{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.743 visninger | Oprettet:

martin n
martin n
Tilmeldt:
23. okt 2010
Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31

Toyota Avensis 2,2 D-cat 177hk 2007 diesel med defekt toppakning. {{forumTopicSubject}}

Hej min bil er på værksted da toppakningen var røget sig en tur.
Havde lige købt bilen hos forhandler så det er på hans regning det bliver lavet.
Grunden til mit indlæg er flg.
Smider man normalt ikke en ombytter motor i disse biler grundet et eller andet med forringerne på cyllinderne eller hvad det er???
Syntes jeg at kunne have læst mig frem til via nettet.
Glemte at spørge mekkeren, men syntes ikke det topstykke på billedet ser ud til at være blevet planet???
Hvad siger i ellers til det i ser på billederne.
Cyllindergangene.
Toppen på stemplerne osv???
Noget jeg bør påtale af nogen art inden de samler det hele???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Avensis 2,2 D-cat 177hk 2007 diesel med defekt toppakning.
  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #1   2. nov 2018

    profilbillede
  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #2   2. nov 2018

    profilbillede
  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #3   2. nov 2018

    profilbillede
  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #4   2. nov 2018

    profilbillede
  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #5   2. nov 2018

    profilbillede
  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #6   2. nov 2018

    profilbillede
  • #7   2. nov 2018 En af mine tideligere kollegaer fik en ny motor i hos toyota på kullance da bilen var under 10år og han havde overholdt al service ved dem. Han sagde de skiftede hele motoren grundet dette velkendte problem. Den nye motor holdt så kun 120 000km så røg den også.. denne gang måtte han selv til lommerne, da bilen var over 10år. Den første motor holdt vist 160.000km hans var en 2.2 150hk

  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #8   2. nov 2018 Ja jeg fortryder også at jeg valgte den bil efter alt det jeg har læst på nettet også med min egen oplevelse her. Bilen havde kørt 205.000 da jeg købte den.
    Tog mig et par dage før jeg vidste at den brugte vand.
    Røg ikke under hverken tomgang eller kørsel overhovedet.
    Værkføreren jeg snakkede med idag rådede mig til flg.
    Start bilen og lad den stå 3-5min i tomgang før du kører ( hver gang ) hvis motoren er kold.
    Det samme inden jeg stopper den efter en køretur sagde han.
    Tænker bare ikke at det er godt.
    En motor der lige er startet og er kold, smører jo næsten ikke da alt motorolien ligger i bunden af motoren.
    Det er jo først når man begynder at køre at olien rigtig kommer rundt på alle sliddele inden i motoren.
    Den vil jo blive hurtigere slidt hvis man laver dette nummer et par gange om dagen ved koldstart.
    Specielt hvis det er rigtig koldt som det jo nok snart bliver.


  • #9   2. nov 2018 Min kollega bemærkede heller ik noget, ud over den begyndte at bruge vand. Er næsten sikker på toyota skiftede motor på dem. Men er det en anden eller 3 hånds bil fra brugtvogns forhandler, vælger han vel selv hvordan han udbedrer problemet. Så længe det er lavet så du igen kan køre.

  • #10   2. nov 2018 Nu har du købt bilen.. og får den fixet. Kør 100.000km og sælg den videre til den tid

  • #11   2. nov 2018 dem jeg kender der har fået lavet topstykke på de 2.0 og 2.2 d4d. de har både fået planet topstykke og blok. for alt var lige,det lidt af en opgave da blokken jo skal ud.eller de har fået helt ny blok. men vis alt er lige så skal det ikke planes. så bare de laver fejlen så det holder er det vel ok og ud fra de billeder du har lagt op. ser det fint ud topstykket og det. men om det er lige kan kun din mekaniker måle om det er da ingen kan se det ud fra et billedet af.men vil sige ud fra billedet af at toppen så er det ikke ny planet. men som sagt er det helt lige så behøver det jo ikke planes.

  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #12   2. nov 2018 Tak for svar indtil videre ??
    Ok troede bare at man altid planede topstykket osv uanset hvad.
    Hvordan ligger det med garanti på sådan en rep?
    Lad os sige at toppakningen ryger igen om 6-12 måneder???
    Er klar over at der er 2års garanti på dele.


