{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
328 visninger | Oprettet:

Bo A
Bo A
Online Tilmeldt:
31. dec 2014
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 15 Svar: 24

Tjekke kølervæske på varm bil {{forumTopicSubject}}

Skal kigge på en e60 i dag.
Vil høre om jeg godt kan tjekke kølervæsken når bilen er varm for at tjekke utætheder ? Skal jeg ikke bare skure låget stille af og med afstand fra resten af kroppen ?
Hvad med de andre væsker ? Dem kan jeg vel godt tjekke uden problemer når den er varm ?
Tænker motorolien låget fx for at tjekke om den er utæt.

Kommentarer på:  Tjekke kølervæske på varm bil
  • #1   12. jan hvorfor skal du have låget af kølervæske beholder for at tjekke utætheder?..

tag det ikke som noget ondt ment, for det er ikke ment sådan, MEN.. hvis du skal ud og kigge på bil, og du ikke lyder til at være vildt erfaren, vil jeg anbefale dig at tage en kammerat der har lidt forstand på biler med, der er meget værrere fejl at finde på en bil end at olien ikke lige ligger på max eller kølervæksen ikke er på mærket.

• Kristian A.
    Kristian A. Online Tilmeldt:
    jul 2009

Følgere: 5 Biler: 6 Svar: 1
    #2   12. jan #1 Tror han mener at han vil tjekke for olie i vandet (defekt toppakning) = utæthed

• #3   12. jan Det gør man på kold motor

• Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 31 Svar: 476
    #4   12. jan Generelt er det en dårlig idé at åbne et varmt kølesystem, men åbner du meget langsomt, så væsken kun vil sive, kan du godt gøre det.

Bare at flå låget af, er en dårlig idé.

• #5   12. jan Hvis du åbner når vandet er varmt, og derved under tryk, risikere du dette
    https://youtu.be/YP5V4EJhAu8
    Eller værre, at det nærmest fordamper imens det kommer op.. Husk at vandet er 90-100grader, det gør ondt

Men man kan åbne, hvis man gør det stille og roligt, og evt har et håndklæde hen over, for at tage evt sprøjt. Men kan ikke se hvorfor det skal tjekkes når bilen er varm.
    Hvis det er for at se utætheder i hele systemet, så forsvinder de steder som kan være utætte, da trykket også forsvinder, og hvis det er for at se om bilen blander væsker, så gør man det på kold motor, ingen grund til at den er varm

• #6   12. jan der er da også en måler i som giver en alarm hvis den er tom.. tag det af når den er kold det giver mest mening.. og beholderne på sådan en kan flække i bunden iøvrigt.. men en ny koster 500

hvis der ligger en m54 motor i så kan den spilde olie ved topdækslet på udst siden og ved oliefilter konsollet og så self fra pakningen i bundkaret..

• #7   12. jan Ekspansion beholdere tjekke du kølervæske i, og ikke på selve køleren, skulle jeg da mene.

• #8   13. jan på de ældre bmw'er er de to bygget sammen

Kommentér på:
Tjekke kølervæske på varm bil