{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

hva vil i gøre hvis det var jer {{forumTopicSubject}}

Hej min kæreste og jeg står i den situation at hun har fået arbejde et stykke væk fra bopælen og jeg tænker lidt at vores volvo s60 aut benzin bilver lidt dyr og køre 100 km om dagen i hun mener dog ikke det kan betale og skifte den. ??

Hva ville i gøre hvis det var jer finde en diesel bil og bytte med eller vil i bare betale den høje brændstof regningen da vi nok ikke finder noget med bedre komfort end den? Det ska lige siges hvis den ska skiftes ska det være med automatgear grundt mit knæ ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva vil i gøre hvis det var jer
  • #1   24. maj 2019 Det er jo en smags sag og kun jer som kan afgøre den.
    Men personligt vil jeg kun køre med automatgear. Så hvis dit knæ er dårligt forstår jeg ikke jeres valg i første omgang at købe uden?


  • #2   24. maj 2019 Volvo'en er os med automatgear det er ku fordi da den bliv købt kørte vi ikke de vilde km og hun hvor hun har fået noget længere på job kan vi ik finde ud af om vi ska beholde volvo'en eller skiftet til en diesel ??

  • #3   24. maj 2019 Hvis bilen er i god stand, havde jeg helt klart beholdt volvoen.

  • #4   24. maj 2019 Hvis Volvoen er passet og plejet med alle service osv. Og det er en bil i stoler på, så er det jo lidt at gamble at skifte til noget andet for at spare penge på brændstof?

    Du siger jo heller ikke noget om årg. så lidt svært at vide hvilket prisleje vi kigger på.


  • #5   24. maj 2019 Den er i rigtig god stand kun 2 rust pletter og fuld service bog fra autoriserede volvo værksted ;)billede er af bilen smiley

    profilbillede
  • #6   24. maj 2019 4 sorry det er en 2005 med fuld service bog fra autoriserede volvo værksted fra ny er kun 2 ejer af bilen og har ikke offeret noget på den ud over dæk/fælge service pære og bremser smiley

  • #7   24. maj 2019 Jeg ville beholde volvoen.

    Man ved hvad man har, og det er nemt at købe katten i sækken.

    Bare sørg for at holde service iorden på den.


  • #8   25. maj 2019 Det jo det vi/jeg er bare i tvivl men som du siger vi ved hva vi har og ved ikke hva vi får smiley

  • #9   25. maj 2019 Start med at bruge hvad i har og se om det er håbløst eller faktisk er fint nok. For at matche komfort skal man jo op i noget W212 eller 213 med en 200cdi motor eller noget i den dur. For at ejerafgiften ikke stikker totalt af.

  • #10   25. maj 2019 Naturligvis er det dyrt i brændstof, men til gengæld er afskrivningen på volvoen nok minimal

    Vedligehold virker det også til der er meget lidt uforudset, det kan dog godt stige noget med øget kørselsbehov

    I kan jo lave et regnestykke på volvoen også et alternativ indeholdende
    Brændstof
    Ejerafgift
    Vedligehold
    Afskrivning
    Evt rente udgift på billån ved skift

    Netop afskrivningen hvis i går efter en nyere og dyrere diesel vil hurtigt kunne overstige besparelsen i brændstof


  • #11   25. maj 2019 Sådan hurtigt regnet, baseret på 30K km/år, 10 km/l i Volvo'en, 15 km/l i tilsvarende diesel med aut. gear og listeprisen hos Shell, vil merprisen pr. år i brændstof ved at køre i Volvo'en være 17.000 kr. om året.

    Så kan du regne på hvad omkostningen vil være ved at skifte bil. Volvo'en er jo svært at få ret meget for, den har større brugsværdi for dig, end handelsværdi. Og så skal du købe en anden bil, som jo hurtigt taber i værdi så snart den forlader forhandleren. Købes bilen privat, vil værditabet nok være lavere, men der følger så også en større risiko med.

    Evt. forskel i ejerafgift kan måske ændre regnskabet i begge retninger, afhængig af hvilken bil du køber.

    Afhængig af hvilken bil du vil købe istedet, tror jeg at du kommer til at betale lidt mere ved at beholde Volvo'en, men den nye bil vil måske ikke have samme komfort, samme ejerglæde (diesel er jo bare altid røvsygt) og måske ikke samme pålidelighed/driftssikkerhed.

