{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Enhedslisten, Alternativet, og SF har IGEN slået en hjerne fis
  • #1   13. feb 2019 Green New Deal a.la Danmark

  • #2   13. feb 2019 utroligt de mener at det ville have en indflydelse på forbruget.

  • #9   13. feb 2019 Hvis man nu læser det ordentligt igennem vil man forstå at det betyder ikke det vilde for den normale forbruger.
    Dem der ikke har råd til en ny elbil vil blive nogenlunde udlignet med grøn check, og dem der så har råd til elbil vil få et ordentligt tilskud til køb af den.
    Og ja el koster selvfølgelig også på co2 kontoen at producerer, men typisk har store kraftværker en meget højere udnyttelsesprocent end en bilmotor når vi snakker forsilt brændstof, og så er et land som Danmark knald hamrende dygtige til grøn energi og oplagring af overskuds energi til elbilerne

    Synes det er helt fint man prøver at få mere gang i andre biltyper end traditionel brændstofmotor



  • #10   13. feb 2019 Det er jo en komplet ligegyldig prisstigning lige nu hvor prisen på diesel (og benzin?) alligevel er mindst 1 krone lavere end den var for blot 1-2 måneder siden smiley

    »Det er et niveau, som efter vores vurdering vil have en effekt på forbruget, men som samtidig er overkommeligt for helt almindelige familier,«
    Er det ikke også at modsige sig selv i samme sætning?? Vil have en effekt samtidig med at det er overkommeligt for almindelige familier smiley

    Men jeg synes også det er super at få mere gang i el til transport (og alt muligt andet). Specielt der hvor el vil blive brugt om natten (lade elbiler) hvor der ofte er overskudsproduktion fra eks. vindmøller.


  • #11   13. feb 2019 Jeg regnet lige ud at de ville koste mig mellem 2500-3000 kr om året bare til og fra arbejde smiley

  • #13   13. feb 2019 Hørte nogle snakke om at vores elnet ikke har kapacitet til alle de elbiler endnu...

    Desuden synes jeg det er noget pjat at Danmark altid skal være forgangs land og "redde" verden, som resultere i store udgifter til os danskere
    Hvad hjælper det at vi små 5 mio mennesker sparer brændstof da det er dyrt, når det koster mellem 3 og 3,5 kr pr liter i USA smiley Jeg er lige kommet hjem fra Florida, og så færre el biler derover end herhjemme, derudover er der ingen der har solceller som en del ellers har her, selvom solen skinner 350 dage om året smiley
    Jeg siger ikke at vi ikke skal gøre noget, men synes det er fjollet at vi altid skal gå forrest og blive udsat for større udgifter smiley


  • #14   13. feb 2019 De vil gøre alt for at el bilen vinder,

  • #15   13. feb 2019 http://nyheder.tv2.dk/penge/2019-02-13-vejafgifter-og-dyrere-braendstof-saadan-paavirker-enhedslistens-klimaudspil?fbclid=IwAR13KUnGVukcls8uPKqggGdMOCVX5ze3ePhv1Yq8YKp-nMWgbYoI38oapG8


    OG SÅ LÆS LIGE:

    Chip i bilen skal beregne vejafgift

    Derudover ønsker Enhedslisten at indføre en vejafgift for personbiler. De foreslår, at det skal koste én krone at køre én kilometer inde i en by, 25 øre at køre en kilometer på motorvej og ti øre per kilometer på det øvrige vejnet i Danmark.


    de er jo total uden for pædagogisk rækkevidde, i så fald de får indført deres chip så held og lykke det lort skal jeg nok få pillet ud


  • #17   13. feb 2019 Det så let at bede bilister om at betale gillet nå man kun ejer en cykel. De vil havde højere afgifter på brændstof som i forvejen er beskattet med over 100% og de vil havde road pricing, selvom man betaler ejer afgift.
    Jeg kan godt følge at det er forbiligtt at eje nogle biler. De små Satan er koster jo 600kr halvårligt. Jeg betaler 2700kr halvårligt og syntes det er en ok pris. Syntes det svinsk at skulle over 3500halvårligt og syngøtes det for billigt at komme under 1500kr...


  • #19   13. feb 2019 martin det gør vi jo allerede

    grøn afgift er jo baseret på hvor langt bilen går på literen bla og hvor "grøn" den er

    samtidig så er der afgift på benzin og diesel, dem som bruger meget spytter ekstra i kassen dem som ikke bruger så meget spytter ikke så meget i kassen


  • #20   13. feb 2019 tror først derville give problemer hvis der skete noget drastisk på aktiemarkedet mht olieprisen og prisen så måske ville ramme 25-30 kr pr. liter.

