{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
200 visninger | Oprettet:

Kim F
Kim F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Full link/android auto/navi {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ved at finde en Ibiza Cupra og er lidt i tvivl omkring det Full System og Full Link og Navigation og Android Auto.
Altså jeg vil jo super gerne have en med indbygget navigation og 8" skærm, men sådan en er ikke lige til salg synes jeg.
Jeg kører android. Behøver jeg så slet ikke navigation fordi jeg kan bruge Android Auto ? Og vil DÈT så kræve konstant usb kabel tilsluttet ?
Og er der stor forskel på 6½ og 8" skærm ? Vil jeg fortryde at købe en med 6½ " skærm ? Er lidt lun på den koksgrå hos Via Biler, men mest fordi jeg er nervøs for at en hvid vil blive beskidt konstant.
Også, er der stor forskel på Alcantara sæderne og de originale ? Komfortmæssigt, er standard sæderne så ikke behagelige ?
Første gang jeg køber bil i dette prisleje, så er super nervøs for at købe katten i sækken.
Venligst Kim.
P.s. håber det er det rigtige sted jeg skriver smiley

Kommentarer på:  Full link/android auto/navi
  • #1   16. maj Ja, med Android Auto behøver du ikke have fastinstalleret navigation. Jeg synes at navigation fungerer meget bedre over mobilen (jeg har iPhone, så bruger Apple CarPlay, men samme ide som Android Auto), da man kan frit vælge hvilket navigationssystem man vil bruge, det er altid opdateret, og trafikinformationerne er generelt bedre.

Jeg mener nogle VAG kan køre trådløs CarPlay, ved ikke hvordan det er med Android Auto.

Jo større skærm, jo bedre, men jeg ville nok ikke betale meget ekstra for at gå fra 6.5" til 8. Jeg har haft fra 7" til 17" i mine biler, og man vænner sig til størrelsen, uanset om det er en lille eller stor skærm. Man skal jo alligevel ikke sidde og kigge på den hele tiden.

• #2   16. maj Husk at Android auto ikke officielt er udgivet i DK endnu, og man skal hente noget beta noget og nogle apk filer smiley Men det fungere vist ganske upåklageligt dog lidt bøvlet, men mon ikke de snart får det lanceret, det er jo 4 år siden Apple lanceret deres i DK smiley

Jeg ville vælge 8" den er nyere og hurtigere smiley

• #3   16. maj Jeg har ikke noget forhold til Android Auto. Det er så super sjældent, at jeg i det hele taget kører med navigation, at det er ligegyldigt for mig. Jeg synes, folk går lidt for meget op i det. Men fred være med det...

Læder/alcantara er nemt at vedligeholde og ser godt ud. Men du sidder ikke bedre i det, så på den måde kan du lige så godt vælge standardsæder.

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 390
    #4   16. maj Hvis Android auto virker, så kan du køre både musik, navigation osv. igennem det, det er klart at foretrække fordi der er bedre navigations apps til android.

Hvad angår en hvid bil, så har jeg haft en i tre år og kan bekræfte at den ser godt ud når den lige er blevet vasket, men ser stort set altid snave ud fordi skidt ses. Den eneste farve som er værre end hvid, det er sort.

• Kim F
    Kim F Tilmeldt:
    mar 2019

#5   16. maj Hold da op en masse svar - og så hurtigt smiley !
    Mange tak for den hurtige respons herinde. Jeg spurgte på arbejdet og svaret var også at man jo ikke betjener skærmen så tit, at det er vigtige med 1½ større skærm. Også fik jeg at vide at med android auto så skal jeg ikke bekymre mig om navigation, da navi på mobilen er meget bedre (som I også siger) - og ja apk filer er intet problem for mig, så super super smiley
    Sæder : ok jeg var bare nervøs for at standard sæder var meget dårligere end alcantara sæderne. Så gider jeg heller ikke gå så meget op i det.
    Jamen det eliminerer jo en hel del kriterier i min søgen.

#Homer : yeah jeg vil heller ikke have rød eller sort - fy føj. Hmm... koksgrå man bare også virke kedelig og blende for meget ind i alle de biller på gaden. Men ok så - hvid blir mit andetvalg så.
    Mange tak for svarene alle sammen smiley
    Har spørgsmål angående "tonede lygter" så : ved ikke om jeg skal lave ny tråd/indlæg, eller om jeg kan fortsætte her. Ellers må I lige rette mig.
    Jeg så nogle billeder af en hvid cupra med sort-tonede baglygter. Er du vimmer det så frækt ud smiley !
    Hvor finder man sådan nogle henne ? Har I et bestemt sted online, I søger på dele til Ibiza´en ?

• Erik K
    Erik K Online Tilmeldt:
    jan 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 350
    #6   17. maj Google har meddelt, at Android Auto til telefoner ikke længere vil blive videreudviklet, men de kommer med en ny funktion til Android assistent, som de kalder drive mode.
    Med drive mode funktionen på telefonen, vil den stort set kunne det samme som Android Auto og hvis både bilens system og telefonen understøtter screen mirroring, kan man jo lade telefonen smide det op på den større skærm i bilen.
    I drive mode behøver man ikke længere trykke på nogen knapper for at aktivere assistenten, men kan styre bl.a. ting som navigation, opkald, sms, mail, musik og andet alene med stemmen.
    Som det er nu, skal man jo trykke på telefonen for at aktivere assistenten.
    Der er endnu ikke sat dato på, hvornår drive mode kommer til DK.

• #7   18. maj Kan du ikke altid sige "Hej Google" (hvad hedder Googles assistent egentligt) ligesom man kan sige "Hey Siri" på iPhone?

• Kim F
    Kim F Tilmeldt:
    mar 2019

#8   18. maj Hvor finder jeg tonede baglygter til sådan en Ibiza Cupra ? P.s. hvad hedder den sidste model Cupra ? 6j ? Sc ? Eller noget med gp ?

• #9   18. maj #7
    Den hedder bare Google Assistent. Den har ikke noget egentligt navn. Det kan man så synes om, hvad man vil smiley

Jeg tror, de fleste toner dem selv. Nok typisk med film, så det kan tages af til syn, for det er ikke lovligt.

• Kim F
    Kim F Tilmeldt:
    mar 2019

#10   18. maj #Bay oh, det vidste jeg slet ikke. Så nemlig så professionelt ud. Jamen fedt så. Takker smiley

• #11   18. maj Det kan også være, man kan købe det godkendt og monteret. Men så er der pludseligt store krav til lysgennemgang, så det er sjældent specielt flot.

Du kan overveje, om du vil have film på. Du kan bare risikere problemer med både politi, syn - og forsikring, hvis du kører galt.

• Kim F
    Kim F Tilmeldt:
    mar 2019

#12   18. maj Så nemlig denne her :
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/18-tsi-192-cupra-sc-3d/4306951
    Er de ikke tonede ? Hvis ja, er det så med film ?

• #13   18. maj Jeg er ikke skarp nok til at vurdere, om de er tonet med maling eller film. Men tonede er de. Begge dele kan gøres pænt, hvis man kan finde ud af det.

Kommentér på:
Full link/android auto/navi