{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Nr plade i bag
  • #1   4. feb

• #2   4. feb Så er der næsten kun og købe en ny nr plade tilbage

• #3   4. feb Ja man kan Lime den på og de org hætter der men så er den jo ikke skruet fast på bagklappen

• #4   4. feb Den må bare ikke sidde og nage i bag klappen

• #5   4. feb Du kan lime den, og lime knapperne på. Men er ikke en tilladt metode. Men om det nogensinde bliver tjekket, det tror jeg sgu ikke
    Ellers er det ny nrplade, og der skal du bare være glad for at du har den nye type, så de er ens..

Hvordan passer det med hullerne foran?
    Nogen gange sidder monteret forskelligt for og bag..

• Moffe
    Moffe Tilmeldt:
    jan 2007

Følgere: 84 Biler: 9 Svar: 3.900
    #6   4. feb Du har det ikke nemt med den kære Toyota og hvilke beslutninger du skal tage

Om det så er med eller uden kapsler på stålfælge , med eller uden rammer på nummerpladerne , eller om der skal være emblemer eller ej på bilen

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 32 Svar: 2.445
    #7   4. feb køb noget bitumen tape hos tivoli Hansen og giv den nogle baner af det og lim hætterne fast med ti sekunders lim den er næsten umulig at rive af og de tjekker det ikke hvis der er hætter på men husk at line den rigtigt første gang evt med tush

• #8   4. feb #6 du kan vel være lige glad??

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#9   4. feb 8 sådan fungere det ikke her man får altid en smart arse bemærkning med på vejen er heller ikke bleg for at komme med nogle er jo ikke hellig

• #10   4. feb Glimrende lejlighed til at få et sæt nye nummerplader. Så kan du meget passende ved samme lejlighed få dig et sæt uden EU mærker

• #11   4. feb Hvis du skal gøre det lidt mere sofistikeret så tager du skruerne og sliber hovedet af 2 mm under dem.
    Disse passer i hullerne og kan limes fast med 2komponent. Så kan du trykke dutterne på og INGEN vil nogensinde opdage det

• #12   4. feb Kæft så meget bøvl på grund af 2 skruer.
    Det er en ganske alm. spand af en bil for satan, ikke et klenodie til flere millioner, eller et guldarmbånd til konen

• Morten C
    Morten C Online Tilmeldt:
    feb 2010

Følgere: 272 Biler: 8 Emner: 49 Svar: 6.165
    #13   4. feb Jeg havde også bare beholdt nr plade rammer . De har en god funktion .

• Mark
    Mark Tilmeldt:
    dec 2017

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 87
    #14   4. feb #10
    Jeg foretrækker nu et DK mærke på nummerpladen, i stedet for et klistermærke bagpå.

• #15   4. feb Der er ingen lov, der påbyder dig nogle af delene. Kun når du skal til udlandet at køre - hvilket er sjældent for de fleste. Når det sker, kan man have et magnetisk DK-skilt i handskerummet eller sætte et klistermærke på og pille det af igen.

Jeg synes, det er en skam, at folk mishandler deres biler med EU-plader, når de nu kræser så meget om alle mulige andre detaljer på bilen. Jeg er ikke i den forstand modstander af EU, men jeg synes ganske enkelt, at kombinationen af hvid, rød, sort og blå ser forfærdelig ud til en bil. Det er jo ren cirkus/børnefødselsdag.

• Mark
    Mark Tilmeldt:
    dec 2017

#16   4. feb Det var også med henblik af kørsel i udlandet jeg mente. Jeg har selv et DK mærke på pladen, da jeg tit kører over grænsen. Og gider ikke bøvle med en magnet, da jeg med garanti glemmer, at sætte den på.

• #17   4. feb Jeg ville i øvrigt også synes bedre om et permanent metalskilt på et diskret sted bagpå end EU-plader både foran og bagpå. Men det er jo en smagssag som alt andet. Det er som sagt ikke et politisk statement fra min side.

• #18   4. feb Det er sjovt med nummerplader, er i USA i øjeblikket og her (FL) har de jo ikke nummerplader foran, og det ser bare så meget bedre ud
    Vi har selv EU plader og tror sku de færreste ser/ligger mærke til nummerpladen

• Mark
    Mark Tilmeldt:
    dec 2017

#19   5. feb #18
    Der er forskel på regler mht. Plader foran, i visse stater i USA. Det er kun disse stater, hvor pladen foran ikke er et krav: Arkansas, Arizona, Alabama, Delaware, Florida, Georgia, Michigan, Mississippi, New Mexico, North Carolina, Oklahoma, Pennsylvania, South Carolina, Tennessee, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana og West Virginia.