  • #13   2. nov 2018 toppakningen går pga sod ovenpå stemplerne som hæver kompressionen mere, hvis der bliver plan slibet skal man sørge for at sætte en tykker toppakning i eller sker det bare igen. men ja toyota værkesteder sætter normalt en long blok i. Men det os bare en brugt motor der renoveret af toyota, men er selvfølgelig som ny

  • #14   2. nov 2018 Vores 2,0 har oliefyr fra fabrikken (tilskudsvarmer) den kan forholdsvis billigt opgraderes til selvstændigt fyr, så er motoren næsten altid varm når du starter den, og må vel så sode mindre smiley

  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #15   3. nov 2018 #14...Hvad årgang er jeres bil???
    Jeg skrev til Era biler for over en ugen siden netop for at få oplyst om min havde tilskudsvarmer men har intet svar fået fra dem.


  • #16   3. nov 2018 mener alle de Toyota avensis i de årgange har tilskud varme i deres diesel program. da de kan døje med at blive varme hurtig nok. men tjek nu om det virker for at har set mange af dem der ikke gør.

  • #17   3. nov 2018 Fyret kan blive utæt for kølervæske eller elektronikken i fyret går til, men sidder ude i motorrummet i passager siden i hjørnet bag motor, kan nemt ses oppe fra

  • #18   3. nov 2018 Nu den er igang med at få den store tur, så vær meget opmærksom på at udmåle så den rigtige toppakning kommer i. De har forskellige tykkelser!

  • #19   3. nov 2018 Vores er en 2012

  • #20   4. nov 2018 Hvorfor propper man ikke turboen af så der ikke kommer skidt og støv i den????
    Men en diesel har normalt bedst af og blive startet og derefter køre. Ligeså snart motoren tørner i startøjebliklet blir der lavet olietryk, så der sku ikke være noget problem. Hvis det var mig ville jeg os hakke 4 nye gløderør i toppen nu den var af.


  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #21   9. nov 2018 Snakkede lige med ejeren af værkstedet idag over telefonen.
    Bilen var lovet færdig i denne uge og idag fik jeg så at vide at det først bliver i næste uge.
    De har haft den siden d.23 Oktober så snart er det 3 uger.
    De rykker det en uge hver gang jeg snakker med dem.
    Hans begrundelse idag var at han havde valgt i Mandags at sende topstykket til afretning og trykprøvning hvilket selvfølgelig er positivt.
    Kan bare mærke at min tålmodighed er ved at være opbrugt efterhånden.
    Han har haft topstykket liggende på bordet siden 24 Oktober og vælger at sende det til afretning m.m d.5 Nov ??????
    Idag sagde ejeren af værkstedet flg..vi når nok ikke at blive færdig med din bil idag, men den er færdig Tir/Ons i næste uge ( lyder bare helt forkert )
    Jeg købte bilen d.2 Okt og har kørt i en smadderkasse af en lånebil lige siden ( Citroén c3 )
    Forhandleren jeg købte bilen af har jeg intet at udsætte på tværtimod faktisk.
    Kan godt være at han ikke har solgt mig en bil der var tiptip, men til gengæld laver han alt jeg har skrevet ned på en liste som er galt med bilen, endda uden et kny eller blinken med øjnene fra hans side.
    Det er anden gang jeg handler bil hos ham og ved han er reel nok hvis der er noget med det man har købt.

    Hvor lang tid skal man normalt regne med at en rep af denne størrelse plejer at tage???
    Selv vil jeg mene en 5-7 arbejdsdage og altså fordi at dele kan tage lidt tid og få hjem samt at ting jo ellers kan drille lidt.

    Svar til de seneste der har skrevet..

    #16 tror jeg får sat et helt nyt og komplet fyr i bilen istedet for at udbygge tilskudsvarmeren..

    #18 det er der styr på. Den gamle toppakning havde 4 tænder hvilket den nye toppakning også har, så de er identiske.

    #19 tak for svar??

    #20 godt spørgsmål med afdækning af turboen, kan jeg jo ikke svare på, på værkstedets vegne desværre.
    Også hvad jeg altid har vidst med at det er sundest for motoren at komme ud og køre lidt hurtigt efter start af bilen da den jo ikke smører lige så godt når den står der i tomgang.
    Har bedt ham om at smide nye gløderør i allerede.


