{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.720 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Tilmeldt:
27. jan 2017
Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60

Hvad fortrækker bilforhandleren - Kontant (overførsel) eller lån {{forumTopicSubject}}

Et eksempel: En bil til 200.000.... byder 185.000 og siger det kan betales kontant. - Men er det en fordel? De tjener jo en del penge ekstra på lån dog over tid. Hvad fortrækker de, og kan man overhovedet bruge det at man har pengene på kontoen som et forhandlingsargument, eller stiller det bare en dårliger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fortrækker bilforhandleren - Kontant (overførsel) eller lån
  • #1   24. mar 2019 jeg har flere venner som har brugt dankortet som betalingsmiddel, forhandleren har bare lige clearet det med banken først, der er vist osse en lov om hvor mange kontanter et firma må tage imod. men kan ikke huske beløbsgrænsen

  • #2   24. mar 2019 Et dankort er ikke kontanter så her er der ingen beløbsgrænser.

    Men rigtige penge der ligger gemt i madrassen er det 50.000 eller 100.000 der er max.... Syntes jeg så en tråd for et stykke tid siden der sagde det var sænket til 50.000 men er ikke sikker på det.

    Forhandleren får et beløb for at formidle lånet men ikke (med mindre det er ham selv der låner ud) renter osv i løbetiden.


  • #3   24. mar 2019 Forhandleren må maksimalt tage i mod 50.000 kroner i kontanter. Jeg har for nyligt købt en bil med finansiering hos Santander. De betaler forhandleren det beløb som jeg skylder i bilen, og så får forhandleren også et beløb for at have "scoret" en kunde til finansieringsselskabet. Så alt i alt er det en bedre forretning for dem at sælge en bil med finanseringsaftale ift. kontantsalg.

  • #4   24. mar 2019 #2
    Argg Dankort går kun til 999999kr


  • #5   24. mar 2019 #3 enig plus at når der er finansering indover det tit nemmere at få en bedre pris el noget udstyr med i prisen

  • #6   24. mar 2019 Det stiller dig langt bedre at give udtryk for, at du er interesseret i finansiering også. Forhandleren bliver snarere træt af, hvis man siger, man har pengene og ikke skal låne.

    Så bed endelig om et finansieringstilbud, når du handler bil. Når prisen er på plads, kan du jo så altid bare afslå finansieringen og sige, du fremskaffer pengene på anden vis.


  • #8   25. mar 2019 Købte ny bil sidste år og der var max kontant beløb 50.000kr.

  • #9   25. mar 2019 Min ven er bil sælger og han tjener mindre på at sælge en bil uden finansiering så han er mere villig til at lege med tallene hvis der skal finansieres. Men det er ikke mange penge det drejer sig om.
    En bil til 200.000kr der er det måske værd at overveje at finansiere, da beløbet er lavt om måneden og du vil stå med en go opsparing hvis du nu skulle få et kanon tilbud på eks en bolig, motorcykel eller andet man kunne finde interessant og tjene en skilling på.


  • #13   25. mar 2019 #11
    Det er op til en selv, om man kan betale bøden. Man kan jo bare lade være med at bryde loven. Du må i banken og sætte pengene på kontoen først - så er der ingen problemer og ingen bøder.


  • #14   25. mar 2019 Max 500.000kr på 1 overførsel med Visa/dankort

  • #15   25. mar 2019 Plejer altid at lade forhandleren tro at der er en chance for at de får lov at finansiere bilen, dog med det klare forbehold at jeg ser mig fri til at fravælge dette. Det er jo den med ”sætte guleroden” ud for enden af stangen.


  • #16   25. mar 2019 til hver en tid finansering.

    Der hvor jeg solgte biler, kunne vi lave 13.000kr. på en standard finansering.
    12.000kr. i stift og 1.000kr. i kickback.
    Da renten er ret lav, så var ÅOP ikke så slem og kunne ofte konkurre med bankerne.
    Der er stift ofte lav, men renten højere.

    Hvis kunderne pressede på prisen og ville have lån. Lavede vi det forbehold, at hvis de skulle have bilen til den pris, var det med forbehold for finansering igennem os.
    Mere så de ikke kom to dage før og havde kontanterne og vi så fik en skod handel...
    Men det var som sagt også kun ved de handler, hvor bilen blev kørt helt ned...


Kommentér på:
Hvad fortrækker bilforhandleren - Kontant (overførsel) eller lån

Annonce