{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Opel Corsa D 1,3 Cdti {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Her for nyligt lyste der en lampe i bilen , en lampe med svensk nøgle.

Efterfølgende tog jeg på værkstedet for at få det undersøgt , fik vi følgende på skærmen

Der er blevet skiftet diesel partikelfilter sensorer og et lille M formet røre ved partikelfilter

Mekanikeren mente det kunne være noget med styreboks at gøre, Det skal lige siges at , jeg køre ikke lange tur dagligt , kan det være partikelfilter der trænger til rens eller ?

På forhånd Tak!

Bilag vedlagt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Corsa D 1,3 Cdti
  • #1   1. okt 2018 Sikkert men måske finde et andet værksted hvis de ikke kan svare dig på det.
    I kunne måske bare have kørt en renerering og se om det hjalp, eller om det ikke bare var gamle fejl.
    Og at nøglen du omtaler ikke bare indikerer at det er tid til service.
    Nu kender jeg ikke din model så det er gætværk.


  • #2   1. okt 2018 Hej
    Bilen er blevet serviceret, så tror ikke det har noget med service at gøre, den har også fået hybride motor rens, han sagde noget med at bilen prøver at rense sig selv.så sker der et eller andet mellem ecu og sensorer, så den ikke kan gennemføre processen, så han mente det kunne være noget med styreboks, det lød meget mærkeligt i mit øre, så jeg overvejer at køre med den til Tyskland og få kigget på den . Kender du ogle steder i Tyskland som du kan anbefale (Opel værkstedet)

    Tak for hjælpen

    Mvh.
    Salih


  • #3   1. okt 2018 prøv at sætte en tester på den og lav en tvangs regenereren af partikelfilter. mens i køre en god tur på motoren vejen og se om det ikke løser problemet. vis du har en tester. eller kender en der har.

  • #4   1. okt 2018 Jeg har desværre ikke sådan en tester liggende , hvad vil han have for det?

  • #5   4. okt 2018 Hej folkens
    Jeg har haft bilen til service idag , De har prøvet det der hedder tvungen regenerering men det lykkedes ikke at starte den filteret er stoppet til 56% , bilen kan ikke rense sig selv , så har fået tid til tekniske undersøgelse ang.dieselpartikelfilter, sensoret er skiftet for et par dage siden, Nogle der har en idé om hvad det kan være?

    Mvh.
    Salih


Kommentér på:
Opel Corsa D 1,3 Cdti

Annonce