{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.156 visninger | Oprettet:

Hvorfor købe en Dacia Sandero ? {{forumTopicSubject}}

For cirka 5 år siden blev Dacia introduceret på det danske marked ( igen ) .

Dengang præsenteret som en "stor bil til en billig pris " .

Men jeg synes ikke jeg kan få øje på de gode tilbud længere, ihvertfald ikke når vi taler Sandero .

Man kan få en Sandero 0,9 med 90 hk til 113.000 kroner, men så må man undvære radio (!) , el-ruder, og centrallås, blot for at nævne lidt af det jeg synes burde være standard udstyr i en bil fra 2018/2019 .

Dacia er Renaults billigmærke, og man kan så vælge at ofre små 10.000 kroner mere og købe en udstyrsmodel de kalder " Ambiance ", den koster så 122.000 kroner, og den har et acceptabelt udstyr.

Lige nu kan man så vælge i stedet at købe en Renault Clio Navi+ , som er en ganske veludstyret model til 138.000 kroner , og med samme motor som Sanderoen .

Hvis man skal opgradere en Sandero Ambiance til nogenlunde samme udstyrs niveau som en Clio Navi+ så ender prisen på 133.000 kroner, altså kun 5000 kroner mindre end den noget mere moderne Clio .

Så hvorfor købe en Sandero ?

Burde Sanderoen ikke bare være en model som burde udgå af det danske modelprogram ?

Jeg ved godt at den nuværende Clio serie nok kører på sidste vers, men sammenlignet med en Sandero synes jeg jo nok den virker noget mere moderne .

Kom med input for og imod Sandero - tak !



PS: Jeg kører selv i Clio, men er ikke ansat hos Renault, men undrer mig meget over prisniveaet hos det der skulle være et billigmærke .





Kommentarer på:  Hvorfor købe en Dacia Sandero ?
  • #1   8. nov Fordi der er den mest ligegyldige bil til dato

  • #2   8. nov Godt spørgsmål. Man kunne kigge på euro n cap testen. Og tænke over hvem man skulle byde en sådan farlig bil til.

  • #3   8. nov Hej
    Avdr - !
    MVH KP


  • #4   8. nov Hvorfor købe nogen af dem?

  • #5   8. nov Fordi du gerne vil dø i en ulykke.

  • #6   8. nov Basalt standard udstyr er da ting som fartpilot, Regn og lyssensor, automatisk klima, CarPlay eller navi, sædevarme, 4 elruder og parkeringshjælp... Troede ikke det var muligt at købe en ny bil uden radoi i DAF


  • #7   9. nov Fordi der findes folk som er røvligeglade med biler. For dem er det ikke andet end et transportmiddel og ting som komfort, udstyr og sikkerhed er ligegyldige. Det er et folkefærd du nok ikke møder ret mange af her på BG.
    De kan ikke se den ringere kvalitet eller den manglende køreglæde, for de ejer slet ikke fornemmelsen for køreglæde. Det er de personer som ryster på hovedet af folk som køber dyre biler, for man kan jo få en Dacia for kun 113.000kr???

    De har det med biler, ligesom jeg har det med rødvin... Det siger mig absolut intet og jeg kan simpelthen ikke smage forskel på den billigste papvin fra Netto og en dyr vin til 500kr flasken.


  • #8   9. nov Enig med #7. Jeg ser ugentlig helt groteske situationer af misvedligehold af bil. I den forbindelse kan man da lige så godt købe en billig frem for en dyr hvis man kører 90.000 km uden at få skiftet olie. Eller har en lyd fra bremserne, og så er det stemplet på caliberen der går på skiven, fordi alt der hedder bremseklods forlængst er væk...
    Jeg har kunder der spørger om ikke man kan nøjes med at skifte bremseklodser i den ene side, hvis bremserne har hængt..... Det jeg vil sige, så længe bilen bliver solgt, er der et marked. Om man så kan forstå eller ej...


  • #9   9. nov Tja jeg har set flere købe en VW up gti, 115hk - 185.000kr!!!! Se det forstår jeg så ikke:-)

  • #10   9. nov #6
    Basalt standardudstyr?!!?

