545 visninger
|
Oprettet:
Pàssat 1,4tsi eller 2,0 tdi {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg er ved at kigge på flg. 2 biler:
Passat 1,4 TSI 150 Comfortl. Variant DSG, modelår 2016
Passat 2,0 TDi 150 Comfortl. Variant DSG, modelår 2016
Er der nogen der kan argumentere for eller imod valg af enten diesel eller benzin modellen, med tanke på økonomi, fremtid, problemer o.l.?
Mit kørselsbehov er omkring 25-30.000 om året.
På forhånd tak.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Hvad skal du give for dem, hver især? Jeg synes godt nok ikke, der er meget at hente på at købe en brugt frem for en ny. Er selv ved at kigge lidt.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.369
Men med godt 130 ægte kmt eller måske lidt mere på motorvejen, så bliver den altså meget tørstig. Så hedder det 12,5 - 13 km. literen.
På landevej kan den snildt holde en 17-18 på literen.
Betaler ikke selv brændstof så kører heller ikke øko, kører bare.
Fornuftig Per og alle vil skrige du skal vælge benzin, men har du hyppige lange ture imellem dit kørsels forbrug, ja så havde jeg også valgt en TDI.
Du får i TDI også den gode DGS gearkasse.
maj 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Carlo: Hold da op, den er noget mindre økonomisk at køre end jeg havde regnet med så!! Jeg har bare haft min betænkeligheder ved at en 1,4TSI er en lille motor til sådan en stor bil!
maj 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 233
Kører ca.13,5km/l. Kører mest motorvej plus lidt by og bruger altid fartpilot på motorvejen.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Det samme gælder Touran, som vi også kigger på. Her er simpelthen ikke nok at spare ved at købe brugt.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.369
Kører fra Aalborg til Ry, Aarhus, Kolding osv. flere gange ugentligt. Kører sjældent for langsomt men kører bestemt heller ikke aggressivt. For de sidste 5600 km. står køre computeren og viser fyrstelige 12,8 km. literen. En Superb var sidste år angivet til omkring 19 km. literen, efter nye normer mener jeg det er 14,7 literen. På lande vejen er den som sagt vældigt økonomisk, men ikke by og motorvej hvor der er 130 kmt. og plads til lidt ekstra. Når en bil har ACC dynamisk fartpilot og man nyder dette, ja så kommer der mange accelerationer og opbremsninger.
Prøv kig på https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/400-Superb.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2019&power_s=140&power_e=150&sort=1&powerunit=2
Her er snittet 14,4 literen. Hvad man så kan bruge det til tja? Sider som spritmonitor er jo oftes besøgt af folk der enten går MEGET eller MEGET lidt op i økokørsel, den brede pøbel gider ofte ikke den slags.
Men ud over den er tørstig ved høj hastighed, så er det en aldeles glimrende motor til den bil, det er ikke en racer bil men har yderst hæderlige præstationer eksempelvis 0-100 på 8,2 sek. og en tophastighed på over 200 kmt.
Personligt tror jeg ikke på Diesel er så slemt som alle vil gøre det til, VAG udvikler til stadighed nye diesel motorer, og det er altså nogle ret gamle modeller af diesel motorer der har forbud i nogle miljø zoner.
Men tag lige ud og prøv en Skoda Superb også, jeg ville have haft en Passat denne gang, men var solgt til Superben hvor der bare er så meget udstyr og hygge i. Bagsæde pladsen er så vild.
maj 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 60
Men kom ud og kør begge biler og vælg den, du bedst kan lide.
Pàssat 1,4tsi eller 2,0 tdi