{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.107 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Tilmeldt:
27. jan 2017
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 46

Hvorfor stiger priserne med 20.000 kr på biler {{forumTopicSubject}}

d. 1/4 - 2019 står der at bilerne stiger med 10.000-20.000 kr. grundet brændstoføkonomi. FDM skrev at producenterne selv kom til at betale for dette. Men alle bilforhandler skriver nu at priserne stiger med 20.000 på ekstraudstyrs modellerne. Nogle der har mere info, har prøvet at google men kan ikke finde noget om dette

FDM: https://fdm.dk/nyheder/bilist/2018-09-trods-ny-braendstofmaling-nye-biler-stiger-ikke-pris




Kommentarer på:  Hvorfor stiger priserne med 20.000 kr på biler
  • #1   10. feb Alle bil forhandlere?


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 46
    #2   10. feb Givende svar

  • #3   10. feb Hvor står der noget om den 1 april 2019 henne i den artikel??

    Og hvorfor er det altid vi brokker os, først var det brok over de urealistiske opgivelser i brændstofforbrug, nu er det rettet op og så brokker vi os over det koster mere i afgift ved køb af ny bil og løbende ejerafgift i bilens levetid

    Havde folk regnet med man sænkede alle beløb i ejerafgift med 25% som følge af ny målemetode eller hvad


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 46
    #4   10. feb Ja hvorfor mon man brokker sig over biler bliver 20.000 kroner dyre i et land hvor vi allerede betaler 150% afgift og 25% moms.

    Guess why?

    Kig på forhandlernes hjemmesider under bilpriser, der står der to priser. En før og en efter 1.4

    Det er folk som dig der stiller sig ukritisk over for prisstigninger der er årsagen til vi i danmark har haft 180% afgift på biler.


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 46
    #5   10. feb https://bilmagasinet.dk/guides/beregnet-forsigtighed-haever-bilpriserne

    "Sådan influerer forbruget på afgiften
    I de fleste europæiske lande influerer brændstofforbruget ikke på bilens pris, fordi der ikke er afgift på nye biler, men i Danmark har det stor indflydelse fordi både prisen og den grønne ejerafgift afhænger af det officielle tal.

    Registreringsafgiften reduceres med 4.000 kr. for hver km/l bilen kører mere end 20 km/l benzin og 22 km/l diesel, men registreringsafgiften forhøjes med 6.000 kr. for hver km/l bilen kører mindre end 20 km/l benzin og 22 km/l diesel. "

    HVORDAN kan der ikke være mere debat omkring dette?


  • #6   10. feb Hvorfor skulle bilforhandlerne æde det tab?
    Er vel kun fair at kunden betaler når skattefar vil have flere penge?

    At den ændrede afgift så er til grin, er en anden side af sagen smiley


  • #7   10. feb Ja og det er forbrugernes egen skyld, at det bliver dyrere. Med den gamle testmetode bitchede folk over, at bilen ikke gik det på literen som daværende testnorm foreskrev. Nu er testnormen ændret, så forbrugetallene er mere realistiske, hvilket medfører højere købspris og højere ejerafgifter, og nu er det også galt.

    Folk skal lukke røven!


  • #8   10. feb Der er et eneste eksempel i den artikel, som går på vw up er steget 10.000 kr

    Det er meget lidt erfaringsgrundlaget og skrive alle stiger 10.000-20.000 kr på


  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   10. feb Jo de fleste biler stiger med 10.000-20.000

    Kig på de forskellige bil forhandler, har også lagt mærke til det.


  • #10   10. feb kan godt forstå at grønafgift stiger når den nye måle metode viser et mere realistisk tal men at salgspriserne Så også stiger, er ærlig talt til grin.

  • #11   10. feb #8
    Du finder da bare en BMW 320d Touring, som lige nu er på kampagne til 385.000kr.
    Den står til lige over 17km/l.
    Og med 6.000 oveni afgiften for hver 1km den kører under 22km/l.
    Så det er minimum 24.000kr oveni prisen, da den før stod den til lidt over 22km/l eller lige under 22km/l.


