{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Styrebox brænder af
  • #1   10. okt Du glemte sikkert at teste spændingen på bilen, inden du bare gas den gas.
    Peugeot er jo kendte for overspænding, så mon ikke at det er det, som der har taget livet af dine styrebokse.

Mit bedste råd her, uden at være mekaniker, er at du skifter din spændingsregulator ( til en ny, så du ikke får en der er død fra en hugger ), samtidig med at du skifter din styreboks.

• #2   10. okt Okay ved du hvor den sidder heller i bilen motor rum eller inden bilen ?:-)

• #3   10. okt Den sidder i generator.
    Mvh. Gert

• #4   10. okt Den brænder jo ikke af for sjov, hvad gjorde i første gange, bare siftet den eller ???. hvad har i målt ud og hvorfor mener i den er brændt af. ??

• #5   10. okt Jeg vil lige tilføje, at jeg ikke nogen sinde har været ude for en styreboks der var brændt af. Jeg har ellers rodet med biler i mange år.Mvh. Gert

• #6   10. okt Har set det 2 døde, ellers har jeg set masser skifte og kodet uden grund.

• #7   11. okt Jeg har fundet en steel ledning til forvarmere til indsugningen som har været brændt der gik fra lednings bundet fra stikket til motorstyringen det er lavet og derfor prøvet jeg igen men nu er den anden styrebox osse brændt af så det er ikke det der er galt

Men hvad siger i kan det være den generator ? Den er dog ikke særlig gammel

Men inden det her skerte stod bilen stille i 3 uger med strøm på mit batteri og da jeg ville prøve at starte den igen var batteriet helt fladt for strøm som den måske har afladt eller der er ihverflad sket noget da jeg havde ladt det op ville den ikke starte og fandt så ud af den havde brændt min styrebox

• #8   11. okt #7
    Jeg læser det som at du har haft en lader på bilen?
    Er det en god lader, eller noget crap fra jem&fix?
    Jeg bruger selv en C-TEK og den virker ganske fint.

• #9   11. okt Nej laderen har ikke været på bilen havde taget batteriet af for at lade det

• #10   11. okt Jeg synes at huske fra indlæg på Audiclub.dk, at en defekt spændingsregulator kan aflade batteri. Jeg havde samme problem selv med en Alfa 156 og mener der kom en svag summelyd fra generator når motor var slukket. Jeg solgte dog bilen som defekt og fik ikke selv løst problemet. Jeg ville nok selv skifte den regulator med det samme, da den vist kun koster 200,--300,-kr.
    Mvh. Gert

Kommentér på:
Styrebox brænder af