{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

Råd angående en VW Golf {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG.. Er der nogle af jer, som har kan hjælpe lidt angående køb af bil?
Har har fået tilbudt en Golf 4 1.9 tdi 130 hestes med 410.000 på klokken af en mine venners ven. Den står til 12.000,- vil dette være et dumt køb? Ja eller nej, hvorfor? Særlige ting, som man skal være opmærksom på?
- Tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd angående en VW Golf
  • #1   14. maj 2019 Motoren er god, men resten af bilen er slidt efter så mange kilometer. Og så er den dyr i vægtafgift, mener at den koster cirka 6.000 om året.

  • #2   14. maj 2019 Så du vil ikke anbefale at gøre dette, Simon? Du tænker, at det ville blive dyrt i reservedele osv? Eller kan den godt køre et år uden de vilde omkostninger?
    Det skal lige siges, at jeg kun skal bruge den/køre i den i et år max.


  • #3   14. maj 2019 Det er der ingen der kan svare dig på. Har du dokumentation i form af en servicebog? Måske kan bilen køre i 2 år uden problemer, måske går den i stykker i morgen. Men hvis du ikke selv kan skrue og ikke er klar på at betale 500+ kr pr. måned i vægtafgift, så ville jeg finde en anden.

  • #4   14. maj 2019 Jeg ved godt, at de er dyre i ejerafgift, men kommer også til at køre en del på det ene år. Det med at skrue på den er ikke det store problem. Foretrækker bare Golf 4 tdi, som den bil jeg vil køre i et år, da de også er nede i en retfærdig pris, men har du et bedre forslag måske, så send det endelig! :))

  • #5   14. maj 2019 Det er en udmærket bil, men den er alligevel 20 år gammel. Men hvis du selv kan fikse den hvis/når den går i stykker, så skal du da bare købe den.

  • #6   14. maj 2019 har du ikke en ven der har tjek på biler. Så tag ham med og få den tjekket igennem. for vis bilen er holdt med service og ellers godt passet. Så er de km ikke slemme de kan køre langt mere,har selv haft en tdi med 600.000 km på klokken. og den kørte stadig godt men kræver den er passet. Så få en med der kan tjekke bilen igennem for dig, for det kan være en ok bil og det modsatte det Kan ingen af os svare på. uden at stå ved bilen og gå den igennem selv. Men det du selv kan gøre tjek den ikke bruger vand,eller har overtryk i køler beholderen efter en god køretur i den.Men pas lige på vis der er tryk du ikke bliver skoldet når du tager proppen af.og tjek den ikke bruger alverdens olie.da de tit ved de km vil bruge en liter ca på 10.000km, som er helt ok så lidt vil de altid bruge.Og tjek at den starter fint fra kold af uden at ryge og ryste meget. Så tjek motoren er kold når du kommer ud til den og ang rust,tjek paneler skærm kanter bagklap og under fødder ved forsæder.da det er der hvor de normalt ruster,og så også over forruden men at der er lidt det er normalt.til en bil med de km tjek også at den ikke bruger servoolie, da jeg har set flere af de vw blive utæt i tandstangen ved de km. ellers for at gå mere igennem må du have en med der kan gå bilen igennem der har tjek på det.

  • #8   14. maj 2019 Kør en god lang tur i bilen, mindst en halv time, 20-30 km, for tjek af motor og vand temperatur. kølers tilstand, kommer der varme gennem varmeapparatet, virker både kabine blæser og kølerblæser og kommer der tryk op gennem hullet til oliepinden, det må der ikke.

  • #10   15. maj 2019 Tusinde mange tak for alt den respons! Tænker jeg vil end og se den samt køre en god tur i den. Jeg fik tidligere reg.nr og den gik lige igennem syn (tjekkede på Tjekbil).. Bor i Nordjylland og kommer til at køre en del frem og tilbage mellem Jylland og Sjælland. Men tænker jeg giver det et skud.

  • #11   15. maj 2019 Glemte lige at skrive, at den er blevet synet for 15.000 km siden

Kommentér på:
Råd angående en VW Golf

Annonce