• #20   5. feb Yea ved jeg godt, deres biler oppe i NY har nummerplader på foran...
    Hans Lexus han har taget med herned har en radar defeater, som gør at politiet ikke kan skyde hans hastighed med radarmåleren, den er indbygget i nummerpladerammen, så han har en "nummerplade" hvor der er et pirat hoved og der står "back to the bone" vist nok
    Men generelt ser bilerne bedre ud uden nummerplader på

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 308
    #21   5. feb Hej Patrick
    En lovlig og pæn løsning er følgende:
    Find en aluplade (dørkplade) i ca. 3 mm tykkelse. Skær et stykke ud på 5-10 cm i bredden og tilpas længden, så den er en smule kortere end nummerpladen.
    Bor to huller i alu-pladen, der passer til afstanden på hullerne i bagklappen - lav forsænkning i hullerne og brug skruer med fladt hoved, som kan flugte med overkanten af pladen. Bor yderligere to huller i alu-pladen, der passer med hullerne i nummerpladen, dog skal hullerne være lidt mindre i diameter end de selvskærende skruer du skal skrue nummerpladen fast med.
    Monter nu alu-pladen med de fladhovede skruer på bagklappen og skru derefter nummerpladen fast på alu-pladen med skruer med hoveder i passende størrelse og sæt plastdupperne på. Pas på at disse skruer ikke er for lange, så de rager ind i bagklappen - du kan evt øge afstanden mellem bagklap og aluplade en smule ved at bruge skiver mellem bagklap og alu.
    Der er nu ikke noget, der nager i bagklappen, rammen er væk og alt er fint og legalt.
    Færdigt arbejde.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#22   5. feb eller bare pløje 2 hullel i bagklappen er jo skide
    lige meget der sidder jo en nr plade over hullerne

• Rasmus H
    Rasmus H Online Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 3 Emner: 36 Svar: 1.420
    #23   5. feb Forstår ikke problemstillingen?
    De sidder da fint, på det billede du poster?

Jeg har selv pillet rammerne af, da jeg synes det er pænere uden og mine skruer sidder også i siden.
    Nr pladen foran var en udfordring = 1000 forskellige huller.

• #24   5. feb Tvivler på, den sidder specielt fint på billedet, eftersom der ingen skruer er i den.

• #25   5. feb Jeg står med den i hånden på billedet. Og EU plader har jeg ikke selv bestemt pga bilen er en demo

• #26   5. feb På sin vis er det. Du kan godt få nye plader uden EU-skilte

• Rasmus H
    Rasmus H Online Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 3 Emner: 36 Svar: 1.420
    #27   5. feb Nå for fanden.
    Havde ikke lige set de manglende skruer.
    Behold bare eu skiltene. Ser dumt ud uden, synes jeg.

• #28   5. feb Elsker når man så ser Bays nyeste oprettede bil at den har DK mærker på pladerne
    Selv om de temmeligt sikkert er væk nu

• #29   5. feb Det er 3 år gamle billeder, taget den dag, jeg fik bilen. Så rolig nu

Det er i øvrigt slet ikke min bil længere. Jeg kører i en A6 nu - uden EU-skilte

• #30   5. feb Hehe ja tænkte det nok Hvorfor ikke oprette den nye ?

• #31   5. feb Siden jeg oprettede min sidste bil, har jeg fået 3 børn og mistet al fritid - nok mest derfor

Har da et enkelt billede af den. Men det rækker ikke helt til en oprettelse. Den har i øvrigt heller ingen nummerpladerammer

• #32   5. feb Mine sad med db klæbende tape.
    Dutter var lime på for dække de huller hvor der oprindeligt sad en plast nitte.
    At db tape ikke er efter bogen levede jeg fint med.
    Tapen var Tesa spejltape.

• #33   5. feb Bay, det er en fin vogn! Har selv 2 børn, og de stjæler også det meste af min tid Så kender det alt for godt hehe..

• Moffe
    Moffe Tilmeldt:
    jan 2007

Følgere: 84 Biler: 9 Svar: 3.900
    #34   5. feb Kender det godt jeg har ingen børn og min A4 er stadig ikke oprettet

• #35   5. feb moffe

• #36   5. feb Vejret har heller ikke været med os den seneste tid. Det hele skal jo spille

Og vi har vinterhjul på. Mine er godt nok næsten ens sommer og vinter, men alligevel...

Kommentér på:
Nr plade i bag