{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Dieselbil laver et ryk eller går ud {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Har købt mig en 2008 Volvo C30 1,6d

Og jeg har givet den noget dieselrens og kørt lidt frisk til den, da den har kørt rundt i København.
Men jo mere jeg kører i den, jo flere gange i løbet af en tur laver den et slags ryk i bilen.
I dag oplevede jeg at den gik i limp mode.
Kunne bare slukke og tænde den igen, så kørte den fint.
Men limp mode kom igen lidt efter.
Og slukkede og tændte den så IGEN.
Og det var der ikke resten af turen.
Men så valgte bilen at GÅ UD..

Bilen holder pænt i tomgang og starter uden tøven.

Hvad er vi ude i?
Brændstoffilter?
Luftmassemåler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dieselbil laver et ryk eller går ud
  • #1   9. feb 2019 tester på den det kan være mange ting. dårlig railsensor eller stik der til stoppet filter.plus det kan være egr ventilen der er sodet til eller slidt op dyse/pumpe fejl, plus så meget anden. Så på med en tester så du har noget at gå ud fra. Men har selv oplevet det som du beskrev da jeg også har en bil med samme type motor. Og ved min var det rail sensor der var i stykker. Og så også kromtap sensoren der hade taget skade. da den tidliger ejer hade skiftet tandrem på den. Men det ikke ensbetydning at din fejler det samme.. Men du får hurtig svar ved at udlæse din ecu.

  • #2   9. feb 2019 Det sjove er bare den ingen fejl melder..

  • #3   9. feb 2019 Der kan nemt lægge flere fejlkoder uden motor lampen lyser. så selv om den ikke lyser så betyder det ikke der at der ikke er lageret fejlkoder. plus du kan også tjekke live værdier på rail tryk dyse mænge og det. Så du kan se om alt viser den mænge og tryk det skal.

  • #4   9. feb 2019 Er helt enig..
    Ved jeg skal have tester på.
    Men ved du om dårligt brændstoffilter kan få bilen til at hoppe i limp mode?


  • #5   9. feb 2019 Ja vis det er halvt stoppet til. Så kan det gøre at diesel pumpen ikke kan lave tryk nok til dyser. Men syns nu mere man ser de døjer med at starte de nyere højtryk diesel maskiner vis filteret er stoppet til vis de overhovedet vil starter. Men ellers du kan jo starte med at give den et service med alle filter olie. vis det er længe siden du har gjort det. for det er kun godt om det er fejlen tvivler jeg på. Men alt kan ske jo men når du har fået testet den med tester. Så kan du tit hurtig se hvad fejl der er. Og hvad du skal have tjekket ud.

  • #6   9. feb 2019 Altså min starter som ny og står i tomgang som om intet er hent. Så kan ikke se at det peger hen mod dysser osv.

    Min den laver et ryk eller 2 på en tur på 30km.
    I dag valgte den bare at gå i limp mode og efter jeg tændte og slukkede den, forsvandt limp mode. Men så gik bilen bare helt ud i stedet lidt efter. Men kunne sagtens starte igen


  • #7   9. feb 2019 tror mere det er din egr ventil. for hænger den eller er sodet til. Så kan det gøre den hopper som du siger og kan gå ud. men igen det kan også bare være en sensor af de art der er færdig. Men få den læst ud først så du har noget at gå efter. ellers bliver det hurtig dyrt bare at udskiftet dele uden at have en idé om hvad fejlen er.

  • #8   9. feb 2019 Du har helt ret. Det vil jeg gøre.
    Hvis det er EGR ventilen. Er det så ikke bare at købe en EGR blok plade? smiley


  • #9   9. feb 2019 nej ikke vis din bil er med partikelfilter så kan den ikke regenerere det. plus den vil melde fejl på egr vis du sætter en plade i. Så vis du vil have den koblet fra skal det kodes plus partikelfilteret skal også kodet fra. ellers går det til vis det ikke kan rense sig selv. Så det hele køre sammen for at fungere.Men vis der er fejl på egr ventilen. Så tag den af og samtidig tag egr køler og rør til indsugningen fra egr af. og rens det med ove rens og en børste da de rør og egr kan stoppe helt til. Så fejlen kan nemt bare være at det hele er sodet til.

  • #10   9. feb 2019 Min var også sodet total til da jeg købte den der renset jeg egr og egr køler plus det rør til indsugningen. Så det er en svaghed på de motor typer at de soder til. Jeg renset så indsugningen også. kørte så ca 100.000 km i den. Og der efter har jeg renset det hele igen her for et par måneder siden.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #11   9. feb 2019 Det lyder lige som min 307 som kører med samme motor der var det stik på railtryk den kunne lave mange ryk eller gå ud og nogle gange var der intet engang imellem tændt motor lampen. Senere begyndte den igen rensede stik igen men det hjalp ikke. Der var det krumtapsencor der var flækket så den hakkede i fugtigt vejr. Så prøv med tester

  • #12   19. feb 2019 Tak skal i have!
    Jeg kigger på det smiley


Kommentér på:
Dieselbil laver et ryk eller går ud

Annonce