{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

erfaring med salg af brugtbil til forhandler i KBH området? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

for 2½ år siden købte jeg en Peugeot 407, stationcar.
Bilen kørte godt i en lang periode, indtil servopumpen og alverdens andre ting gik i smadder sidste vinter.

Vi brugte 10.000 på at få skiftet servopumpe, tandrem, multirem, bærekugler og en del mere.

for et par dage siden begyndte den så at trække lidt mærkeligt og konen havde den til forhandler der siger den lækker noget olie ned i et filter og det koster 10.000kr at skifte.

Nu er vi så der hvor vi ikke gider det mere, jeg vil af med den..
Jeg er godt klar over jeg ikke får de 33.000kr tilbage, selvom jeg har udskiftet meget og den også har nye dæk (fra foråret) på

Har i nogle anbefalinger med hvor jeg kan tage den hen?
Jeg ved ikke nok om biler og jeg gider ærligtalt ikke stå med det selv, og skulle love det ene og det andet til en privat køber der så ringer 30 dage senere fordi noget er ødelagt.

Kommentarer på:  erfaring med salg af brugtbil til forhandler i KBH området?
  • #1   9. jan Til forhandler får du maks 5000kr når du køber en bil til over 50000kr, bedste bud er at sælge den privat, du skal da ikke love noget som helst, du sælger den købt som beset med diverse fejl og mangler. Så kan de intet gøre hvis det viser sig de ikke var gode til at kigge en bil igennem. Du køber heller ikke en kasse æbler i fakta og siger de er nye når de har lagt 6 mdr i kælderen. Det er helt op til køberen at gå bilen igennem og sige ja tak eller nej tak. Han kan intet gøre efter handlen er afsluttet. Bare udskriv en slutseddel fra fdm eller lign og udfyld og begge parter skriver under. Det er kun forhandlere der skal give reklamationsret.

• #2   9. jan Hvis du vil have en nogenlunde uvildig vurdering, så er det vel at sætte den på auktion ?

https://bilauktion.dk/

Uden at kende årgang og kilometerstand er det svært at vurdere en dagspris her fra .

• #3   9. jan Så længe du er ærlig og oplyser køber om de fejl du kender til er der ikke noget at klage over efter en handel. Der går sikkert en hjemme mekaniker et sted derude der gerne giver en skilling for din bil. Alternativet er at skrotte den...

• #4   9. jan Sæt den til salg på nettet og skriv at den har et oliespild ned i et filter.
    For Gør-det-selv-mekkeren, så kan det være en ganske god handel.

Som der bliver sagt - hvis du sælger den i ond tro og undlader at fortælle om den mangel, SÅ er det at en køber kan komme efter dig - omvendt - hvis du fortæller nøjagtig hvad du VED den fejler, så kan en køber aldrig komme efter dig pga den fejl

• #5   9. jan Det er en peugeot 407, Stationcar 1.6HDI
    den er gået ca. 250.000km.

Den har ny servopumpe, nye dæk, ny tandrem, ny multirem, også det meste af alle ledningerne til de elektriske installationer er skiftet, den har umiddelbart ingen fejl/mangler..

udover det faktum ja.. at den så nu trækker dårligere fordi den har olie spild ned i et filter, og det vil min mekaniker have 10k for at udbedre.
    Nå ja og så har jeg smadret glasset på det ene side spejl så det er flækket, men selve den elektriske styring osv fungerer stadig fint.

• #6   10. jan Nu faldt jeg for en brugt Honda Accord 2,0 Life style aut. 4d 2012 med km39.050

Fordi min Peugeot 407-2.0 HDI 2004, efter 9 år 180.000 km med nogen problemer
    Hakkede i motoren så konen ikke ville køre til Svartzwald i den
    De gav ca.50.000

Der har ikke været noget i vejen med Honda i de 7 år jeg har kørt i den.
    Alt fungerer perfekt selvom der er meget automatisk i den

• #7   10. jan #6 hvilken relevans har det for indlægget?

• #8   10. jan Der blev spurgt om værdi af en brugt 407?

• #9   10. jan Ja, men i relation til de nævnte fejl og mangler...

• #10   10. jan Hvis du har givet 33.000kr for den bil for snart 3 år siden, så får du nok ikke mere end 10.000 hos en forhandler.
    Så har der kostet dig 1.000kr per måned i tabt værdi, at køre rundt i den.
    Kan du få 10.000kr med det den fejler, så tag imod dem og kom videre.
    Næste gang skal du nok ofte lidt flere penge, end 33.000kr på en stationcar, hvis du ikke selv kan lave noget så simpelt, som olie/filter skift.

Men, mon ikke du bliver tilbudt 8.000kr hos en forhandler.

Nogle gange giver de 15.000kr for en brugt bil på hvide plader, når du køber en ny, hos en forhandler.
    Kræver så at du er klar på at gældsætte dig selv for 150-200.000kr.

Men med 7 års garanti hos Kia, så kunne det nok være noget for dig.

Min veninde fik skiftet bagerste bremsecaliber på garantien, da bilen var cirka 4 år gammel. Der blev da sparet nogle penge der.

Kommentér på:
erfaring med salg af brugtbil til forhandler i KBH området?