{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udflugt bremser
  • #1   8. dec 2018 Du skal lufte ud på konventionel vis, når først der er væske i systemet - dvs pumpe + åbne/lukke luftskruer.

    Ellers finder du ikke utætheder, som jeg mistænker du har...


  • #3   8. dec 2018 Har du træning på bilen?

  • #4   8. dec 2018 Nej uden tænding

  • #5   8. dec 2018 Det er sådan en udlufter jeg har brugt. Har gjort det mange gange men aldrig haft problemer før nu.

  • Henrik H
    Henrik H Online Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 526
    #6   8. dec 2018 Jeg bruger nogle gange en gennemsigtig slange ,som jeg putter ned i bunden af en flaske og så lader jeg bremsevæsken løbe af sig selv.det tager lidt tid og koster lidt bremsevæske men plejer at virke et hjul af gangen starter altid med bagerste og når der ikke er luftbobler i slangen så videre til næste hjul og husk nu at efterfylde undervejs

  • #7   8. dec 2018 Er din håndbremse nu også justeret korrekt op ude ved hjulene.
    Alternativ kontrol kan være at du trækker håndbremsen, punper et par gange på pedalen og slipper og venter lidt og ser om den så kan pumpet til bedre pedal dog stadig med håndbremsen trukket.
    Og se om det hjælper, og gør det det så slip håndbremsen og se om pedalen kan punpes igen.

    Sider hjulene monteret på bilen eller skiverne skruet fast på navet når du prøver, for hvis ikke kan det også være grunden.


  • #9   9. dec 2018 Snoopy

    Til begge dine spørgsmål.
    Nej det er ikke altid tilfældet.

    Hvis vi tager den med håndbremsen først.
    Hvis bakkerne er slidte på bla. Tromler, så kan man risikere at hvis selvjusteringen ikke fungerer korrekt, så vil hjulcylingren have en kortere vandring når man trækker håndbremsen, da man derved kan presse dem tilbage i inderposition ved at trække håndbremsen, og samtidig vil bakkerne også blive trukket tilbage ved dårlig justeret håndbremse via fjedrene osv.
    Så når man jokker på pedalen, vil hjulcylindren have en længere vandring fra bakker til tromle, og når man så trækker håndbremsen vil vandringen blive kortere.
    Derved han man afgøre om det fungere korrekt, for når man så slipper håndbremsen så vil vandringen blive størrer, og det kan sagtens føles som luft i systemet.
    Derfor beskrev jeg det sådan.

    Ang. Hjul, så skrev jeg det hvis de små skruer i skiverne ikke er der og hjulet ikke er på så kan skiverne bevæge sig, og er skiverne brugte og klodser slidte, eller at kaliber eller evt. klodserne binder i evt. den ene klods eller glidere, så vil kaliberen kun trykke på den ene side, og når du så slipper bremsen igen så vil det evt. ske det at skiven er med at presse klodserne lidt tilbage og dermed give samme resultat som luft i systemet.
    Det samme vil være gældende i bag hvis der er skiver og skiverne ikke sidder helt fast og tæt ind til navet, (hvis der ikke skruer eller bare kun en)
    Det kan man udelukke ved at montere alle hjul.
    Man kan også tjekke det hver gang man monterer et hjul til alle er monteret.
    Man kan selvfølgelig også bare spænde skiven fast med hjulboltene/møtrikkerne alene.

    Det er noget jeg har været ude or mere end en gang.
    Det er også derfor jeg altid kommenterer at man ikke justerer en håndbremse op inde i bilen eller under.
    Men altid vil hjulene. (ved tromler)
    Ved skivebremse med håndbremse strammer man aldrig op i kabel. ??

    Ved ikke om det er forklaret så det et til at forstå.


  • #11   9. dec 2018 Kan det være min hovedcylinder der ikke virker.

  • #12   9. dec 2018 Danni L

    Har du prøvet at klemme en bremseslange af ad gangen og set om det ændrer sig.

    Er det kommet efter du har skiftet slangerne, eller var dit problem der før.


  • #13   9. dec 2018 Det er kommet efter jeg har skiftet slanger. Har aldrig haft problemer med og udlufte bremser før

  • #14   9. dec 2018 Ok men en gang skal jo være den første.. ??

    Det med at klemme en slange af er for at udelukke at problemet er ved et hjul.
    Tror nu ikke at problemet er hovedcylindder
    Har nu udluftet en del fabia og er ikke stødt på problemet.
    Jeg udluftet nu også på den gamle måde.
    Du kan også prøve bare at åbne alle udluftning skruen og lade bremsevæske stå og løbe ud.
    Bare husk at eftterfylde, det gør jeg selv når jeg er selv, og det kan jeg godt få luften ud ved.
    Det err når jeg er selv uden hjælp, så laver jeg noget andet mens jeg venter.


  • #15   9. dec 2018 Har også prøvet og åbne alle på samme tid. skifter hovedcylinder så må jeg jo se. Tak for hjælpe

  • #16   12. dec 2018 Nu har jeg skiftet min hovedcylinder. Det hjalp ikke.mit bremsevæske forsvinder når jeg hælder noget på. Kan det have noget og gøre med min hydraulisk kobling

  • #17   12. dec 2018 Ja men har du tjekket om der kommer noget ud på indvendig side af dine fælge, eller andre steder.

  • #18   12. dec 2018 Der kommer ikke noget ud. Det forsvinder med det samme når jeg hælder det i.

  • #19   12. dec 2018 Lyder meget mærkeligt, hvis det er inde ved koblingen så burde du kunne se hvor det drypper fra bunden af koblingshuset.
    Virker kobling og bremser ellers nogenlunde.


  • #20   12. dec 2018 Kobling virker ikke. bor i øster højst lidt uden for tønder.

  • #21   12. dec 2018 bremser virker lidt på den ene kreds

  • #22   12. dec 2018 Har sendt besked.

Kommentér på:
udflugt bremser

Annonce