    Man kan godt høre du er ung!


  • #11   9. nov #6 regnsensor og pakkeringshjælp seriøst ?

  • #12   9. nov Ja det var federe dengang en bil var en bil og ikke en magelig sikkerhedspakke...

  • Morten C
    Morten C Online Tilmeldt:
    feb 2010

    Følgere: 178 Biler: 8 Emner: 47 Svar: 5.972
    #13   9. nov Da jeg hentede min Rs Turbo fra '87 hjem, var min første tanke at gaaaal jeg mangler servostyring

  • #14   9. nov #13
    på gamle biler ligge servo styring i armene

    har hverken ABS eller servo I min ræser fra 1984.
    og har ikke brug for det.


  • Morten C
    Morten C Online Tilmeldt:
    feb 2010

    Følgere: 178 Biler: 8 Emner: 47 Svar: 5.972
    #15   9. nov Nej Dennis . Helt rigtigt . Men det er noget jeg synes man vænner sig nemt til.

  • #16   9. nov helt rigtig

    lige som min bil ikke har AC.
    og i sommers lånte jeg en der havde det

    så savner man det, når man køre i sin egen bil


  • #17   9. nov Der er en grund til at FDM direkte har advaret mod at købe Dacia....

  • #18   9. nov #17
    hvorfor er der det ?
    de advarede også mod Lada for år tilbage, men jeg har set flere døde folk i langt dyrere biler...


    nu er det jo ikke alle der har behov for en dyr bil eller råd, så er det godt med lidt billigere biler..

    #6
    du må da være en ung knægt med bumser, hva skal man med de ting, kan du ikke køre bil uden, så få en knallert.



  • #19   9. nov #18
    Den var dårligt udstyret, rent sikkerhedsmæssigt


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 3 Emner: 34 Svar: 1.364
    #20   9. nov Sandero fik 4 stjerner euroncap, i 2014, så mere farlig er den vist heller ikke.

  • #21   9. nov #19
    jo jo men så slemme er de nu heller ikke... egentlig kunne det være "sjovt" at se hvilke biler fra 2014 og frem der har haft flest dødsulykker, tvivler på Dacia er i toppen.


  • #22   9. nov #19
    Sådan en statistik kan du oftes ikke bruge til en skid.
    Dødeligheden kommer lige så ofte af hvilken type person der køber bilen.
    Du kan vel være ret sikker på at der er flere skader på en Polo per 1000 biler, i forhold til en Fabia per 1000 biler.


  • #23   9. nov #19
    ....... Eller Audi og BMW , hvis ejere ( i min verden ) oftest kører som om bilen er stjålet fra en russisk mafiaboss .



    God weekend
    Og kør forsigtigt .


  • #24   9. nov Sjovt, da jeg kørte hjem i går i firma A6'eren blev jeg kun overhalet af én bil, nemlig en BMW og tænkte det var kliché agtigt at der kom en Audi og en BMW flyvende over Fyn som 2 idioter Jeg skulle dog hjem i seng i en fart og derfor gik det pænt stærkt, at spaden i BMW'en kørte hurtigere forstår jeg ikke, jeg turde ihvertfald ikke kører stærkere

  • #25   9. nov For mig er en hverdags bil bare en brugs genstand. Jeg køber den. Køber udstyr til den og montere det. Giver konen nøglen og så har jeg ikke ret meget med den at gøre mere. Men mine projekt biler er en helt anden sag.

  • #26   9. nov I syntes en Dacia er farlig at køre i?
    Piv skider.
    Prøv at rende 180 km/t i en golf 2. Intet skræmmer jer derefter.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 3 Emner: 34 Svar: 1.364
    #27   9. nov Eller 215 i en Fiat Uno

  • #28   9. nov Kørte lidt over 180 i vores A6 3,0Btdi og det var da hellere ikke sjovt... Skulle nødigt gøre det i en golf 2 eller en Dacia for den sags skyld

  • #29   9. nov 180 i Quattroen er ingen sag, den ligger klippestabilt.

