{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
433 visninger | Oprettet:

martin n
martin n
Følger: 4 Emner: 3 Svar: 17

Toyota Avensis 2,2 D-cat 177hk 2007 diesel med defekt toppakning. {{forumTopicSubject}}

Hej min bil er på værksted da toppakningen var røget sig en tur.
Havde lige købt bilen hos forhandler så det er på hans regning det bliver lavet.
Grunden til mit indlæg er flg.
Smider man normalt ikke en ombytter motor i disse biler grundet et eller andet med forringerne på cyllinderne eller hvad det er???
Syntes jeg at kunne have læst mig frem til via nettet.
Glemte at spørge mekkeren, men syntes ikke det topstykke på billedet ser ud til at være blevet planet???
Hvad siger i ellers til det i ser på billederne.
Cyllindergangene.
Toppen på stemplerne osv???
Noget jeg bør påtale af nogen art inden de samler det hele???

Kommentarer på:  Toyota Avensis 2,2 D-cat 177hk 2007 diesel med defekt toppakning.
  • martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#1   2. nov

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#2   2. nov

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#3   2. nov

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#4   2. nov

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#5   2. nov

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#6   2. nov

• #7   2. nov En af mine tideligere kollegaer fik en ny motor i hos toyota på kullance da bilen var under 10år og han havde overholdt al service ved dem. Han sagde de skiftede hele motoren grundet dette velkendte problem. Den nye motor holdt så kun 120 000km så røg den også.. denne gang måtte han selv til lommerne, da bilen var over 10år. Den første motor holdt vist 160.000km hans var en 2.2 150hk

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#8   2. nov Ja jeg fortryder også at jeg valgte den bil efter alt det jeg har læst på nettet også med min egen oplevelse her. Bilen havde kørt 205.000 da jeg købte den.
    Tog mig et par dage før jeg vidste at den brugte vand.
    Røg ikke under hverken tomgang eller kørsel overhovedet.
    Værkføreren jeg snakkede med idag rådede mig til flg.
    Start bilen og lad den stå 3-5min i tomgang før du kører ( hver gang ) hvis motoren er kold.
    Det samme inden jeg stopper den efter en køretur sagde han.
    Tænker bare ikke at det er godt.
    En motor der lige er startet og er kold, smører jo næsten ikke da alt motorolien ligger i bunden af motoren.
    Det er jo først når man begynder at køre at olien rigtig kommer rundt på alle sliddele inden i motoren.
    Den vil jo blive hurtigere slidt hvis man laver dette nummer et par gange om dagen ved koldstart.
    Specielt hvis det er rigtig koldt som det jo nok snart bliver.

• #9   2. nov Min kollega bemærkede heller ik noget, ud over den begyndte at bruge vand. Er næsten sikker på toyota skiftede motor på dem. Men er det en anden eller 3 hånds bil fra brugtvogns forhandler, vælger han vel selv hvordan han udbedrer problemet. Så længe det er lavet så du igen kan køre.

• #10   2. nov Nu har du købt bilen.. og får den fixet. Kør 100.000km og sælg den videre til den tid

• #11   2. nov dem jeg kender der har fået lavet topstykke på de 2.0 og 2.2 d4d. de har både fået planet topstykke og blok. for alt var lige,det lidt af en opgave da blokken jo skal ud.eller de har fået helt ny blok. men vis alt er lige så skal det ikke planes. så bare de laver fejlen så det holder er det vel ok og ud fra de billeder du har lagt op. ser det fint ud topstykket og det. men om det er lige kan kun din mekaniker måle om det er da ingen kan se det ud fra et billedet af.men vil sige ud fra billedet af at toppen så er det ikke ny planet. men som sagt er det helt lige så behøver det jo ikke planes.

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#12   2. nov Tak for svar indtil videre ??
    Ok troede bare at man altid planede topstykket osv uanset hvad.
    Hvordan ligger det med garanti på sådan en rep?
    Lad os sige at toppakningen ryger igen om 6-12 måneder???
    Er klar over at der er 2års garanti på dele.

• anders o
    anders o Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #13   2. nov toppakningen går pga sod ovenpå stemplerne som hæver kompressionen mere, hvis der bliver plan slibet skal man sørge for at sætte en tykker toppakning i eller sker det bare igen. men ja toyota værkesteder sætter normalt en long blok i. Men det os bare en brugt motor der renoveret af toyota, men er selvfølgelig som ny

• #14   2. nov Vores 2,0 har oliefyr fra fabrikken (tilskudsvarmer) den kan forholdsvis billigt opgraderes til selvstændigt fyr, så er motoren næsten altid varm når du starter den, og må vel så sode mindre

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#15   3. nov #14...Hvad årgang er jeres bil???
    Jeg skrev til Era biler for over en ugen siden netop for at få oplyst om min havde tilskudsvarmer men har intet svar fået fra dem.