  • #22   9. nov 2018 På et toyota værksted jeg har arbejdet på kunne sådan en operation gøres på 1 dag, men det os med en long block ( blok og topstykke allerede samlet) men han har os skiftet de motor flere gang ind man kan tælle smiley

    Men hvis de plansliber topstykket skal de for guds skyld sørge for at få en tykkere toppakning i ellers går den bare igen om 0.5-1 år. Toyota har forksellige tykkelser til dem


  • #23   9. nov 2018 Hvorfor vil du have 2 fyre? tilskudsvarmeren er et helt alm oliefyr smiley

  • #24   9. nov 2018 der kan købes et sæt der laver det om til et "normalt" fyr, så du kan styre det over et ur eller få et telestart sæt og send en sms og det starter.

  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #25   9. nov 2018 #22 har jeg hermed sagt videre til ejeren af værkstedet tak.
    Altså med en tykkere toppakning.


  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #26   9. nov 2018 Bilen er fra 2007 og gider bare ikke noget bøvl med et fyr der ikke virker fordi man har udbygget på en gammel enhed osv.


  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #27   1. dec 2018 Har stadig ikke fået min bil igen her næsten 40dage efter jeg afleverede den. Får hele tiden at vide..På Mandag..På Torsdag.. Vi ringer til dig i næste uge. Ingen ringer og skal selv ligge og ringe derud fordi jeg intet hører.
    Nu påstår man at turboen først slår til når man svinger til højre og venstre.
    Jeg nåede at køre i bilen i 20 dage fra jeg købte den til den røg ind på det åndsvage værksted. Hvad stiller man op i sådan en sag?
    Jeg har bedt forhandleren om at annullere handlen også give mig min gamle bil igen, men det vil han ikke.
    Min tålmodighed er bare fuldstændig opbrugt nu ??????


  • #28   1. dec 2018 tror nu de har brugt tid nok til den handel bør hæves...

  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #29   1. dec 2018 #28 det mener forhandleren ikke og skrev flg da jeg skrev jeg ville annullere handlen...

    Jeg skrev først sådan til ham..

    Vi må annullere handlen også jeg får min gamle bil igen.
    En ting er ventetiden.
    Noget andet er de der meldinger man ikke kan forholde sig til mere.
    Jeg sidder nu og aner ikke om der går en måned mere.
    Har jo ikke købt bil til 60.000kr for at køre rundt i en gammel benzinsluger hvor varmen næsten ikke virker i kabinen, og man sidder med vinterjakke på og fryser.
    Mekanikkeren ringede lige og sagde blot..Din bil bliver ikke færdig, og intet andet.
    Hver gang jeg har påtalt ventetiden har han bare sagt i røret ( sådan er det jo )
    Påstår at motor og gearkasse har været taget helt ud af bilen og alt muligt.
    Og hvis det er rigtigt så er det jo ikke underligt at det har taget så lang tid, Dog mere end underligt hvis man tager en gearkasse og motor ud for at lave toppakning på en bil ??
    Jeg gider slet ikke den bil mere.
    Har fået nok nu.
    Vh Martin



    Hans svar..

    Jeg vil ikke være med til at annullere handlen.
    Du bliver nød til at have lidt tålmodighed endnu.
    Så vi kan kan få lavet bilen færdig. Vh Nick


  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #30   14. dec 2018 Idag d.14 Dec.
    Stadig ikke fået min bil.
    Nu siger man at kat’en er tilstoppet og at partikelfiltret skal sendes ind og renses.
    Sidst var undskyldningen en utæt dysepakning.
    Før det var det at man kun ventede på at få topstykket retur ( tror jeg nok )
    Kan snart ikke finde hoved og hale i alle de ting jeg har fået at vide.
    Ejeren af værkstedet påstår at han har haft hele motor og gearkasse ude blot for at skifte toppakningen, og fordi at så var der mere plads til at samle det igen.
    Hvis kat og partikelfilter er tilstoppet skulle motorlampen så ikke have lyst da jeg kørte i bilen.
    Og det burde man vel ihvertfald kunne have sat en tester på og set at de var ik?
    Puha, jeg har sgu aldrig nogensinde været så testet på min tålmodighed.


  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #31   14. dec 2018 Om 9 dage har de haft bilen i 2mdr grrrr.

  • #32   14. dec 2018 lyder godt nok som en amatør mekaniker...

  • #33   14. dec 2018 Hvad siger FDM?

  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #34   14. dec 2018 Ja helt vildt amatør agtigt faktisk.
    Min kammerat og jeg havde lavet det på maks 14 dage og vi er ikke uddannede mekanikere.