  • #22   13. feb 2019 De er sgu ikke helt raske. Det er som om, at de partier der, nogle gange lever i en helt anden verden end os andre. Hele deres klimaudspil er latterlig og kan på ingen måde lade sig gøre i virkeligheden. Hvad med at få rykket de afgifter af bilerne? Se det ville hjælpe miljøet - så kunne flere droppe deres gamle skrammelkasse og købe en ny bil, der er mere miljøvenlig, men nej nej, det hele kan absolut kun løses ved at hæve priser osv.

  • #23   13. feb 2019 Og det her er partierne, der skal forsestille at gå ind for velfærd og samme muligheder for alle? Helt sikkert, lad os beskatte borgerne endnu mere. Afgifterne på biler er så høje, at de fleste ikke har råd til en ny, og så forsøger de at tvinge os til at købe en ny elbil oven i hatten.

  • #25   14. feb 2019 Endnu en måde for venstrefløjen at kamuflere en skat mere. De færreste vil køre mindre, da de har behov for en bil, for at få deres hverdag til at hænge sammen. Den dag i dag er det stadig de færreste, der "sådan lige" kan gå ud og købe en elbil, og samtidig kunne få deres kørselsmønster dækket tilstrækkeligt med en elbil. Denne skat vil gå hårdt ud over dem med lav indkomst.

    I teorien så lyder tiltaget jo flot, og vi skal bestemt ikke bare skide på miljøet, men lad os være ærlige og erkende at dette løser intet! Det vil give så ufattelig småt i det samlede regnskab. Der er mange andre steder det ville give mening, at forsøge at ændre samfundet.


  • #27   15. feb 2019 fremtiden

    profilbillede
  • #28   15. feb 2019 Kom endelig igennem med dette forslag for så får vi travlt på PRIESS hvor vi laver transformer huse. Nej det kan ikke lade sig gøre at udbygge el nettet så hurtig selv til 2030 er det svært. Politikerne må lære at se på tingene og træffe gode beslutninger i stedet for at lave hovsa løsninger. Det er også huld i hovet at skrotte en bil der kun er under 10 år og ikke rusten bare for man kan få skrot præmie det giver mere co 2.

  • #29   15. feb 2019 Carsten N, disse partier tænker sig normalt ikke om, og har ingen anelse om hvordan den virkelige verden fungerer. De kigger ikke på verden som den er, og implementerer tilsyneladende ingen fornuft i deres overvejelser overhovedet.

  • #30   15. feb 2019 De politikere, har sat Deres sparepenge i el bil aktier-

  • #31   15. feb 2019 H.C
    ikke for noget men el er noget der aldrig der forsvinder, så forståeligt at man inviterer i det.


  • #32   16. feb 2019 Er enig, men den el bil jeg får råd til, bliver en lille lorte spand , som jeg ikke gider køre i , smiley

  • #33   16. feb 2019 vi skal nok bare affinde os med at fremtidssikre biler (elbil) er for de lidt bedrestillede i vores samfund og folk der er ligeglade med alt for høje priser.

  • #34   16. feb 2019 Jeg købte sgu ikke en elbil uanset hvor mange penge jeg havde! Ihvertfald ikke hvis jeg leder efter noget sjovt at køre i.

  • #35   16. feb 2019 lauge har du overhovedet kørt i en elbil?

  • #36   16. feb 2019 Har været passager.

  • #37   16. feb 2019 som passager mærker du ikke de samme ting som chaufføren gør.

  • #38   16. feb 2019 Det er jeg skam godt klar over, men jeg mærker stadig mere glæde som passager i en række sekser eller v8'er smiley Desuden betyder lyd voldsomt meget for mig, og det samme gælder muligheden for at tune motoren med indsugning, bananmanifold osv.

  • #39   16. feb 2019 Er du så ikke rar at forklare hvordan en elbil er sjov at køre i, for jeg har kørt i flere, og har svært ved at se det. Det kan selvfølgelig være en smagssag.

  • #40   17. feb 2019 #39
    det eren smagssag, ligesom ved alt andet. lyd har selvfølgelig en del og sige men er efterhånden mange nye biler hvor man næsten kun hører vinden og måske dækkene.


  • #41   17. feb 2019 De nye biler, hvor man kun hører vinden og dækkene er for det meste heller ikke lavet til at være sjove biler. Dé kan da sagtens være el for min skyld, de er nemlig ikke ment til at være sjove på nogen måder. Sportsbilerne skal bare lades være i fred, så er jeg glad! Synes hver bilproducent i fremtiden skal have lov til at have et bestemt antal bilmodeller, som gerne må være benzin. Eller måske bare deres racerafdeling (M, AMG osv). Det kan sgu umuligt skade miljøet hvis blot resten var el.

  • #42   17. feb 2019 En i3 er nu ret sjov, hurtig og har meget moment og virkelig tynde smalle dæk... smiley
    Derudover er deres styretøj virkelig præcis og godt afstemt, nok det bedste styretøj jeg har kært med smiley


  • #44   17. feb 2019 #41

    det er da et urealistisk ønske !!!