  • #31   9. nov Jovist er den stabil og du mærker ikke farten men det er stadig ikke behageligt, du skal koncentrere dig om de andre bilister hele tiden, for de færreste forventer du kører dobbelt så stærk som de andre

  • #32   9. nov #26
    der er jo mere end 3 gear i en golf 2, 180 km/t er da ikke slemt.. eller er det en diesel du mener.. ?

    så skal du prøve 250 eller mere.. har tyske venner med nogle gener der ikke er helt tilladt.. men køre stærkt kan de da..


  • #33   9. nov Jeg vil også være med på pik-måleren:

    Ja, så skal I prøve 290 km/t i Escort Mk2 1.6 QuadroTurbo 4x4 huller i forskærme og spartlet kofanger for aerodynamics!


  • #34   9. nov Baah... Kællinger!

    155 km/t i en VW 1303... Det giver hår på brystet og brune pletter i underhakkerne!


  • #35   10. nov #32
    Det var en 1.6 75 hestes benziner med 4 gear.... Ned af en laaang bakke
    Den tog så mange omdrejninger at den lød som om den kunne eksploderer når som helst.


  • #36   10. nov Var det dengang de kom uden omdregningsbegrændser ?

  • #37   10. nov Ja, den var med en weber karburator.

  • #38   10. nov Jeg gik 160 km i min gamle Ingeborg! Hun var spændt op!! Men hun ville hjem. Og hold på Hat og Briller i den fart! Dejligt hun er smidt til jorderen;-)

  • #39   10. nov clio er ligeså elendig bil som dacia..

    Dacia har bare flere fordele. mere plads - billigere - pænere


  • #40   10. nov #39
    Har du kørt i nogen af dem ?



  • Rasmus .
    Rasmus . Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #41   14. nov Sjovt at følge tråden her inde Nogen kan lide Datteren og andre Moren .

  • Rasmus .
    Rasmus . Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #42   14. nov PS Jeg tager dem begge

  • #43   14. nov Sanderoen har 4 stjerner. Den mister en stjerne alene på den ikke har nødbremse,. Så så slem er de heller ikke. En ting du skal tænke på er at Sanderoen er en større bil end clioen
    Jeg sælger begge 2 til dagligt


  • #44   14. nov Læs deres test grundigt igennem igen. Jo så slemme er de.

  • #45   14. nov Hvis vi skal snakke sikkerhed, så starter vi lige med at skrotte alle 10+år gamle biler. Så er den klaret. Så smider vi også lige dem uden radar til både afstand og nødbremse, væk med dem. Dem uden selealarm i bag, stort brændbart. Stive nakkestøtter er vist også blevet farligt. Ja på bålet med dem.

    Netop Dacia tilbyder biler til dem der oftest køber skrotklare opel, ford, vw, audi etc som har kørt 200+tkm og er over 10 år gammel. Og her er de faktisk ganske godt med.


  • #46   14. nov #7 lilledan. Din beskrivelse passer spoton en vag ejer. Tilfældigt?

  • #47   14. nov Vi har i vores firma ca 12 sanderoer som varevogne og til de 62000 som de koster at lease over 3 år ,og bagefter er det din,kan det vist ikke gøres meget billigere..Det er den samme motor som Clio 1.5 dci brugte i de gamle...du finder nok ingen mere stabil lille varebil til den pris..

  • #48   14. nov #43

    Er en Sandero større end en Clio IV ?

    Det overrasker mig, da Sandero bygger på en platform fra den ældre Clio III ?

    https://www.google.dk/search?q=SANDERO+INSIDE+2018&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0mt6gutTeAhUj_CoKHYT1BlAQ_AUIDigB&biw=1366&bih=657#imgrc=wIUwtt2CZYNJMM:

    https://www.google.dk/search?q=clio+IV+2018+inside&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi368eeu9TeAhVxqYsKHYtRBikQ_AUIDigB&biw=1366&bih=657#imgrc=4Qrtvd34aNe4mM:

    Jeg synes nok at Clioen virker noget mere moderne , men smag og behag er forskellig ?


  • Johnny T
    Johnny T Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #49   14. nov Godt brølt Møffe......
    Det er lige præcis hvad det handler om....
    Smag, behag og pengepung/ ønsket om at kunne starte hver dag, når ungerne skal afsted.