  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   10. feb Sjovt du siger det rocketman. Vi var ude og købe en sidste uge (dog en 320i), desværre ikke til mig selv men til ham den gamle smiley lækker bil (Y)

    Præcis R M - Selvfølgelig skal halvårlig afgift stige så vi langsomt kommer mod hybrid / el. Men at pålægge strafafgift på 6000 kr pr km/l under 22 (diesel) og 20 (benzin) det er jo vanvittigt.


  • #13   10. feb #12
    Det er ikke vanvittigt, for det presser producenterne til at bygge mere økonomiske biler, da de bliver sværere at sælge og det presser kunderne til at vælge mere økonomiske biler.
    Og så ryger der penge i den bundløse statskasse, når folk vælger biler der ikke kører så langt på literen.

    Jeg kigger på brugte 320d til lige under 200.000kr ( som jeg kun lige akkurat har råd til ).
    Men jeg synes at priserne er alt for høje, når man ser på alder og kørte km.
    Nypriserne på bilerne er lige omkring 500.000kr, så ejerne har haft et stort tab, men når nu der er kampagne af denne slags, så må det jo ende med at påvirke brugtprisen.

    Så jeg venter et års tid og sparer lidt mere op, så jeg har til lidt mere end udbetalingen.


  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #14   10. feb Jeg køber nok en Kia E-niro i 2020 men det er også kun fordi det nok går den vej. Ville helst vente nogle år med elbil (2025 ish...) da jeg tror på en større udvikling med batterierne. Men omvendt vil jeg ikke stå med en bil med fuld afgift der førhen var afgiftfri. Slet ikke når en E-niro med stort batteri koster 350.000 med 0% afgift.

  • #15   10. feb #14
    Jeg havde tænkt samme tanke.
    Men konen blev tvunget med på en den første Renault elbil med Better Places batteri skift, af hende eks, da hun var gift med ham.
    Det blev dyrt at komme væk fra.
    Så hun er svær at overtale.


  • #16   10. feb Rocketman nu er der jo intet nyt i, at bilerne straffes ved afgiftsberegningen i forhold til opgivet antal km/l

    Det nye er målemetoden, en målemetode alle har skreget på i årevis. Nu kommer den, også er konsekvensen en forøgelse af prisen, det kunne man vel have regnet ud før man klagede over de forkerte opgivelser

    Nu snakker du BMW 320d, 385.000 kr som kampagne med rimeligt fint udstyr, det er vel en 100.000 kr eller sådan under liste prisen

    Det er klart, at en vw up i skrabet udgave vil 10.000 kr være en stor procent del på. Men snakker vi biler til 400.000 kr, mon så ikke de fleste kan handle sig 10.000 kr ned

    Luksus mærkerne tager i dag sig pænt betalt for ekstra udstyr, og en 100.000 kr eller mere i ekstra udstyr er da ikke unormalt.

    Så mon ikke stadig vi efter 1 april ser store rabatter ved kampagnemodeller, og i et helt bilbudget er 10.000-20.000 kr vel heller ikke meget over eksempelvis 3 år og 60.000 km.


  • #18   10. feb 10-20.000kr er småpenge ved 400.000kr.
    Det er ganske rigtigt.
    Det er touringen, der er på kampagne ( mest ), for den er billigere end sedan.
    Stc plejer ellers at koste mere end sedan, i alle bilmærker.

    Jeg venter bare spændt på hvad der sker, når først at E-Niro først kommer rigtig ud i handlen og om svenskerne lukker for deres tåbelige tilskudsordning.


  • #19   10. feb Sedan er altså også på kampagne, og til pris fra 370.000 kr

    I bund og grund er min holdning bare, at listepriserne er ikke så anvendelige som kampagnepriserne der viser hvad bilerne reelt bør koste ved forhandling

    Lidt som når folk får rabat på benzin, og får det på listeprisen. Fast rabat, som oftest gør prisen dyrere end standerprisen smiley

    Nu snakker du selv brugt, og tager udgangspunkt i de 370.000-385.000 kr kampagnemodeller koster, mens sælger måske mener hans pris afspejles i udbud og efterspørgsel samt liste nyprisen smiley


  • #20   10. feb #19
    en sælger får jo også envis sum penge for hvert salg, det har vel også noget og sige for den fastsatte pris.


