{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

Kasper T
Kasper T
Biler: 3 Emner: 1 Svar: 360

BMW 2,5 523i (LCI) eller Mercedes 1,8 C180 ? {{forumTopicSubject}}

Hey

Hvad ville du vælge mellem disse to?

BMW 2,5 Steptr. fra 2009 og har kørt knap 200.000. Den har en del udstyr som bl.a tæller parkeringssensor for og bag. Xenonlys, El svingbart træk og en del mere.

Eller:

Mercedes 1,8 Avantgarde aut. fra 2011 og har kørt knap 180.000. Dens ydstyrsliste er ikke så rig igen. Den har selvfølgelig fartpilot, sædevarme, regnsensor og dæktryksmåler og andre småting. Den koster 10.000 mere i indkøb end BMW'en, men vil være billigere i næsten alle tænkelige udgifter - fra forsikring til vægtafgift og reservedele .

Jeg har ikke selv prøvet dem endnu og køreturen i dem kommer naturligvis til at have en afgørende effekt af valget mellem dem. Men kunne nu alligevel være sjovt at hører hvad folk herinde fra lige ved øjekast ville gå efter.

Kommentarer på:  BMW 2,5 523i (LCI) eller Mercedes 1,8 C180 ?
  • #1   6. jan Er BMW'en den gamle eller nye model?
    Altså jeg havde nok selv taget Mercedesen men i en skrabet version ved jeg ik helt...

• #2   6. jan Som BMW mand havde jeg taget BMW´en uden tvivl - men forstår ikke hvor der så ofte drages sammenligninger med 2 forskellige bilklasser.

C-Klasse = 3 Serie.
    E-Klasse = 5 Serie.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 1.386
    #3   6. jan #2
    Hvis det er de to modeller han overvejer, kan det være ligegyldigt det er forskellige klasser.

• #4   6. jan Det har du ret i - men så ved man bare inderst inde ikke hvad man vil have af størrelse/type bil.

Derudover skal vi lige have afklaret hvilken BMW 5´er der er tale om. Hvis det er E60´eren så er det jo vildt dyrt.
    Jeg gætter på det er disse to.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/523i/25-steptr-4d/4059260

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c180/18-avantgarde-aut-be-4d/3746990

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 1.386
    #5   6. jan Nej, jeg vævede også meget i det, 3 serie, 5 serie, E klasse C klasse.
    Det svært nogen gange.

Men 175 for en 2009'er?

• Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

#6   6. jan Det er helt præcist bilerne på de links Thomas har lagt op Jeg tænker også, at bimmeren er i den lidt dyre ende? Kontra den Mercedes der har gået mindre, og er to år nyere.

Og nej, bilerne kan selvfølgelig ikke sammenlignes, men jeg kan lide begge modeller. Det er dér den ligger

• #7   6. jan nu har jeg sådan en mercedes som du snakker om. har kørt den over 1 år. der har ikke været det mindste problem. har os haft en sort som du kan se i galleriet. den havde jeg næsten 2 år uden nogen værksteds omkostninger overhovedet. men når det er sagt så får du meget mere køreglæde i en hvilken som helst bmw der har 6 cylindre end en mercedes med 4 cylinder. men er du til mere afslappet og komfortabel kørsel så kan mercedes være valget. da bmw er mere aggresiv i sin måde at køre på samt mere sportslig, meget mere præcist styretøj osv.

• #8   6. jan vil anbefale dig at købe c-class i en faceliftet version, den skifter i 2011 og man kan se forskel på hele fronten, og interiøret er væsentligt forbedret. pre facelift er fra 07 til 11 og facelift fra 11 til 14

• Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

#9   6. jan Super fin vogn. Var lige inde og lurer. Egentlig var min første idé også at det skulle være den, men BMW'eren vokser lidt på mig af en eller anden årsag. En ting der er hammer vigtig, det er hvem der støjer mest. Jeg har en god strækning hvor jeg kører fra den ene ende af sjælland til den anden en gang om ugen, så ville værdsætte den der støjer mindst. Køreglæde i form af hurtige biler søger jeg egentlig ikke. Synes jeg har prøvet det. Og med vores små, våde veje med en fotovogn i hver side... Tjaaa.

• #10   6. jan Ja det har du ret i, det er også grunden til at jeg ikke har valgt en c350 fx :D..
    ang. vind støj, så er jeg næsten sikker på uden at vide det 100% da jeg ikke har siddet i begge biler lige efter hinanden, så tror jeg at c-classen er langt bedre til lange ture, jeg har meget lidt vindstøj, men i mercedes hvis det er en avantgarde (udstyrsmodel) så er isoleringen bedre og endnu mindre vindstøj end hvis det er en classic fx. og husk og spørge om udstyrs liste da mange siger det er en avantgarde bare fordi de har skiftet til avantgarde grill hvilket tager 5 min at skifte.