    Helt overordnet, er det svært at give et godt svar uden at vide hvilken bil du ville vælge istedet.


  • #13   25. maj 2019 Kunne der være noget at hente ved at skifte hjul, til nogen mindre med bedre rullemodstand ?

  • #15   25. maj 2019 Tak for svarene tror det ender med den bliver da jeg intet skylder på bilen og afskrivening er noget mindre på den end en ny diesel samlede set så vil en ny med alle udgifter lagt i spare os 5000 om året ??

  • #17   25. maj 2019 Vi har ikke haft den længe nej og den er købt ved en forhandler og nej den har ikke været dyr sidst forhandler der bød på den gjorde jeg tabte 7000 kontra hva jeg gav ??

  • #19   25. maj 2019 #12 hvor har du fra at en Renault Megane 110 hk Diesel Aut. køre 27km/l ?
    slår man den op på www.spritmonitor.de så skal man være glad hvis den køre 18km/l eller der over.

    Skal noget regnes ud så skal tallene jo passe med virkeligheden ellers kan det jo ikke bruges til noget.


  • #21   25. maj 2019 nu er det bare sådan at volvoen faktisk kan køre 10km/l ellers er der da noget helt galt, selv min gamle S8 kan køre 8km/l ved almindelig kørsel, men Megan du referer til vil aldrig kunne køre de 27km/l i snit....
    Og ja S8 har brede dæk smiley


  • #23   25. maj 2019 Fabia Greenline 1.4 TDI, kører 24 km/l og koster kr 3.000 i ejerafgift årligt, de fås for omkring kr 25.000.
    Den kører 4 km længere end standard modellen.

    Der er også smalle dæk på for lavere rullemodstand, 175 tror jeg, bilen er sænket 15 mm ab fabrik, mere vindglat front osv.


  • #24   25. maj 2019 Vi har en clio IV med samme motor som den Megane, dog med manuelt gear. Vi kører en 20-22 km/l målt ved tankning, og kun landevej. Vil tro den med 120 km/t på motorvej går 18-19 km/l ud fra tal i computer også lige efterkalkuleret lidt (den går mindre end computer regner med)

    Derudover så er din værdisættelse på en 7-9 år gammel Megane med 200.000 km på klokken altså noget fra virkeligheden. Den får du i en byttehandel nærmere 50.000-60.000 kr for


  • #25   25. maj 2019 skulle volvoen byttes ud så er jeg ret enig med #23 hvis det er hoved salig økonomien det drejer sig om for så er skodaen et godt bud.
    fandt en på bilbasen til under 25tkr fra 2008 med 214tkm på klokken
    Men regn kun med 20-21km/l så bliver i da ikke skuffet og det tal passer meget godt med https://www.spritmonitor.de/


  • #26   25. maj 2019 Søren

    Der er ikke noget på det link til bilbasen?


  • #27   25. maj 2019 Allan
    Ved ikke hvorfor det ikke funger, så rettede lige i indlægget


  • #29   25. maj 2019 I bør nemt kan spare 2000 kr om måneden ved, at skifte bil til noget lignende denne
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/14-e-hdi-70-seduction-e5g-5d/4328869


  • #30   25. maj 2019 behold den

    og så kør i den til den ikke kan svare sig at reparere mere på den, skal du ud og have en anden nyere bil så vil du sgu ærge dig over at du har en dyr bil som måned efter måned taber flere tusinde kroner i værdi fordi den skal bruges så meget som i har behov for


  • #31   26. maj 2019 Geadam ja det ku jeg da ?? ja tror os den bliver på matrikelen smiley

  • #32   26. maj 2019 Hvad med en bil nummer to? En diesel til langfart f.eks. Ford fiesta, Golf eller lignende.
    Der er masser af brugte biler på markedet, så det er ikke en umulighed at finde noget, der klarer 20 - 25 km/l og til en fornuftig afgift.
    Sæt det op imod din kærestes daglige behov og besparelsen i forhold til Volvoen. Den kører ikke just i klassen for sparegrise. Automatgear koster ekstra på brændstofsiden.
    En lille øko-racer ville nok kunne betale sig til hende?


Kommentér på:
hva vil i gøre hvis det var jer

Annonce