  • #21   10. feb Og så blev trådstarter stille ?

  • #22   12. feb Det skal fejres smiley

  • #23   12. feb R M-->>
    Betyder det så at priserne skrues højere op??

    Jeg ville nødig være den bilsælger der skulle tage 25.000 kr mere end alle andre bilhuse, særligt ikke hvis jeg var provisionslønnet smiley


  • #24   12. feb #23

    sorry minfejl, sælgere er provisionslønnet altså nye biler. ved ikke hvordan det er ved brugtbil forhandlere.


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 46
    #25   12. feb Det er så fedt med flere afgifter.

  • #26   13. feb Den danske regering har prøvet at modarbejde, at afgiften vil stige.
    Desværre viser det sig bare, at brændstofforbruger har været mere skævt end som så.

    I takt med, at de ville køre kortere på literen har regeringen sagt, at det faktiske forbrug skal ganges med 1,21 for at modvirke en prisstigning på bilerne.
    Desværre så har faldet på de fleste biler vist sig at være større end 1,21.
    derfor kommer der prisstigninger.

    Men hvis du (trådstarter) synes det er skørt. Så er næste del jo så, at hver bil ikke bare har en brændstofnorm. Men at udstyr også påvirker brændstofforbruget og derved afgiften.

    Eksempel.
    Hvis du fra fabrikken bestiller bilen med 19" i stedet for 18" så vil den blive tungere og derved køre kortere på literen. Ligeledes hvis du bestiller lædersæder. Det kan være tungere end normalt stof og påvirker igen brændstofforbruget. Som nu giver en ny brændstofnorm den til specifikke bil.. Ikke model, men bil.. Den bil du sætter krydser på.

    Så ingen kender i virkeligheden prisen på grisen efter 1. april.
    Det er bare dø' lækkert igå!

    Så i fremtiden vil det sikkert blive sådan, at bilerne vil være mere "færdige" eller at du kan vælge specifikke pakker og ikke mere end det.
    Hvor du indtil videre bare random har kunne sætte krydser på udstyrslisten.


  • #27   13. feb #26
    så er der rent faktisk ingen mulighed for at lfå præcise tal. det er i og for sig gætværk.


  • #28   13. feb R M

    Det er helt korrekt... Det er et helvede i branchen PT. Fordi ingen ved noget...


  • #29   13. feb som du selv skriver Jonas L eller hinter til, så er brændstofforbruget irrelevant , to biler samme model har to vidt forskellige mål.
    den eneste rigtige måde at gøre det på er , at gøre det efter vægt altså den vægt bilmodellerne har i deres standard udgave. så ville der ikke være noget at komme efter.


  • #30   13. feb RM

    Enig.. Desværre er det bare ikke sådan de nye EU regler er.
    Det er ikke det store problem i de lande uden afgift.. Men i DK... en kæmpe lort. smiley


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 46
    #31   14. mar https://www.dr.dk/nyheder/politik/blaa-blok-udskyder-afgiftsstigninger-paa-biler-i-11-time?fbclid=IwAR2LLvigkKcyfucMtLX_MH8kge6wy5U0g7l5HHRY8pk7kTpI09RdtBMGW9I

    Udskydet til udgangen af 2020.. mon ikke bilforhandlerne nød godt af et ekstra salg på de folk der skyndte sig ud at købe inden april.


  • #32   14. mar Hvis man kun har købt bilen for at undgå at spare de ca. 10k, så er man da også selv ude om det og lidt dumt.
    Fordi de kan potientielt nu spare endnu mere ved en almindindelig forhandling


  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #33   16. apr good luck, spare mere end 10k på en ny bil haha-

Kommentér på:
Hvorfor stiger priserne med 20.000 kr på biler