profilbillede
  • #5   14. sep 2018 et af motor

    Godt nok lige på herrens mark.....


    profilbillede
  • #6   14. sep 2018 Det liger en luft skrue. prøv at skrue den helt i bund og 2 en halv omgang ud. men ellers skal du justeret den på g hør. hvor motoren går bedst .eller justere den men de co2/benzin/luft måler i udstødningen. så du kan få justeret den helt ind.

  • #7   14. sep 2018 har selv prøvet at få en ny tomgang regulator der ikke virket som den skulle. så det kan også være en fejl i den selv om den er ny. ellers selve ledningnettet til den. så tjek alle stil er i orden også. og der er gennemgang til styringen af det hele. tjek også der ikke er ir i stikket ved ecuen.

  • #8   14. sep 2018 Har du prøvet om det ændre sig når du pumper bremsen så du bruger vacum.
    Det vil jo gå ret hurtigt at den bliver lun, når han prøver med Start gas eller lign.
    Motoren skulle jo helst være helt kold når det prøves.


  • #9   14. sep 2018 Jeg har lige været oppe og starte Golfen op ,da Tomgang stabiliserer sig trådte jeg helt vildt på bremsen og så begyndte den at køre op og ned i tomgang igen og sprutte
    tomgang ændrede sig da jeg pumpede på bremse .
    .
    jeg slap bremsen og tomgang blev rolig igen da Jeg så pumpede på bremse igen blev tomgang meget ustabil igen
    hvad gør jeg så ????


  • #10   14. sep 2018 Så vil jeg igen sige at den har en utæthed, men kan også ligge i envejs ventilen til bremse forstærkeren.

  • #11   14. sep 2018 mmmmm Hvordan finder man lige en sådan utæthed
    er det nemt ?

    også mærkelig mekaniker ikke fandt noget smiley


  • #12   14. sep 2018 mener du bremse hovedcylinder

    profilbillede
  • #13   14. sep 2018 Ud fra det du beskriver, kan det være plastrør fra indsugningsmanifold til bremseforstærker. Det er det med de grønne plastnipler på. Prøv at tjekke det samt de grønne plastnipler. Niplerne kan godt miste toppen og så er der hul.
    Mvh. Gert


  • #14   14. sep 2018 Ventilen er den gule dims øverst ved din indsugning.
    Pil den evt. Af og bloker tilgangen til indsugningen.
    Med det sætter bremse forstærkeren ud af kraft.
    Men så kan du udelukke at enten ventilen eller gremseforstærkeren kan være grunden.


  • #15   15. sep 2018 Ok Jeg har prøvet at slutte indsugningen til med en slange og Når bilen er rimelig koldt og jeg går ind og hugger i bremser går tomgang perfekt når jeg slutter original slange til igen og "hugger" med bremse ændre tomgangen op og ned
    det lille slange efter ventil og grøn prop ser ok ud

    mmm kan man bare trække den hårde plastic slangen ud af bremseforstærkeren Eller hvordan er det koblet sammen


    profilbillede
  • #16   15. sep 2018 Du kan lave en tæthedstest af din bremseforstærker...

    Foden på bremsen og sluk bilen, og presser den foden opad så har du en utæt membran i bremseforstærkeren.
    Slange skal jo selvfølgelig være tilsluttet igen.

    Bremseforstærkeren fungerer jo meget simpelt pga. vacum som kommer via indsugningen, og derfor kan den gule ventil jo godt være defekt da det er en envejsventil, men det behøver jo ikke være det.
    Slangen du snakker om er jo lavet af hård plast, og du kan godt ødeligge mere end det gavner ved at afmontere den.
    Er det prøvet at sprøjte startgas eller andet flere steder i motorummet, også ved bremse forstærkeren.


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #17   15. sep 2018 Er det ikke helt normalt at en benzinmotor går ujævnt i tomgang hvis man pumper kraftigt på bremsen? Så suger den jo en masse falsk luft igennem bremseforstærkeren for at genskabe vaccum.

  • #18   15. sep 2018 ved ikke er det det ??

    mmmm hva så ?


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #19   15. sep 2018 Ja det er ihvertfald min erfaring.

    Jeg har ingen nye bud på hvad dit problem skyldes, men det kan da godt ske at bremseforstærkeren er en lille smule utæt som andre nævner. Test det ved at se om den holder vaccum efter du har stoppet motoren.


  • #20   15. sep 2018 Når du skriver at den ikke har problemet når den er varm, men kun når den er kold, så kan det jo ligge i at ting udvider sig når den er varm, og derfor kan du jo have en utæthed et andet sted, og nu har du jo konstateret at når du tager slangen fra og blokerer indsugning til bremseforstærkeren som på dit billede, og den så opfører sig normalt, så kan vi vel godt være enige om at fejlen må ligge i bremseforstærkeren, eller slanger som ligeså godt kan være andetsteds på motoren,

    Envejsventilen som jeg snakker om, skal jo opretholde vacum i bremseforstærkeren så du altid har noget vacum at gøre godt med, og ikke skal vente på at membraneen inde i forstærkeren opnår sin fulde effekt.

    Og ja når du pumper pedalen på bremsen så forbruger du jo det vacum du har opbygget, og det giver jo en reaktion på din tomgang.
    Det kan jo sagtens være at der er en lille utæthed et andet sted, som gør at motoren får for meget luft, og det er jo det du kan fremprovokere ved at pumpe bremsen og forbruge vacum.

    Det allerbedste ville jo være at hvis du kunne give motoren noget røg, i stedet for startgas, eller andet, da motoren ikke behøver at være startet for at bruge en røgtest, så hvis du ender i en blindgyde, kunne du jo evt. finde en mekaniker der har sådant et apparat.

    Så noget for nyligt hvor du kan se hvad jeg mener, nogen laver også selv en tester, kan prøve at se om jeg kan finde linkene til youtube…


    Her bruger Doktorene fra Tyskland netop sådan en.
    Se ved omkring 11 minutter inde i videoen.

    https://www.youtube.com/watch?v=BU-ojxL_tls

    Og her er der en der laver et vacumtest apparat af et glas og en luftkompressor., mere hvis du selv har mod på det.

    https://www.youtube.com/watch?v=FFlyAqiYMro


  • #21   15. sep 2018 har prøvet med diesel start og der ingen reaktion på motoren

    når motoren er godt varm og jeg tager stik fra til tomgangsregulator sker der næsten ingen ting med tomgang er det normalt - den er jo hel ny


Kommentér på:
golf 1 cab dårlig tomgang hvem kan hjælpe

Annonce