{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.411 visninger | Oprettet:

DennisTH
DennisTH
Tilmeldt:
17. dec 2018
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Peugeot 208 den rette bil? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg står og skal købe min første bil, da jeg skal pendle 2x62 km hver dag.

Jeg er faldet for Peugeot 208, da jeg synes den ser godt ud og samtidig har god brændstoføkonomi, vel at mærke på papiret! Om det holder i virkeligheden ved jeg ikke.

Mit spørgsmål er hvordan det der ESG fungerer? De anmeldelser jeg læser slagter ESG-gear. Er det virkelig så irriterende at bruge?
Der er selvfølgelig også modeller uden det, men jeg ville lige høre Jer.

Og undskyld det dumme spørgsmål, men ESG er vel kun i de modeller der har automatgear? Hvilket jeg alligevel ikke vil have, så hvis jeg vælger manuel gear så er jeg ude over det problem? Jeg troede nemlig at alle e-HDI modeller havde ESG gear.

Jeg er forvirret kan I godt høre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 den rette bil?
  • #1   17. dec 2018 e6g gear er den folk synes er træls.

    eat6 og eat8 er rigtig automatgear.


  • #2   17. dec 2018 Drop 1,4 den er træls. Der er 1.6 meget bedre. Og man bliver ikke idiot af den ikke har nogle krafter. Sigt efter en 110hk eller højere om muligt. Sålænge du snakker HDi. Ville droppe alle tanker om deres benzinere. De er ulidelige at køre med. Og den eneste der er relativt fin er en 1.6THP men den er bestemt ikke økonomisk. Der efter så skal du enten indfinde dig med en lorte skærm eller håbe der er lavet en aftermarket til den, for originalen er til at blive pli rende vanvittig, kombineret med det lille bitte ret og speedometer man ikke kan se nå man sider bedst så det en bil jeg virkelig ikke bryder mig om... Men deres 1.6HDi er fantastisk

  • #3   17. dec 2018 hvad er det der gør, at 1,6 benzin er en god kværn ? det er desuden BMW der laver den

  • #4   17. dec 2018 #3 det står relativt fin. Og det der gør den okey er at den er til at holde ud at køre med. Peugeots andre benzinmotor er super elendige. De larmer. Og har ingen dynamik. Det surt PSA laver så ringe biler men man kan håbe de fremadrettet vil bruge opels motore i benzin programmet for de er væsentligt bedre at køre med.

  • #5   17. dec 2018 Skal du pendle motorvej eller landevej??

    Forventer du og beholde bilen i 3, 4, 5 år eller en længere årrække??

    Kan der komme ting som familieforøgelse, andet arbejde, flytning eller den slags ind som gør bilen skal skiftes før "tid"??

    Med de km er diesel jo et oplagt valg, og en turbo diesel vil føles forholdsvis kvik i forhold til en af de små 3 cylindrede benziner uden turbo

    Leasing er måske en ide, men tænk på alle faktorer. Det kan være dyrt og køre for mange km, og du kan risikere og få en stor efterregning ved udtrædelse af kontrakt i utide

    Finansiering er for mange en mulighed for en nyere og mere driftsikker bil, frem for en gammel bil købt kontant. Bare husk og være opmærksom på afskrivning på bilen holdt op imod restgælden

    Www.spritmonitor.de kan du slå de fleste modeller og motorer op, og se hvad folk kører på literen ude på landevejene. Vær opmærksom på måden det opgives på derinde smiley

    Forsikring kan være en stor post som ny bilist, men nogle steder kan du få en mærkeforsikring til rimelig pris også som ny bilist.


  • #6   17. dec 2018 Skærmen er super lækker når du har iPhone og du køber en med CarPlay, skal sku aldrig have en bil uden igen

    Økonomisk afhænger MEGET af hvordan du kører den, jeg har opnået 36 i snit på lange landevejsture hvis man er forsigtig og 14 når man kører hurtig motorvejskørsel smiley

    Jeg har fået skifter bremser hele vejen rundt på min som det eneste udover 4 service eftersyn på de 108.000 km jeg har kørt i min

    5 trins manuel gearkassen er ikke min favorit, den rasler i tomgang men de har ikke nogle problemer med dem udover mislyden som de alle har, derudover er det jo 10 år/200.000 km garanti på motor/gearkasse hvis du får lavet service hos aut værkstedet, Google Peugeot motorgaranti hvis du vil læse mere om det smiley


  • #7   18. dec 2018 Bmw motoren hader psa mekanikerne som pesten, har ikke helt fundet ind til prsagen endnu, men de siger der kun er problemer med den..
    De å benzin motorer , bruger, eller kan bruge olie ad h til... 1.6 hdi er faktisk ok, hvis den blir holdt med service og olierens ved hvert service så den ikke stopper til og smadrer motoren..(husk og få bundkar fixet så man får al olien af hver gang.

