{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Nicolai S
Nicolai S
Tilmeldt:
13. maj 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Pàssat 1,4tsi eller 2,0 tdi {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er ved at kigge på flg. 2 biler:

Passat 1,4 TSI 150 Comfortl. Variant DSG, modelår 2016
Passat 2,0 TDi 150 Comfortl. Variant DSG, modelår 2016

Er der nogen der kan argumentere for eller imod valg af enten diesel eller benzin modellen, med tanke på økonomi, fremtid, problemer o.l.?

Mit kørselsbehov er omkring 25-30.000 om året.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pàssat 1,4tsi eller 2,0 tdi
  • #1   13. maj 2019 Jeg havde taget TDi udelukkende for det højere moment og kørbarhed. Selvom den lille 1.4 klare sig fint så syntes jeg den er for lille rent psychologist

  • #2   14. maj 2019 Diesel er ikke populært lige nu. Hvis det fortsætter, risikerer du, at den taber mest værdi de næstkommende år.

    Hvad skal du give for dem, hver især? Jeg synes godt nok ikke, der er meget at hente på at købe en brugt frem for en ny. Er selv ved at kigge lidt.


  • #3   14. maj 2019 Kører selv 1,4 150 HK i Superb og det kører glimtende.
    Men med godt 130 ægte kmt eller måske lidt mere på motorvejen, så bliver den altså meget tørstig. Så hedder det 12,5 - 13 km. literen.
    På landevej kan den snildt holde en 17-18 på literen.
    Betaler ikke selv brændstof så kører heller ikke øko, kører bare.

    Fornuftig Per og alle vil skrige du skal vælge benzin, men har du hyppige lange ture imellem dit kørsels forbrug, ja så havde jeg også valgt en TDI.
    Du får i TDI også den gode DGS gearkasse.


  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   14. maj 2019 Bay: De ligger stortset i samme pris. TDI'erne er måske en ANELSE billigere.

    Carlo: Hold da op, den er noget mindre økonomisk at køre end jeg havde regnet med så!! Jeg har bare haft min betænkeligheder ved at en 1,4TSI er en lille motor til sådan en stor bil!


  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   14. maj 2019 Bay: Jeg svarede vist ikke på dit spørgsmål. Men hvis den har gået omkring 40-50.000km koster de omkring 275.000kr

  • #6   14. maj 2019 Jeg har selv kørt i en 2016 passat variant 1,4tsi DSG comfortline+ de seneste tre år, og kan nikke genkendende til brændstofforbruget.
    Kører ca.13,5km/l. Kører mest motorvej plus lidt by og bruger altid fartpilot på motorvejen.


  • #7   14. maj 2019 Jeg synes faktisk heller ikke, det er en særligt stor rabat at få i forhold til nyprisen. Det er det måske nok, hvis man ser på listeprisen, men man skal jo ikke presse ret meget på, før man får klækkelige rabatter. Især hvis man har et CVR-nummer, man kan låne til købet. Så kan en Highline Premium fås til måske 350.000 ny, vil jeg gætte på.

    Det samme gælder Touran, som vi også kigger på. Her er simpelthen ikke nok at spare ved at købe brugt.


  • #8   14. maj 2019 Nu har jeg min Superb som firmabil og kører ca. 45.000 km. årligt.
    Kører fra Aalborg til Ry, Aarhus, Kolding osv. flere gange ugentligt. Kører sjældent for langsomt men kører bestemt heller ikke aggressivt. For de sidste 5600 km. står køre computeren og viser fyrstelige 12,8 km. literen. En Superb var sidste år angivet til omkring 19 km. literen, efter nye normer mener jeg det er 14,7 literen. På lande vejen er den som sagt vældigt økonomisk, men ikke by og motorvej hvor der er 130 kmt. og plads til lidt ekstra. Når en bil har ACC dynamisk fartpilot og man nyder dette, ja så kommer der mange accelerationer og opbremsninger.
    Prøv kig på https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/400-Superb.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2019&power_s=140&power_e=150&sort=1&powerunit=2
    Her er snittet 14,4 literen. Hvad man så kan bruge det til tja? Sider som spritmonitor er jo oftes besøgt af folk der enten går MEGET eller MEGET lidt op i økokørsel, den brede pøbel gider ofte ikke den slags.

    Men ud over den er tørstig ved høj hastighed, så er det en aldeles glimrende motor til den bil, det er ikke en racer bil men har yderst hæderlige præstationer eksempelvis 0-100 på 8,2 sek. og en tophastighed på over 200 kmt.

    Personligt tror jeg ikke på Diesel er så slemt som alle vil gøre det til, VAG udvikler til stadighed nye diesel motorer, og det er altså nogle ret gamle modeller af diesel motorer der har forbud i nogle miljø zoner.

    Men tag lige ud og prøv en Skoda Superb også, jeg ville have haft en Passat denne gang, men var solgt til Superben hvor der bare er så meget udstyr og hygge i. Bagsæde pladsen er så vild.


  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   14. maj 2019 Okay, tak skal I have. Jeg er dog noget nedslået over at den ikke går længere på literen -Det bliver jo et ret betydelig sum, der kommer til at gå til brændstof.

  • #10   14. maj 2019 Jeg vil helt klart anbefale 1.4 TSI. Det er en super sprød motor, der holder rigtig godt. Derudover er gensalgsværdien højere i fremtiden. Til dine antal KM kan du evt. beregne en forskel ift. 2.0 TDI. Hvis du kører pænt i TSI'en, så kan den sagtens blive nogenlunde økonomisk.
    Men kom ud og kør begge biler og vælg den, du bedst kan lide.


Kommentér på:
Pàssat 1,4tsi eller 2,0 tdi

Annonce