  • #50   14. nov Vi købte en Sandero MCV med 1,5 dci 90 hk. Til cirka 150.000 med alt i udstyr inkl. Undervognsbehandling, da vi så står med en bil med markant mere bagagerum end i Clio. stationcar. Vi har haft den i snart 3,5 år og den kører bare (90.000 km). Det er nok derfor de bliver brugt så flittigt som Flex trafik taxier samt som taxi i andre lande længere nede i Europa. Den er ikke noget specielt, den debat er kort. Men de kører med det nyeste Renault motor program og touch skærm m.v. Er det samme som i Renault, blot andet udseende i menuerne. De laver rigtig gode firma biler med dokker varianten. Så de har bestemt en plads/funktion i bil verdenen. Og det er bestemt ikke en bil for entusiaster! . De laver nu en ret solid 4x4 duster, som har ry for at være bedre end dyre mærker i terræn.

    Ang. NCAP stjerner, så mistede de 1 eller 2 tilbage i 2013 pga. Der ikke var esp i dem. Det har siden 2014 været standard i alle modeller. på sikkerheds fronten var de ellers ret normale i resultaterne. Dacia er det nye Skoda som det var da de var nye i DK. Et bilmærke som kommer med minus prestige. Men det er uvidenhed i min optik.


  • #51   14. nov Mon ikke det er Logan MCV i har ?

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 2 Svar: 16
    #52   14. nov Fdm fraråder at købe de livsfarlige biler der ikke har nødbremse. Hvad hastighed bliver der slået flest ihjel ved? Sgu da ikke 30 - 50 kmt!
    Ifølge FDM skal du kunne sætte dig ind i din bil med trackincontrol, AB's, esp, nødbremse og vognbaneassistent - og bare træde klampen ibund uanset om der er tør vej, is eller sne. Automatikken klarer det hele.
    Det er derudover kun Audi, VW og BMW der dur.


  • Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 267
    #53   14. nov #5 - Det er jo så din påstand ! ALLE biler, uden undtagelse, har minimum 2 svage punkter som ingen bilproducent har taget høje for på nogen almindelig forbrugsbil.
    - En jernstang e.l. igennem ruden.
    - En utæt kabine som ikke kan holde til en tur i havnen.
    Så bland bilmærket udenfor. Førhen var det Skoda som fik tæsk i medierne og den har da overlevet fint. Så hvad forhindrer Dacia i at opnå en tilsvarende succes ?
    Har du overhovedet set crash testen for Dacia eller slynger du bare tilfældigheder ud ?


  • #54   14. nov #40 - Ja det har jeg skam.. samme motor så de kører lige ringe

  • Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 267
    #55   14. nov #52 - Hvad fabler du om ? Nødbremse ? Ved du hvad en nødbremse er ? Det har alle biler da !
    ABS og alt det andet lort kan gå i stykker, hvad gør du så ? Du ryger på r.. & albuer i grøften på en god dag !


  • #56   14. nov brian h - man kan nu godt holde bilen på vejen uden ABS

  • Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 267
    #57   14. nov #56 - Det ved jeg... men du kan ikke smække klampen i bund... og det er det som han trækker frem som en absolut vinder !

  • #58   14. nov #55 - #57

    ironi
    substantiv, fælleskøn
    Bøjning -en, -er, -erne
    Udtale [i?o'ni?]
    Oprindelse fra græsk eironeia 'forstillelse', af eiron 'hykler'
    Skjul Betydning
    Betydninger
    1.
    (sproglig) udtryksmåde hvor man for at være morsom, drille eller spotte giver udtryk for det modsatte af det man i virkeligheden mener, på en sådan måde at ens virkelige mening skinner igennem


  • Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 267
    #59   14. nov #58 - Hvad kan du ikke finde din bogklub ?

  • #60   14. nov gad vide hvordan folk overhovedet tør køre på mc idag, de fleste har ingen ABS, ingen TC, ingen airbag, ingen sele, ingen lane assistance, blot 2 smalle hjul med 1-3mm mønster..

    nårh ja og så en opmærksom MCist..