• #11   6. jan tak for høj, du får lige en tilbage ;)!

• Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

#12   6. jan Super fint og meget brugbart Jeg tænker, at det er en avantgarde, da det er en rimelig fornuftig forhandler? Det er helt præcist denne https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c180/18-avantgarde-aut-be-4d/3746990

Men er jeg er lidt i syv sind må jeg indrømme. Det kan være det hele gir sig, når jeg prøver dem her i denne uge.

• #13   6. jan Jeg er så lidt anderledes, de C-klasser er lidt en skrammelkasse set mhb på nyprisen ihverfald
    En 5 serie bør være bedre bygget og mere støjsvag da den jo er klassen højere, og hvis det havde været en F-serie havde jeg også valgt den over Mercedesen

• #14   6. jan det skal du ikke altid regne med, for mange bilforhandlere-/ sælgere ved ikke så meget om et specifikt mærke altid. fx kan ham som har givet bilen i bytte eller bare tidligere ejer fortalt at det er en avantgarde bare fordi han har skiftet grillen, når det ikke var. dengang jeg selv skulle købe , så ud af 5 der skrev avantgarde var det kun reelt 2 som var fra fabrikken. min sorte var en true avantgarde, den havde enda avantgarde logo i kabinen og udenpå osv, men vigtigst af alt, det står når man kigger på udstyrslisten , som kan findes på mange sidder man skal bare bruge stellnummeret.

og ja , det er aldrig det samme at kigge på nettet , som når man selv sidder bag rattet og kører en tur.

• Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

#15   6. jan Ja okay! Vildt. Den del må jeg selvfølgelig lige få styr på

• #16   6. jan min gamle c-klasse var proppet med udstyr, koster 800.000 fra ny, men giver dig ret, de fleste c-klasser er skrabbet her i dk.

og Kasper mht. klasseforskel der skal du ikke tro at fordi en bmw 5 serie er en klasse højere at så har den mindre vindstøj, det er ikke altid sådan , det kommer an på mange ting.!

• #17   7. jan det er sjovt at mercedes har formået at lave så grimme rat i deres c klasse,

• #18   7. jan enig Morten, det er ligefør at alle biler jeg har haft i alle prisklasser så har det været det grimmeste rat. men det kan skiftes til et flottere rat!

• #19   7. jan Kasper: BMWen i den dyre ende? Ja det må man sige. Den er under 100000 værd hvis du skal af med den efter 2 år selv. Derudover er det en "doven" kasse, selvfølgelig med komfort. Men 0-100 tider nær de 9 sekunder bliver kedeligt i længden ligegyldigt hvem man er der ejer sådan en bil.
    De tidlige E60´ere handles ned til 45-60000 Kr engros, selv med 3.0 Benzineren. Biler som er fra 2005-2007.

Hvis det endelig skulle være så kan du spare 65000 på en 525i som er hurtigere og sikkert kan handles ned i 95000. Hvis den er som pæn som manden beskriver skal du selvfølgelig undvære lædersæder, svingbart træk og andet. Til gengæld taber den nok højest 25-30000 mere på 2 år.

Mercedes prisen skal jeg ikke udtale mig om, der har jeg ikke fingeren nok på pulsen, men jeg mener at du som udgangspunkt kan finde langt mere bil af begge mærker til de penge.

• Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

#20   7. jan Thomas: Holy fuck! Jeg har haft lidt svært ved at søge (og finde hoved og hale i de forskellige BMW'er), men jeg er da alligevel chokeret nu. Det er nok meget muligt, at jeg hopper lidt let og elegant over den så XD

Angående den Mercedes, så tror jeg den er relativ fornuftig, når jeg lige skimter Bilbasen igennem. Og jeg er helt med på hvad du mener med, at det bliver kedeligt i længden at kører rundt i de lidt sløvere biler. Jeg skal gud-ske-lov heller ikke beholde den til evig tig Vi har lige købt et fint hus, så jeg kan godt spise mig selv af med en lidt mere "morfar-flyder" - Ihvertfald for en stund. Det jeg søger er i virkeligheden en god motorvejsflyder, som jeg selvfølgelig også kan lide udséenet af

• #21   7. jan Ja man skal se sig for, så det er godt du spørger.

Altså nu skal den 523i ikke rakkes helt fuldstændig ned, og den skal koste mere end de trætte udstyrs fattige E60ere der også er til salg da det også er en LCI model, men 175000 er i min verden 35000 for meget.

Så havde jeg taget et nærmere kig på disse:
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/525i/30-steptr-4d/4140579
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/525i/25-steptr-4d/3384129

Eller hvis du kan leve med manuel gear og 2 døre i en C-Klasse så er der i min verden mere værdi i denne:
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c180/18-coup-be-2d/3582888

Bare for at sætte det hele lidt i perspektiv.

Kommentér på:
BMW 2,5 523i (LCI) eller Mercedes 1,8 C180 ?