{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Import firma registreringsafgift
  • #1   14. mar Hvad går "eksperimentet" ud på? smiley

• #2   14. mar Yep smiley

• #3   14. mar Hvad snakker du om........ det er kun skat de kan fastsætte registrerings afgift. hvordan du vil gå udenom dem giver ikke mening smiley

• #4   14. mar #3
    Du behøver ikke at skrive i samtlige tråde herinde. Du kan evt. nøjes med at skrive i dem, der omhandler emner, du ved en smule om smiley

• #5   14. mar #4 du vile sige at du ved mere om den her tråd behoves ikke at kommentere videre smiley

• #6   14. mar Jeg forstår ikke engang din sætning...

Men hvis du sætter dig bare en lille smule ind i emnet, vil du hurtigt finde ud af, at der findes mange private virksomheder, der kan fastsætte afgift på biler.

• #7   15. mar "Eksperimentet" går ud på at se forskellen mellem den opkrævede afgift fra firmaet, kontra den afgift der faktisk er betalt hos Skat.
    Firmaerne har eksisteret i en del år, men det er næsten helt nyt at man kan slå køretøjer op, og se hvor meget der er betalt i afgift.
    https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger&_nfls=false

Spørgsmålet er om nogen vil dele det offentligt?
    Ellers er man stadig velkommen til at sende beskeder.

• #8   15. mar Der vil altid være en forskel, da firmaet skal kunne stå inde for det betalte, og de hænger på differencen hvis SKAT mener den er fejlvurderet af det pågældende firma..

• #9   15. mar Det er en dårlig undskyldning, at de skal indestå for differencer. Det bør oplyses kunden.

Det er jo decideret svindel, når de oplyser fx

Afgift 100.000 kr.
    Gebyr 2.500 kr.
    I alt 102.500 kr.

Og man så finder ud af, at afgiften var 80.000 kr. og gebyret dermed 22.500 kr.

Så må de i det mindste kalde det noget andet.

Jeg har aldrig benyttet sådan en virksomhed til at få det gjort. Af samme årsag.

• #10   15. mar Jeg har ihvertfald betalt lidt mere end det der er betalt til skat, men ifølge flere der beregner afgiften, som jeg har været i kontakt med, så er den lavt sat, så hvis SKAT også mener den er fejlvurderet, så er det jo det firma jeg har betalt til, der hænger på restafgift, derfor har de en buffer her, og jeg er øvrigt meget tilfreds med vurderingen smiley

• #11   15. mar Dem der har det firma tjener på det da det er deres levebrød.
    Og de vil altid vurdere det forhøjet for at sikre sig fortjeneste.
    Men så er det ingen ventetid ??.
    En anden ting er hvis firmaet går konkurs og ikke har betalt din bil fri ved skat hænger du på regning. Selvom du har fået den indregistreret i mellemtiden.

• #12   15. mar #11
    Det er også fair nok, de tjener penge. Men det er på grænsen til svindel at skjule fortjenesten som afgift. Den er ikke i orden. De må kalde det, hvad det er i stedet.

Der er i øvrigt stillet en garanti over for SKAT af firmaet, så både firmaet og banken skal gå konkurs, eller også skal de regne så meget ved siden af, at garantien (mindst en halv mio., har jeg ladet mig fortælle) ikke rækker, hvis det andet skal blive aktuelt smiley

• #13   15. mar Ja det har jeg

jeg har betalt 87.775 (plus gebyr for tjensten og plader). i afgift gennem et firma for afgift.
    Ved skat ser det sådan her ud (ingen ide om, hvorfor den står der 2 gange med 2 forskellige beløb?)

profilbillede
  • #14   15. mar Afgiften er ikke momspligtig så vidt jeg ved. Det er deres gebyr derimod. Så det skal stå korrekt på fakturaen. Ellers mangler de at betale moms af deres gebyr.

Kommentér på:
Import firma registreringsafgift