  • #61   14. nov Men tænker at de færreste MC'er sidder og sms'er/tjekker fb samtidigt med de kigger sig i spejlet og hviler fødderne på instrumentbordet

  • Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 267
    #62   14. nov #60 - De skal have ABS i dag !
    En sele på en MC er det samme som at have en galge om halsen i en bil i stedet for selen.
    Airbag kan tilkøbes. Fås som vest du tager udenpå tøjet.
    TC findes på bla. Honda CTX1300 Deluxe & VFR1200F.
    LA kommer nok en dag. Vi skal jo først igennem den era hvor bilerne har det som standard.


  • #63   15. nov #48
    Yes der er større baggagerum og mere benplads på bagsædet i sanderoen. Sælger trods alt begge modeller til dagligt


  • Benny F
    Benny F Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #64   15. nov Jeg køre Skoda favorit fra 1994 hvad skal jeg med alt det der elektronisk udstyr det koster er krig vis det går i stykker, og så kan man ikke engang selv skifte en pære eller olie på nye biler.

  • #65   15. nov #61 det er netop pointen

    #62 alt det ved jeg, men faktum er at 95% af de MCer der er på vejene er old school, og hvor er det bare skønt både i bil og MC at køre, altså sådan rigtig køre, og ikke blive kørt


  • #66   15. nov #64
    Det er vist mere ejerens kunnen end bilens design.
    Rigtigt, nogle biler kan være surt at skifte bar en pære, men har ikke haft sådan en endnu.
    Skifte olie, er vel stadig bare at skrue en bundprop af, vente, bundprop på, ny olie i.


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 2 Svar: 16
    #67   15. nov Vi købte ny bil i sommers, det skulle være en lille SUV - Capture, 2008, S-Cross, Crossland eller en Dacia Logan Stepway. Logan er en Sandero stationcar. Vi valgte en Crossland.
    Årsag :Dacia forhandleren havde ikke en Logan Stepway vi kunne se eller prøve. Jeg fik indtryk af at han hellere ville sælge os en Renault Capture. Sandero er ellers en pæn bil.


  • #68   15. nov De gamle kom pludselig kørende i en Opel Crossland, de var åbenbart på prøvetur.
    Aldrig købt ny eller nyere bil i deres liv, men nu ville de prøve.

    Jeg skulle derfor også prøve den, og den sagde jeg klart nej til.
    Husker noget med armlæn og håndbremse der er i vejen for hinanden. Og at det så var 88 hk versionen hjalp fandt ikke på det.

    De endte med en Hyundai i20 ActiveCross - og det var da noget helt andet. Ret fin vogn faktisk.


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 2 Svar: 16
    #69   15. nov Vi havde osse prøvet Hyundai XCross. Det var ikke lige os. Og - indrømmet det armlæn og håndbremse arrangement er ikke vellykket. Men motoren - 82 hk - ikke 88 - 1200 benzin trækker virkelig fint. Som gammel mekaniker bryder jeg mig ikke om 1000 ccm og 120 hk - og der er altid en lidt underlig acceleration med turbo - synes jeg. Kom iøvrigt fra en 136 hk Hyundai.
    Vi har heldigvis forskellig smag med biler og øl - ellers kunne Carlsberg og Tuborg godt lukke.


  • #70   15. nov ActiveCross*

    82 hk, ja ok. Den kunne da komme op på 80 km/t, men den motor har ikke hjemme i Crossland.
    Har Fiesta med 1.0 og 125 hk og det er da en fornøjelse at køre med.
    Tror det er "gamle fordomme" eller noget du bærer rundt på så


  • Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 267
    #71   16. nov #67 - Du burde have tjekket WWW, det virker hver gang ! Bilbasen har tons af forhandlere som sælger Dacia, for du gik da hen til en Dacia forhandler, ikk´ ?
    Dacia har solgt så godt at det er svært at opdrive en demo hos forhandlerne, så din utålmodighed har lige vundet over din interesse for at få en Dacia.

