{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Bilhandel med DIBA involveret {{forumTopicSubject}}

Jeg har en køber til min bil, og det er jo sådan set fint.
Han skal ha finansieret gennem diba. Jeg læser så lidt op på behandlingstiden osv for at se hvornår jeg evt kan komme ud og se på anden bil.
Her står der så, at sælger modtager udbetaling fra køber, og sælger får først resten af pengene når bilen er overdraget til køber og kopi af midlertidig reg. Attest er sendt til diba og godkendt.
Dvs der kan jo gå flere dage efter han er kørt med bilen før jeg får 2/3 af mine penge. Det virker sgu ikke ret trygt.

Nogen der har prøvet at handle på den måde, eller lignende?
Jeg må sige at mine alarm klokker ringer som død og pokker.

Kommentarer på:  Bilhandel med DIBA involveret
  • #1   8. jul Find deres nummer på nettet og hør dem ad.

• #2   8. jul Ud fra din beskrivelse, så ville jeg finde en anden køber.

• #3   8. jul Jeg har selv lånt til bil hos Diba. De er super profesionelle og virkelige hurtigt til at behandle. De laver ikke andet end billån! Du kan bare forlange at i omregistrere og sende kopien til diba sammen. Man kan bare tá et billede og oplade på deres hjemmeside. Mega nemt. PS jeg er ikke sælger eller noget men virkelig tilfreds kunde. De fik mit lån igennem på få timer hvor min bank var flere dage om at kigge på samme tal.

• #4   9. jul Jeg har prøvet at sælge en bil til en som skulle låne igennem diba. Det er rigtigt, det virker totalt mærkeligt at sælge en bil til en en fremmed uden at få pengene med det samme. Jeg var heller ikke tryg ved det, men det gik fint.

• #5   9. jul Hvor lang tid gik der før end du fik pengene? Jeg synes det er noget skrammel. Og det gør det ikke mindre bøvlet af, at manden bor over 2 timers kørsel væk.

• #6   9. jul Ja det går sikkert glat i de fleste tilfælde, personligt havde jeg ikke overdraget nøglerne til en køber før pengene stod på min konto.

• #7   9. jul Nej sådan har jeg det os. Sælger virker til at stå uden nogen form for sikkerhed.

• #8   9. jul Man kan jo lave et tillæg til slutseddel at bil, nøgler og reg attest forbliver i din varetægt indtil beløbet er gået ind. Træls for køber men helt op til vedkommende jo
    Diba skal jo have tinglyst pant så dem får man ikke til agere anderledes.

• #9   9. jul Den sidste bil, jeg handlede blev også handlet på den måde. Hun skulle låne til bilen og bilen skulle derfor omregistreres til hendes navn først inden pengene kom. Jeg var selv meget skeptisk og utryg ved det. Men jeg fik trods alt en bankgaranti igennem Santander smiley

Så få en bank garanti så skal du ikke være nervøs smiley

• #10   9. jul Jeg har snakket med dem, og de stiller os en bank garanti. Men synes godt nok stadig det er et bøvl. Igen mest fordi han bor så langt væk. Det er naturligvis hans problem. Men hold op det er besværligt når man er vant til at en person dukker op, kigger, smider nogen penge eller overføre, og køre med bilen. Det her ta'r jo mindst en uge.
    Men jeg må nok bare væbne mig med tålmodighed, eller håbe at en anden kommer forbi og vil købe.

• #11   9. jul Ingen arme, ingen småkager!
    Jeg ville forbeholde mig retten til først at udlevere nøgler og bil, når det fulde beløb stod på min konto.
    Vil køber og hans bank ikke være med på det, er der NUL handel her.

• #12   9. jul Det er os det jeg går efter. Men uanset skal bilen omregistreres inden jeg kan få pengene. Men det er jo så der den bank garanti skulle sikre en.

• #13   9. jul Ja man får bank garanti. Ham hos mig kom en aften, og de havde en rådgiver siddende på det tidspunkt også som guidede ham. Men ja helt klart en bøvlet og besværlig måde at handle på. Mener mine penge kom efter 2dage. Det var en bil til Ca. 80tusinde, så jeg var også meget utryg ved det.

• #14   9. jul Her er det beløb han skal ha finansieret 80000 så jeg er heller ikke skide lykkelig omkring det

• #15   10. jul Jeg står i samme situation nu, dog er beløbet 140.000. Det virker ret usikkert at skulle omregistrere sin bil til en fremmed person for derefter at skulle vente i 3-4 dage på salgsbeløbet.

• #16   12. jul Han synes åbenbart os selv at det blev for bøvlet. Så nu havde han købt en anden.
    Oprindelig ville han ha haft at jeg skulle modtage 80000 kr i kontanter. Men han ville os bestemme hvordan de skulle sættes ind, for at han ikke havnede i fedtefadet omkring sorte penge osv. Det ville jeg naturligvis ikke være med til, da jeg da slet ikke skal ha så mange penge til at ligge.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 36 Svar: 1.395
    #17   12. jul Man får en bankgaranti, dvs du er sikker på pengene kommer.
    Kan ikke lige få øje på udfordringen?
    Jeg har selv prøvet at bruge Diba.
    Det gik da nemt.

• #18   12. jul Jeg handlede bil for kort tid siden hvor køber skulle låne penge via diba, det var super fint.
    Vi omregistrerede bilen sammen, sendte billed af det til diba, ringede dem op og de lavede en straks overførsel. Alt gik super fint smiley

Kommentér på:
Bilhandel med DIBA involveret

x