• #16   3. nov mener alle de Toyota avensis i de årgange har tilskud varme i deres diesel program. da de kan døje med at blive varme hurtig nok. men tjek nu om det virker for at har set mange af dem der ikke gør.

• anders o
    anders o Tilmeldt:
    mar 2012

#17   3. nov Fyret kan blive utæt for kølervæske eller elektronikken i fyret går til, men sidder ude i motorrummet i passager siden i hjørnet bag motor, kan nemt ses oppe fra

• #18   3. nov Nu den er igang med at få den store tur, så vær meget opmærksom på at udmåle så den rigtige toppakning kommer i. De har forskellige tykkelser!

• #19   3. nov Vores er en 2012

• #20   4. nov Hvorfor propper man ikke turboen af så der ikke kommer skidt og støv i den????
    Men en diesel har normalt bedst af og blive startet og derefter køre. Ligeså snart motoren tørner i startøjebliklet blir der lavet olietryk, så der sku ikke være noget problem. Hvis det var mig ville jeg os hakke 4 nye gløderør i toppen nu den var af.

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#21   9. nov Snakkede lige med ejeren af værkstedet idag over telefonen.
    Bilen var lovet færdig i denne uge og idag fik jeg så at vide at det først bliver i næste uge.
    De har haft den siden d.23 Oktober så snart er det 3 uger.
    De rykker det en uge hver gang jeg snakker med dem.
    Hans begrundelse idag var at han havde valgt i Mandags at sende topstykket til afretning og trykprøvning hvilket selvfølgelig er positivt.
    Kan bare mærke at min tålmodighed er ved at være opbrugt efterhånden.
    Han har haft topstykket liggende på bordet siden 24 Oktober og vælger at sende det til afretning m.m d.5 Nov ??????
    Idag sagde ejeren af værkstedet flg..vi når nok ikke at blive færdig med din bil idag, men den er færdig Tir/Ons i næste uge ( lyder bare helt forkert )
    Jeg købte bilen d.2 Okt og har kørt i en smadderkasse af en lånebil lige siden ( Citroén c3 )
    Forhandleren jeg købte bilen af har jeg intet at udsætte på tværtimod faktisk.
    Kan godt være at han ikke har solgt mig en bil der var tiptip, men til gengæld laver han alt jeg har skrevet ned på en liste som er galt med bilen, endda uden et kny eller blinken med øjnene fra hans side.
    Det er anden gang jeg handler bil hos ham og ved han er reel nok hvis der er noget med det man har købt.

Hvor lang tid skal man normalt regne med at en rep af denne størrelse plejer at tage???
    Selv vil jeg mene en 5-7 arbejdsdage og altså fordi at dele kan tage lidt tid og få hjem samt at ting jo ellers kan drille lidt.

Svar til de seneste der har skrevet..

#16 tror jeg får sat et helt nyt og komplet fyr i bilen istedet for at udbygge tilskudsvarmeren..

#18 det er der styr på. Den gamle toppakning havde 4 tænder hvilket den nye toppakning også har, så de er identiske.

#19 tak for svar??

#20 godt spørgsmål med afdækning af turboen, kan jeg jo ikke svare på, på værkstedets vegne desværre.
    Også hvad jeg altid har vidst med at det er sundest for motoren at komme ud og køre lidt hurtigt efter start af bilen da den jo ikke smører lige så godt når den står der i tomgang.
    Har bedt ham om at smide nye gløderør i allerede.

• anders o
    anders o Tilmeldt:
    mar 2012

#22   9. nov På et toyota værksted jeg har arbejdet på kunne sådan en operation gøres på 1 dag, men det os med en long block ( blok og topstykke allerede samlet) men han har os skiftet de motor flere gang ind man kan tælle

Men hvis de plansliber topstykket skal de for guds skyld sørge for at få en tykkere toppakning i ellers går den bare igen om 0.5-1 år. Toyota har forksellige tykkelser til dem

• #23   9. nov Hvorfor vil du have 2 fyre? tilskudsvarmeren er et helt alm oliefyr

• #24   9. nov der kan købes et sæt der laver det om til et "normalt" fyr, så du kan styre det over et ur eller få et telestart sæt og send en sms og det starter.

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#25   9. nov #22 har jeg hermed sagt videre til ejeren af værkstedet tak.
    Altså med en tykkere toppakning.

• martin n
    martin n Tilmeldt:
    okt 2010

#26   9. nov Bilen er fra 2007 og gider bare ikke noget bøvl med et fyr der ikke virker fordi man har udbygget på en gammel enhed osv.

Kommentér på:
Toyota Avensis 2,2 D-cat 177hk 2007 diesel med defekt toppakning.