    Som gammel mekaniker burde du jo også kunne se forskel på en Dacia, Hyundai og en Opel. Det er jo ligesom tre meget forskellige biler.
    Så hvis du er mekanikertypen som går efter bilmærket frem for potentialet i en bil, ja så forstår jeg dit valg.
    For hvis man er Opel mekaniker på et Opel værksted, så kører man Opel. Ellers svarer det jo til at være utro...

    Én ting undrer mig. Du siger:
    Vi købte ny bil i sommers, det skulle være en lille SUV - Capture, 2008, S-Cross, Crossland eller en Dacia Logan Stepway. Logan er en Sandero stationcar.

    Dacia Logan er en MCV (Multi Convivial Vehicle) ! Ikke en SUV !
    Hvis Logan er en Sandero stationcar, så er Duster også en Logan SUV. Dét burde du vide ikke passer.
    Sandero er en minibil. Logan er en familiebil. Lodgy er en stor familiebil. Duster er en SUV. Dokker er en Van.


  • #72   16. nov lilleDan
    er det ikke lidt plat og sige at man er ligeglad med biler når man køber Dacia Sandero? jaja de ser ikke just moderne ud men er da et godt eksempel på en ny bil til den mindre pengepung som ikke gider smide efter de andre mærker også selvom der måske kun er 5/ 6000 kr forskel,som ts også skrev om.


  • #73   16. nov Rm. Nu behøver man ikke at købe Dacia pga mangel på penge. Jeg valgte en Dacia logan 0.9 pga jeg havde sat mig i hovedet jeg ville bruge Ca 120-130k kr. Få så ny en bil som muligt, mest plads og lav en vægt afgift som mulig. Nu gider jeg ikke at være sur på hverken mig selv, kone eller unger over lidt skidt på sæderne eller nogle af de pis buler andre hjælper mig med at få. Og som det ser ud, så kan jeg da kun tabe de 125k jeg gav for en 23000km og 1.5år gammel bil med en grøn afgift på 660kr/år. Bevares en brugt mercedes til 400k er der mere bil, men det venter til ungerne er større.

  • #74   16. nov

  • #75   17. nov møffe
    pointen var nu bare at man kan være lige så glad for sin Sandero lodgy osv. som man kan for sin Mercedes og andre prestige mærker.
    mht. bilka buler og chokolade mærker på sæderne, så er det jo ligegyldigt om det er i en Mercedes eller Dacia, det er lige surt uanset hvad.


  • #76   17. nov #75
    derfor er læder indtræk opfundet...

    nej det er da træls uanset hvilken bil det er.. om det er en til 100.000 eller 1 million.


  • Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 267
    #77   17. nov #75 - Jeg er ikke særlig bekymret for buler på en billig bil. Du kan selv banke bulerne ud eller trække dem ud a la ChrisFix.
    På en dyr merser ville jeg ikke prøve mine pladesmed kompetencer af. Selv en blinklys pærer koster mere end et sæt nye sutter til Dacia´en


  • #78   17. nov Brian H
    kommer jo stærkt an på hvordan man ser på sin bil.. sjovt og se hvor meget mærkesnobbet en del personer er herinde.


  • Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 267
    #79   18. nov #78 - Jeg ser en bil som et transportmiddel og ikke et statussymbol, så de stakler der mener at de kan gøre mig misundelig med deres Porsche, BMW, Mercedes e.l. har smidt 800K+ kr. lige ud af vinduet.
    Det med mærket i sig selv bunder nok mere i folks udsikkerhed på hvad de kommer til at savne end på at deres mærke videnskabeligt er det bedste valg eller ej.


  • #80   18. nov En Audi er kun marginalt bedre rent sikkerhedsmæssigt end gennemsnittet af bilerne ellers er, men meget dyrere.

  • Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 267
    #81   19. nov #80 - Hvad er sikkerhed for dig ?
    At du kan bremse dobbelt så hurtigt ? Det ser jeg ikke som særlig sikkert, fordi ham bagved i sin Sandero kan ikke bremse nær så hurtigt, men dog indenfor lovens rammer.
    At du har 20+ airbag ? Så håber jeg ikke at du er piberyger.



Kommentér på:
Hvorfor købe en Dacia Sandero ?