{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Mark S
Mark S
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 7

Hjælp til valg af BMW f10 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg skal have min første bmw og mit valg faldt på en 5 serie F10. Det skal være en diesel model med noget power.
Jeg har set på følgende modeller: 525d, 530d ssamt 535d.
jeg har kørt dem alle tre og fandt selvfølgelig 535d til at køre bedst. Jeg synes dog også at 525d samt 530d kørte fint. Det var dog en 6 cylindret 525d jeg har kørt altså en 3 liters.
Jeg har søgt og søgt efter biler, det er dog rigtig svært at finde den rette, da jeg har en del krav til udstyr. Mit budget er op til 400.000 kr, men så skal det også være den helt rigtige model og helst ikke mere end 5 år gammel.
Jeg har fundet en enkelt 525d i danmark fra 2013 til ca 300000 kr. Den står faktisk rigtig flot med alt udstyr, der er dog det problem at det er en 4 cylindret 2.0 motor.
Jeg har læst lidt om at 4 cylindret dieselmotorer skulle have problemer med kædestrammeren. Jeg har tidligere oplevet dette problem og det er enormt dyrt at reparere, det skal selvfølgelig helst undgås. Desuden har jeg også hørt at 6 cylindret dieselmotorer fra BMW er langt mere holdbare end de 4 cylindret.
Grunden til at jeg er i tvivl om den 525d 2.0 jeg har fundet er, at den har kørt en del kilometre. Den har i skrivende stund kørt 210.000, jeg bliver lidt bange for km-tallet nu, hvor jeg læser en masse om de 4 cylindrede dieselmotorer.

Sagen er den at der ikke rigtigt er andet på markedet med mine kriterier, der er en 530d på markedet men den har meget mindre udstyr er kørt 170.000 også (40.000 km mindre end 525’eren) og den er samtidigt 2 år ældre. Så står den iøvrigt 40.000 kr dyrere end 525’eren.

Jeg kan finde en del eksemplarer i Tyskland som passer til mine krav. Her har jeg fundet både 535d samt m550d, som passer til mit budget, da jeg så skal flexlease.
Jeg vil dog helst gerne købe min bil frem for at flexlease.

Er der nogle af jer, som har erfaring med 525d eller en anden 4 cylindret diesel bmw med det km-tal. Er der grund til bekymring? Hvad kan man forvente af dyrere reparationer?

Ville i hellere tage en 6 cylindret på trods af at de er langt dyrere?

Kommentarer på:  Hjælp til valg af BMW f10
  • #1   10. feb Hvorfor ikke importere en fra Tyskland hvis det er? Husk bare at være opmærksom på at det er ret normalt at man spoler bilerne ned i km dernede smiley

• Jensen
    Jensen Tilmeldt:
    jan 2009

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #2   10. feb 525d 3,0 204 hk. samme motor som 530d og kan optimeres til det samme ca. 300 hk. og 600 nm.

• #3   10. feb Km kan altid tjekkes på bmw, om de skulle være spolet i, hvis man har en tester (:

• #4   10. feb Altid 6 cylinder smiley

• #5   10. feb Hellere købe en med mindre udstyr, der holder. Gir personligt ik meget for det udstyr, hvor tit bruger man det lige?? I bmwen er det sgu køreoplevelse der tæller. Har selv en e91.. ville altid gå efter bedste bil, frem for udstyr

• #6   10. feb Det vigtigste ved min egen bimmer... 6cyll, køreglæde, holdbarhed, bluetooth håndfri og hundegitter.

• #7   10. feb Har en 320d for 2010 med 255t km på bagen og har ikke haft problemmer med kæden..

Meeeeeeeeen til en 5 serie ville jeg nu selv finde en 30 liters istedet smiley

I bmw’er er udstyr ret afgørende for vidersalg når den tid kommer.. har selv oplevet at folk faktisk FORVENTER den har det udstyr de selv synes er fedt som sædevarme fx..

Importer fra tyskland og find den rigtige.. du behøver jo ikke og flexlease.. betal afgiften af den og nyd den smiley

• Mark S
    Mark S Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 7
    #8   10. feb Problemet er at afgiften skal betales kontant til skat. Jeg skal have min bil finansieret

• #9   10. feb Find en bil på eBay.de og få afgiften vurderet.
    Kontakt banken og få dem til at lave en kassekredit på 400.000kr uden etableringsomkostninger.
    Så køber du bilen, synet den, betaler afgiften.
    De resterende penge tager banken tilbage og banken opretter så planten på bilen og etablerer et billån på bilen.

Kontakt din bank og hør om den mulighed.

Min bank var også helt godnat i starten, da jeg skulle købe bil.
    Jeg fandt 3 biler til 75-95.000kr.
    Så banken oprettede et kunstigt billån på de 95.000kr, som jeg underskrev.
    Den til 95.000 ville jeg så ikke have, så det blev en til 80.000kr.
    De sidste 15.000 blev fjernet fra lånet og så underskrev jeg så det sidste lån, hvor at tallene passede.
    Jeg kører så over til forhandleren og skal hente bilen.
    Ringer til banken, som så ber om en nummerplade.....!?!
    Jeg siger at hun kan få stelnummeret, for det er bilens faste identitet.
    Hun spørger om en nummerplade igen, for der siger låne programmet at det skal bruge.
    Så får hun forhandleren i røret, som forklarer hende, at han ikke vil registrerer bilen i mit navn og dermed udlevere en nummerplade, før han har fået sine 80.000kr.
    Han oplyser hende bilens stelnummer og det ender hun så med at godtage, med en kommentar om at jeg skal sende hende nummerpladens cifre når den er registreret.

Så banker kan bøje ting her og der, når bare der er fornuft i det.

Den med den meget store kassekredit, den vil jeg selv gøre brug af, hvis jeg køber en bil fra en auktion.
    Så aftaler jeg med banken et max beløb og en max alder på bilen.
    Og at bilens samlede pris med salær, gebyrer osv, ikke må overstige det som diverse bilvurderingssider vil vurdere bilen til, hvor af jeg selv skal have 20% i egen opsparing.

Det satser/håber jeg på at banken går med til.

Kommentér på:
Hjælp til valg af BMW f10