{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Forslag til en fornuftig, billig og samtidig lækker familiebil søges :) {{forumTopicSubject}}

Hej BG!
Ved at være længe siden jeg har smidt et forum emne herind, og må indrømme at jeg ikke er så aktiv herinde længere..

Nå, men jeg står i den lykkelige situation at jeg skal være far igen (dvs. at nummer 2 er på vej) smiley Det er selvfølgelig mega dejligt og alt det der..
Men det giver lidt udfordringer i forhold til den næste bil vi skal ud og have os..
Den første er snart 4, og kræver ikke så meget plads når vi skal på lange ture, men de små skal altid have alt muligt "lort" med for at klare sig smiley

Hvad har BG-folket af forslag til en god, økonomisk fornuftig, men samtidig også lidt lækker bil? Der er mange flotte biler derude, men det er lidt af en jungle.. Den skal ikke koste en bondegård i afgift, samtidig må den gerne være nogenlunde billig i brændstof, og så må den gerne være bare liiiidt pæn at se på smiley

Om det er fransk, tysk eller italiensk - eller en helt anden nationalitet er for så vidt ligegyldigt.. Jeg savner bare lidt inspiration, til når jeg skal ud og kigge og vælge min næste bil..

Umiddelbart så tænker jeg på et prisleje lige omkring de 50.000 kr, så det er naturligvis en brugt bil jeg overvejer...

Har i nogle gode forslag? Er der overhovedet nogen som læser de her forum indlæg længere??

God eftermiddag til jer allesammen smiley


GÆT EN BIL HERUNDER smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til en fornuftig, billig og samtidig lækker familiebil søges :)
  • #1   7. mar 2019 Hej hvad med en Opel meriva den er meget pålidelig har selv købt sådan en den havde kørt 124.000 km årgang 2010 1,3 tdi køre ca 20 km pr liter.Har nu kørt ca 50.000 km i den og har kun skiftet en pære.Men den lyser ca hver 1500 km i PARTIKELFILTER men det går væk hver gang efter 10 min.Ps hold dig langt fra fransk biler havde en Citroen Picasso og min kammerat ligeså kostede mig 27.000 kr på et år og min kammerat har hans endnu han er oppe på 21.000 kr på 1 år og 3 mdr. Ps se mine indlæg

  • #2   7. mar 2019 Og din 1,3 CDTi Fiat motor, har problemer med kæden ved 200.000 km. Plus/minus

    Lad nu være med at prædike til andre om hvad man skal købe og ikke købe. Desuden er Citroën Picasso ikke just perfekt. Men det skal vel ikke gå ud over alle andre modeller.
    Din Opel Meriva kan os komme til at koste mange penge. Og det er der mange biler der kan. De holder ikke for evigt.

    Trådstarter:
    Lækker og billig, samt familiebil hænger sjældent sammen smiley
    Jeg tænker måske at du skal kigge efter noget Octavia måske? Men den kan jo os blive dyr i drift, men så er vi der igen.. smiley

    PS. Det ligner noget Polo på billedet smiley
    God jagt!


  • #3   7. mar 2019 Min tanke var også en Octavia. Hvis det skal være en stationcar, er det et fint bud.

    Og ja, det ser ud til at være en Polo 6N på billedet smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   7. mar 2019 Octavia er måske ikke "drømmebilen" men de køre rigtig godt find en med under 200000 km på bagen så er du rigtig godt kørende
    eller en yaris verso de er mega grimme men du er billigt kørende og har masser af plads og når du sidder bag rattet i en bil kan du alligevel ikke se den det er de andre der må "døje" med det grimme udseende


  • #5   7. mar 2019 Ford Mondeo st car

  • #6   7. mar 2019 Tak for svar drengene!
    Ja der er vel skavanker på alle modeller smiley Jeg har selv tidligere været uheldig med en Peugeot 206, hvor jeg endte med at skulle skifte hele styrecomputere (Den GTI der er her på min profil) Det var møg dyrt! Senere havde jeg en skøn BMW 323i.. Den kørte som en drøm, lige indtil den ikke gjorde mere.. Pludselig var der alt muligt galt med den, selvom den blev passet og plejet.. Det jeg prøver at sige er, at alle biler pludselig kan få skavanker smiley
    Jeg vil prøve at kigge hvad man kan få for de penge..
    Jeg har dårlige erfaringer med Mondeo'en så snart der kommer nogle km på tælleren.. smiley

    PS. Godt set i forhold til billedet smiley


  • #7   7. mar 2019 Brændstof? 5dørs eller stationcar?

