{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

1.9 tdi afn {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en kæmpe hovedpine! jeg har skiftet toppakning på bilen, jeg har låst knasten, jeg glemte at låse dieselpunpen, men den kan kun side på en måde når man skal låse den.

Jeg har sat svinghjulet så jeg kun lige kan se 0 tallet, og jeg pillede gløderøret ud på cylle 1 så j3g kunne se hvornår stemplet var i top.

bilen starter let, og lyder egentlig ganske fint i motoren, men den kan bare ikke tag omdr, det tager hvert fald lang tid. Det er et problem at ramme 50km/t.

Jeg er på bar bund nu. Hvad kan det være? skal diesel systemet udluftes? er timìngen forkert? alt modtages med kys hånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9 tdi afn
  • #1   15. okt 2018 Uanset om du låser dieselpumpen eller ej, skal den stadig finjusteres ved hjælp af en tester. At man låser den sikrer kun, at den ikke står fuldstændig forkert.
    Måden man gør det på, er ved at udlæse torsionsværdien med testeren og justere derefter, udlæse igen og forfra indtil det passer.

    En guide kan findes her: https://www.myturbodiesel.com/wiki/camshaft-timing-torsion-value-adjustment-on-vw-and-audi-pd-tdi-engines/

    At du dårligt nok kan komme op på 50 km/t kunne dog tyde på, at der er noget andet galt. Tænder den ikke motorkontrollampen? Jeg ville i hvert fald sætte en tester på. Hvis ikke du ejer sådan en, ville det måske være en god idé at starte med at tjekke, at du ikke har glemt at sætte et stik på igen et eller andet sted.


  • #2   15. okt 2018 Der er flydende knasthjul på. jeg har været det hele igennem uden held smiley

  • #3   15. okt 2018 og nej ingen motorlampe

  • #4   15. okt 2018 Der er 3 tynde ledninger. på den øverste er den føler, eller hvad det er knækket. Kan det være det?

    profilbillede
  • #5   15. okt 2018 Jeg tror at den står en tand forkert, det er korrekt at man ihvertfald skal tjekke om pumpen står korrekt efter tandrems skift.
    Jeg har skiftet tandrem på tdi'ere 5-6 gange, og har kun prøvet en gang at den stod lidt forkert, indtil jeg indstillede den, jeg kunne dog intet mærke. jeg har derimod haft en tdi'er hvor den stod en tand forkert, og den var sløv indtil det var fikset. Min var hoppet fordi at tidligere ejer ikke havde strammet remmen nok.
    på med vcds og se hvad den siger. smiley


  • #6   16. okt 2018 Er det korrekt sat?

    profilbillede
Kommentér på:
1.9 tdi afn

Annonce