  • #45   18. feb 2019 Venstrefløjen har altid ført krig mod privatbilisme. Det er jo kun storkapitalister, som har bil. Sådan nogle svin, de skal bare brandbeskattes. Ned med kapitalisterne!

    Og så tilbage til virkeligheden. Partiernes egne vælgere har også bil. Men det skider de på.

    Partierne er ganske enkelt ikke saglige. Og når de ikke er det, så gider jeg næsten heller ikke være det. Så næste gang jeg kører bil, vil jeg gasse ekstra op, helt unødvendigt. Æv bæv smiley


  • #46   18. feb 2019 Og jeg vil have min gammel landrover igen, som kørte knap 4 km.l Skal der svines, ja så skal der svines. smiley

  • #51   18. feb 2019 El biler er stadig ALT for dyre i forhold til hvad man får

  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #55   19. feb 2019 Well - der er vel ingen tvivl om, at fremtiden allerede er her, da miljøet jo ikke venter til den dag, vi alle ligger hånd i hånd og gisper efter ren luft og brokker os over "lortet" og alle de ansvarlige hehe! Derudover skal selvf. siges, at det altid er smaddersurt, at betale for noget, der ikke lige kan ses her og nu "på bordet" - men vi bilejere slipper altså ikke udenom. Vi kan så pive over de ekstra udgifter, men ser samtidig meget gerne, at der kommer en udmelding på, hvad alle disse kroner rent faktisk skal bruges til for, at gøre forureningen mindre..

    Pengene har jo altid været der - uanset hvornår man har skrevet om luft/jord forurening, men den dag i dag, sidder vi sku stadigvæk med 1000 vis af forurenede grunde, alle bare slås om IKKE at skulle betale.

    Forstår godt alles bekymring, når vi over så lang tid med faktiske problemer, rent faktisk ikke er kommer længere - tværtimod er vi konstant gået bagud! Jo længere vi trækker tiden ud - jo dyrere (og for sent) vil det blive..

    Er vi alle så store egoister, der ikke tænker på andet end vores generation - lige som vores forældre og deres gjorde?

    Er menneskets egoistiske natur sådan, at tingene ikke kan vendes uanset økonomiske omkostninger = mere begrænsede livsvilkår?

    Hvis skyld er det? - Vil det koste alle - hvornår - hvor meget?

    Helt op til den enkelte kære venner, men regn ikke med, at bare fordi du siger nej - vil andre klare det for dig. Det bliver den hidtil største menneskelige fællesopgave på jord - hvis det skal lykkes smiley

    At et bett`møgparti stiller op med den slags dagsorden, er jo fordi de ikke kan tænke længere jævnfør ovenstående.

    Hvis div. tiltag skal implementeres i den nye "verdslige jordbeskyttende orden" bør en utrolig masse andre firmaer/forurenere også inddrages med det samme - men så ville partiet jo slet ikke ha` en jordisk chance, da stemmetallet ville blive under gulvbrædderne smiley

    Men indtil da - fortsat go` dag smiley


  • #56   19. feb 2019 #55

    hvad nytter al den implementering i Danmark? vi er så bette et land at det ingen virkning har på verdensplan.
    vi gør allerede ufattelig meget, igennem af div. regeringens tiltag osv.
    de lande der kan gøre en væsentlig forskel burde tage sig sammen og virkelig gøre noget.


  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #57   23. feb 2019 #56 - Well faktisk er det her ikke størrelsen der udgør ydelsen hehe..
    Vi er godt nok et bett`land, men vi er nærmest verdenskendte på samtlige områder - hurra for internet samt øvrige globale forbindelser/kontrakter osv.

    Selvf. er det vigtigste, at få så mange af de øvrige lande med på en fællesopgave, der kan "redde" os alle - meeen!

    Hvor bliver så konkurrenceperspektivet af? Netop dèt - er jo hvad der holder gløderne/verden i gang..

    Tror at alle de interaktive håndslag/lovninger i div. samarbejdssamtaler både nationalt samt eksternt efterhånden har overtaget "styringen" således samtlige interessenter i disse, til enhver tid, kan tiltale/stille overfor loven - de øvrige for selv det mindste aftalebrud.

    Dette vil selvf. kvæle/umuliggøre dè, der gerne vil ud af forureningsprocesserne/andet, således vi alle vil se "the end" nærme sig endnu hurtigere - indtil politikerne (ha) vil brænde deres egotaburetter - rejse sig op, og i fællesskab gøre noget, der ikke bare drejer sig om dem selv og deres løn/familie med også alt det de bør stå for - nemlig alle andre end lige dem selv! Tra la laaaa.....

    Ha haaaaa - Fik lige lyst til, at smide lidt brænde på gløderne - men ellers er der jo gode ting, i nok alle bør tænke lidt ekstra over! smiley

    Fortsat gò weekend
    /Kim


Kommentér på:
Enhedslisten, Alternativet, og SF har IGEN slået en hjerne fis

Annonce