{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Mange km på 1,9 tdi 130hk? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er ved og lure lidt på en sharan fra 04 den er sådan set rigtig fin den har bar kørt 465xxx km den er tysk impoteret og aner ikke noget om de 1,9 motorer der ud over folk siger det den beste af dem alle. Er der nogen som kender lidt mere til det eller tænker den sker der ikke noget ved og købe den.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange km på 1,9 tdi 130hk?
  • #1   8. nov 2018 Solgte min Octavia med 460.000 km på klokken til forhandler i bytte for anden bil.

    Den var solgt inden der var gået en uge.

    Den slog ikke en forkert prut og kørte godt. 1.9 TDi 110 hk.


  • #2   8. nov 2018 Ja okay:-)

  • #3   8. nov 2018 Blev forresten kun solgt fordi jeg gik fra 60 km hver vej til 14 km hver vej smiley
    Og købte benziner i stedet.


  • #4   8. nov 2018 Ja okay det kan godt være man skal prøve for bilen fejler intet mhv rust og sådan noget det kun de km der:-)

  • #5   8. nov 2018 Før jeg købte min, prøvede jeg en Octavia magen til, men den fløjtede mere fra turboen, så den valgte jeg fra.

    Om det har noget at sige ved jeg ikke, men noget fik mig til at vælge den fra.


  • #6   8. nov 2018 Det ved jeg heller ikk men jeg skal da ud og prøve den her det bsr langt væk sp skal lige høre om det køreturen værd

  • #7   8. nov 2018 Motoren er jo kendt og berygtet for bare køre.
    I Skoda FB gruppen har der været nogle der fik både 7-800.000 km ud af en sådan.
    Men gernerelt afhænger det jo meget af hvordan tingene er behandlet, service historik osv. osv. Havde selv en fra 2003 efter 170.000 km. havde turbo lidt sjov lyd.
    Alt muligt andet end motor kan have det skidt efter mange km.


  • #8   8. nov 2018 Ja det os det. Jeg må køre turen og høre hvordan den går i motoren

  • #9   8. nov 2018 Husk, det ikke kun er motor der har gået de 465xxx, alt andet er mega slidt.
    Ville personligt aldrig købe en bil med det km tal.


  • #10   8. nov 2018 Ville kigge på den. Ind under med en lommelygte og se på Bunden og på bøsninger. De kan være tæret men de kan også være skiftet og være ok. Kør en go tur i den hvor du faner dig et indtryk. Har kørt 1.9'ere med 150.000km der var dårlige og også kørt nogle med 500.000km der var rigtig fine. Så alt kommer ned til Stand og pris.

  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 13 Svar: 28
    #11   8. nov 2018 jeg købte for et år siden en 1,9 tdi (90) med 460k på klokken, og den kører sku bare der ud af. bedste bil jeg har kørt i. min næste bil bliver en 130 eller 150 tdi

  • #12   8. nov 2018 Min var forresten fra 2004 og havde også undervognsbehandlet den.

    Det eneste sted den så skidt ud, var på bagklappen men en god håndsstørrelse rust stykke.


  • #13   8. nov 2018 Der er jo også meget andet der kan være slidt efter så mange km. Styretøj affjedring rust osv

  • #14   8. nov 2018 #13
    Ja der kan være. Man kan være heldig den lige har fået en stor tur ind for de sidste 30-40.000km eller at den stå til at skulle havde det. Det er svært at spå om men man ka. Kigge og se hvor slemt det ser ud.


  • #15   8. nov 2018 Det os det jeg tænker st nær den har kært så la gr så må der da os være noget der er skiftet der jo ikke noget der holder så lang tid:-)

  • #16   8. nov 2018 Kan være det er skiftet en gang og stå til udskiftning igen. Det der ikke mange der ved men man kan selv kigge godt efter og danne sig et indtrykt

  • #17   8. nov 2018 Ja jeg må tage turen der ned og lure på den. Den står ved en forhandler så det til og komme under den

  • #18   8. nov 2018 Men ikke alle 1.9 tdi er lige stabile. Det har noget med motorkoden at gøre.

    ( Har jeg hørt smiley


  • #19   8. nov 2018 Har du noget og bruge den ekstra plads i en sharan i forhold til touran??

    Mine svigerforældre havde to sharan fra omkring 2000, og begge er nu skiftet til touran af første generation

    Generelt synes jeg touran giver meget mere bil for pengene, og er en klart skønnere bil og køre i. Dog er bagsædet ikke så bredt hvis man har 3 børn i autostole

    Begge svigerforældrenes sharan havde gået mange km, og motorerne havde ikke voldt problemer, der var da røget en turbo og den slags men ikke noget alarmerende i forhold til km

    Med en pris på 20.000 kr for en sharan, så er det jo lidt spørgsmålet om hvor meget man vil smide i den af nye dele. Kan du skrue selv er det klart en fordel, og der kan findes en del stumper ved huggererne rundt omkring for og spare penge

    Kan du ikke skrue selv, risikerer du den smider ben gennem siden af motoren og derfor er direkte til skrot på vej hjem fra forhandleren. Det er lidt vilkår ved biler til 20.000 kr smiley

    Vi overvejede en overgang en touran som familiebil, men droppede grundet den høje ejerafgift og uforudsete udgifter til stumper.

    Men touran findes også med en 300.000-400.000 km på klokken i første årgange for under 30.000 kr smiley


  • #20   8. nov 2018 Toppakningen går gerne ved de 250-300000 km, hvis ikke dér, så holder de godt...
    Manuel gear forhåbentlig?, koblingens dobbelmasse svinghjul går ved godt sammen km, som top pakningen..høres ved den rasler helt vildt i tomgang..
    Turboerne kokser til, og går i nædprogram ved sejtræk(en klassikker) når du prøver bilen, og den er varm, så ned i fart, op i højt gear, lad den sejtrække med fuld pedal, fra ca tomg omdrejninger og op til 4-5000, hvis den trækker som en okse fra 13-1500, så den dårlig, skal komme jævnt, og maxe ved 18-2300 rpm.


  • #21   8. nov 2018 Touran er for lille jeg har en på 1 år og en på 4 og en på 7 og en ny på vej her til decemper så det vigtig med pladsen til barnevogn og klapvogn og sådan noget. Jeg kan sagtens skrue selv til en vis grad tandrem og sådan noget kan jeg ikke selv men skifte en turbo og bremser og udstødning kan jeg sagtens.

Kommentér på:
Mange km på 1,9 tdi 130hk?

Annonce