  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #35   14. dec 2018 Jeg har ikke blandet Fdm ind i det.
    Bilforhandleren er pisse flink og han har brugt rigtig mange penge på det her allerede.
    Nok 30.000kr plus ihverfald.
    Men har givet dem en frist til Onsdag d.19 Dec.
    Herefter må jeg bare se bort fra om man er flink osv, også må Fdm med ind over.
    Det her bliver jo en never ending story ellers.


  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #36   14. dec 2018 Et billede indvendigt af kat’en man hos Palms auto havde skåret op.
    Det er ikke Palms auto den har stået hos i snart 2mdr skal lige siges.
    Hvis de havde fået den ud så havde jeg haft den i løbet af en uge vil jeg tro.


    profilbillede
  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #37   14. dec 2018

    profilbillede
  • #38   14. dec 2018 Træls.. spændende om du får den onsdag

  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #39   21. dec 2018 Update er at jeg stadig ikke har fået bilen og har kontaktet Fdm idag som bad mig sende forhandleren en mail hvori jeg gav ham 10 dage til at komme med en løsning på det hele.

    Bilen kører perfekt osv men turboen slår kun til ved sving til højre/venstre.
    Der er skiftet kat og partikelfiltret har været inde og blive renset fordi at Palms auto havde stillet diagnosen ( tilstoppet kat og partikelfilter )

    Er der nogen herinde der har et kvalificeret bud på hvad der kan få en turbo til kun at slå til når man svinger med bilen???
    Det kan vel egentlig ikke være så mange ting der kan give denne fejl på turboen tænker jeg?


  • #40   21. dec 2018 Hvad sker der med trykket på din rail og turbo trykket når det sker? Jeg har oplevet en hvor det var vand som lavede sjove ting, fordi det lå i railen..

  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #41   22. dec 2018 #40 Jeg er desværre ikke inde i alt det med hvad man har forsøgt omkring målinger osv.
    Ved at den ikke melder fejl på noget når en tester har været sat på.
    Bilen ryger ind til Toyota lige her efter jul.
    Så nu er der da et håb om at der sker noget i forhold til at kunne få bilen igen.


  • #42   22. dec 2018 hvordan gik det med da de lavet toppakning på den ?. Fik de både planet topstykke og blokken der i sidste ende?. Eller blev alt bare samlet uden at noget blev planet ?

  • #43   22. dec 2018 Jesus det lyder jo vanvittigt det her!
    De skal da bare annullerer den handel.


  • #44   22. dec 2018 det værksted bør nok pille værk fra og kun bruge sted som navn... det lyder godt nok ringe...

  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #45   22. dec 2018 #42 man sendte topstykket til afretning og gjorde vidst ikke noget ved blokken.

  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #46   22. dec 2018 #43 Ja men forhandleren afslog at lade handlen gå tilbage.
    Juristen jeg snakkede med igår fra Fdm sagde faktisk at der ikke rigtig var basis forr at jeg kunne kræve handlen ophævet.
    Dette var grundet at forhandleren gør et forsøg for at udbedre problemet med bilen jeg har købt af ham, og at han også har sørget for en låne bil til mig.
    Jeg syntes bare at det er helt grotesk at man bruger 2 mdr på sådan en rep.
    Man kan jo renovere en gammel veteranbil på 2 mdr tænker jeg.


  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #47   3. jan 2019 Så kom den glædelige nyhed jeg har ventet på i næsten 2 1/2 måned.
    Min bil er færdig og kan afhentes.
    Det var to stik som der var byttet rundt på.
    En ting jeg faktisk har nævnt for forhandleren for over en måned siden.
    Netop omkring at det sikkert var to stik der var byttet rundt.
    Det har godt nok været en rigtig tåmodighedstester med denne omgang.


  • #48   3. jan 2019 Skide surt at du har måtte undvære bilen så længe. Det aldrig sjovt. Så må vi håbe den spiller... Selvom man let mister glæden ved sin vogn efter sådan en omgang. Godt nytår.

  • #49   3. jan 2019 2 stik?
    Vh


  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 4 Emner: 3 Svar: 31
    #50   3. jan 2019 Var en kort glæde.
    Bilen har lige smidt alt olien fra gearkassen...De er simpelthen dybt uegnede til at lave folks biler på det værksted.


Kommentér på:
Toyota Avensis 2,2 D-cat 177hk 2007 diesel med defekt toppakning.

Annonce