    Og ja, jeg er 185' og sidder af h til i den, lille rat som støder på knæ, osv osv som nævnt... Det er en fin lille konebil, jeg kan ikke holde ud og køre mere end 5 min i dem


  • #8   18. dec 2018 #7
    Ved ikke om de også har samme problemer med mange andre Nye Bmw'er der har for fin tolerance og for langt mellem service. Har en kunde der kom med det DPF til service, han havde en trailer med 3 motore der skulle til renovering. De smider lejre og smadre krumtappen, fordi olie service er alt for langt og der ikke er plads til det snavsede olie. Der ud over har THP lidt problemer med kæde hvad jeg har hørt.
    1.6 HDi i 208 er forbedret væsentligt. Forhold til de ældre så go kvalitets olie og 10-15000km mellem service skulle gøre en del samt at skifte inline filtret (hvis de stadig bruger det)
    Ville ikke bruge rens ret ofte. Ud over måske at smide en halvliter diesel i motoren og lad den køre tomgang 3-5min inden man tømmer den. Der er ikke alt muligt i diesel, som der er i olie rens produkterne som kan tørre pakninger ud og gøre dem hårde eller skrøbelige.. Og holder man den med olieskift oftere en for skrevet så sker der ikke meget..


  • #9   18. dec 2018 Jeg var rigtig glad for min 208 med ESG. Det kører fiint i min optik. Det gør hvad det skal ( INGEN KOBLING OG GEARSKIFTE ) det kræver man lige lærer at styre gearskifte med speederfoden, men det kommer hurtugt. Fint gear.

    mht km/l så er det på papiret ikke til at regne med. Jeg kørte ca 22.5 til 23.5, det var en 1.6e-HDI med 6 gear ( ESG6) Men tror kun du kan finde med med 1.4HDI og ESG5 i danmark. Min var importeret.

    Jeg har ikke kørt en 1.4, så har ingen ide om km/l.

    Dejlig bil. Billig i drift og service. Velkørende, flot.


  • #10   18. dec 2018 Kig efter en Citroën DS3 1.6 hdi i stedet for.
    Langt mere bil for pengene smiley


  • #13   20. dec 2018 #12
    Ingen grund til at sammenligne en gammel Citroën med en nyere Peugeot.
    Men en nyere ds3 med en nyere 208,
    Der vinder ds3’eren sgu hvergang smiley


  • #14   20. dec 2018 Citroën er en discount Peugeot i min optik.

  • #15   20. dec 2018 Jonas j
    En ds3 føles langt mere lækker end en 208.
    Men har selvfølgelig også en højere nypris.
    Har prøvet begge, og der er ingen tvivl om hvor man får mest bil ihvertfald.
    I sær hvis man kigger på brugt priserne, er en ds3 et godt alternativ til 208.


  • #16   20. dec 2018 Man skal sammenligne i samme prisklasse, naturligvis.

  • DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #18   2. jan 2019 Sikke mange svar, tak! Jeg fik købt en 2014 model, altså inden faceliften, til en fin pris. Det er en 1.6 e-hdi og kører virkelig godt.

    Nu er mit kørselsmønster jo fint til diesel (2x62km hver dag). Jeg kommer dog også til at køre korte ture inde i byen. Det gør vel ikke noget, så længe jeg får "brændt igennem" på motorvejen?


  • DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #19   2. jan 2019 Hov, lige et spørgsmål mere. Kan jeg ikke selv afhjælpe evt. problemer ved at bruge BellAdd, ca. hver 3. tankning? Der skal vel bare en lille sjat i tanken?

  • #20   2. jan 2019 Så længe du kører de lange ture er det intet problem med bykørsel smiley
    Bell-ad har mange produktet og kan hjælpe med forskellige ting, bla sod ved bykørsel


  • #21   2. jan 2019 Spild af penge. Billigere at tanke eks miles Extra...

  • DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #22   2. jan 2019 Ok, har bare fået opfattelsen af, at bykørsel eller andre småture et par gange om ugen, er total no-go. Folk overdriver måske risikoen en smule? Ellers er diesel jo total en-situationsbil, hvor du nærmest ikke må køre, medmindre du kører mindst 30 min. HVER gang. Lyder lidt voldsomt.

    Sålænge jeg får givet den gas i høje omdrejninger engang i mellem, så overlever den vel nok?

    Ellers tænker jeg bare at bruge den dyre diesel engang imellem


  • #23   3. jan 2019 Ja altså jeg har kørt 110.000 i min og nogle gange har den kørt hver dag i 10-12 dage hvor den længste tur har været 6 km og har aldrig haft problemer udover at den er meget tørstig ved bykørsel og når den er kold smiley

  • #24   3. jan 2019 Har haft 8km til og fra arbejde i gennem mange år det har min Peugeot og Golf klaret fint.
    Vores firmabil holder ofte 14dage adgangen og ofte køre den kun 2km den klare det også fint da den også få ture på 50-250km.
    Så den skal nok holde fint.


Kommentér på:
Peugeot 208 den rette bil?

Annonce