  • #8   7. mar 2019 Hej Klaus.
    Brændstof er for så vidt ligemeget for mig. Jeg kommer både til at køre korte ture rundt i nordjylland, men kører ofte til Falster for at besøge familien dernede. Det vigtigste er at den har en "sund brændstof økonomi" smiley

    Jeg tænker at der skal være plads til en barnevogn i bilen, og at det skal være nemt at tage børnene ind og ud, så 5 dørs ville helt klart foretrækkes.

    Havde du en bestemt model i tankerne?



  • #9   8. mar 2019 Ville kigge avensis...

  • #10   8. mar 2019 Toyota? Det havde jeg slet ikke overvejet smiley

  • #11   8. mar 2019 Jeg vil også sige Avensis smiley

  • #12   8. mar 2019 Ford Mondeo med lidt år på bagen er billige i anskaffelse. Oceaner af plads til barnevogn og alt habengut. Nogen siger at 2,0 motoren i benzinerne ikke kan holde. Så kig på 1,8. Den er gennemprøvet og pålidelig, omend den ikke er en raket.
    Kan findes med en masse udstyr.
    Lillebror Focus er en "næsten" Mondeo. Lidt mindre, men stadig masser af plads. Udstyr kan du næsten selv vælge, alt efter variant.
    Kører du langt er diesel måske værd at overveje?


  • #13   8. mar 2019 Tænker en Ford Focus. Måske en Megane 3?

  • #14   8. mar 2019 Totalt ufornuftigt .. men ska du ik ha bimmer igen:)...

  • #15   8. mar 2019 Chris
    Det ville ikke være dumt.. jeg savner min gamle BMW, selvom den endnte med at koste mig mange penge til sidst.. smiley


  • #16   8. mar 2019 Ja det mente jeg nok.. men du ved jo godt at vi alligevel tilgiver dem for deres fejl og husker tingene bedre end de var.. spring ud i det med “sikker bil, ikke en blikkasse” til lille mor...... eller “en e30 stiger i værdi” hvis du er et svin overfor hende smiley

  • #17   8. mar 2019 Haha! Her er det kun mig der skal køre bilen, så endnu en grund til ikke at købe en kone bil smiley

    men, nej jeg skal være fornuftig.. spare penge.. smiley


  • #18   8. mar 2019 Sagde manden..... meeeennnn stemmerne i baghovedet ville det anderledes.... e30 ok, e46 no go, e61 go, e60 no go , e91 go, e90 bo go..
    Og dermed er din skæbne beseglet


  • #19   8. mar 2019 haha.. faktisk så var min gamle BMW en E46.. Og den var jeg virkelig glad for.. lige indtil jeg ike var det længere smiley


  • #20   9. mar 2019 Det fornuftige valg ift. holdbarhed/driftsikker bil er jo japansk, så ja, alt fra Toyota, Mazda, Subaru og Honda, har selv ikke haft bøvl med min 18 årige corolla (har haft den i 6 år) andet end alm. sliddele, så en stc.car af den eller lignenede kan klart anbefales!

  • #21   16. mar 2019 Nu ved jeg ikke om der stadig er nogen som følger denne tråd, men er der nogen som har erfaring med Opel Inzignia? smiley

  • #22   16. mar 2019 *insigna

  • #23   16. mar 2019 Copycat elsker den..

  • #24   16. mar 2019 jeg synes nemlig selv at det "kan være" en lækker vogn smiley Men jeg ved ikke hvad de koster og hvor "slidte" de er smiley

    Hvem er Copycat? smiley :D smiley


Kommentér på:
Forslag til en fornuftig, billig og samtidig lækker familiebil søges :)

Annonce