{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.780 visninger | Oprettet:

Hvorfor købe en Dacia Sandero ? {{forumTopicSubject}}

For cirka 5 år siden blev Dacia introduceret på det danske marked ( igen ) .

Dengang præsenteret som en "stor bil til en billig pris " .

Men jeg synes ikke jeg kan få øje på de gode tilbud længere, ihvertfald ikke når vi taler Sandero .

Man kan få en Sandero 0,9 med 90 hk til 113.000 kroner, men så må man undvære radio (!) , el-ruder, og centrallås, blot for at nævne lidt af det jeg synes burde være standard udstyr i en bil fra 2018/2019 .

Dacia er Renaults billigmærke, og man kan så vælge at ofre små 10.000 kroner mere og købe en udstyrsmodel de kalder " Ambiance ", den koster så 122.000 kroner, og den har et acceptabelt udstyr.

Lige nu kan man så vælge i stedet at købe en Renault Clio Navi+ , som er en ganske veludstyret model til 138.000 kroner , og med samme motor som Sanderoen .

Hvis man skal opgradere en Sandero Ambiance til nogenlunde samme udstyrs niveau som en Clio Navi+ så ender prisen på 133.000 kroner, altså kun 5000 kroner mindre end den noget mere moderne Clio .

Så hvorfor købe en Sandero ?

Burde Sanderoen ikke bare være en model som burde udgå af det danske modelprogram ?

Jeg ved godt at den nuværende Clio serie nok kører på sidste vers, men sammenlignet med en Sandero synes jeg jo nok den virker noget mere moderne .

Kom med input for og imod Sandero - tak !

PS: Jeg kører selv i Clio, men er ikke ansat hos Renault, men undrer mig meget over prisniveaet hos det der skulle være et billigmærke .

Kommentarer på:  Hvorfor købe en Dacia Sandero ?
Kommentér på:
Hvorfor købe en Dacia Sandero ?