{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Brugen af en clay bar {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg tænkte jeg ville prøve noget nyt. Har en masse urenheder, tjærepletter osv på den nedre side af fordøren fordi dækket her slynger en masse snavs op. Vi taler her om pletter som en alm bilvask ikke kan fjerne.

Så jeg har købt en clay bar og det særlige sæbevand og fulgt anvisningen slavisk. Men det virker overhovedet ikke - pletterne bliver stadigt hængende. Er der noget man skal være opmærksom på?

L


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugen af en clay bar
  • #1   26. jul 2019 Prøv med tændvæske til gril det fjerner tjærepletter og meget andet jeg bruger det selv på min bil som er sølvfarvet

  • #2   26. jul 2019 Jeg er overbevist om at tændvæske, petroleum, rensebenzin og alle mulige andre væsker er ekstremt effektive. Jeg er bare blevet forført af claybarens lyksaligheder - for den sælges til at kunne klare alt.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #3   26. jul 2019 Nu melder historien ikke noget om hvilket mærke du har brugt, men turtle wax clay bar kit, det tager alt.

  • #4   26. jul 2019 Tændvæsken virker rigtig godt og er meget nem at vaske af igen samtidig virker den på mange forskellige pletter

  • #5   26. jul 2019 Kan det være at du er for blid? Der skal nogle gange lidt tryk til og nogle pletter skal man over flere gange. Jeg har fjernet selv de værste pletter med clay.

    Men husk en god polering efter - ellers ligner bilen noget der er løgn..:)


  • #6   26. jul 2019 Det er en claybar fra Chemical Guys i USA.

  • #7   26. jul 2019 https://www.youtube.com/channel/UC_4lRohBzY20wjsFGWS0Jzg Han har en masse gode video'er. Man skal havde rengjort bilen grundigt. Før man gå igang med clay.
    Bill hamber har nogle fede produkter til jobbet. CLAY ER NOGET MAN GØR GØR COMPUNDING OG POLERING MEN EFTER VASK OG RENS


  • #8   26. jul 2019 Claybar er fantastisk til flyverust og intet anet, til tjære bruger du cellulosefortynder på et styk papir, og giver bilen en god polering efter, du kan købe en helveds masse midler som INTET hjælper!!
    cellulosefortynder ødelægge intet hvis du selvfølgelig bruger hovedet, og ikk overhælder lakken ind i det eller lægger en våd klud på lakken.. autolak er bygget til og kan klare det meste idag, og jeg har kun god erfaring med dette!! smiley


  • #9   26. jul 2019 TS kig evt. nogle videoer på bilvask.nu, de råd der dukker op her er jo ofte direkte tåbelige. Wc rens, cellulose fortynder osv. har intet gøre på en bil.
    En claybar er til fjernelse af de partikler en kemisk afrensning ikke kan tage.
    Dette efter at bilen er affedtet, kemisk renset, med en flyverust fjerner, vasket osv.
    En claybar ridser lakken svagt, så ikke noget jeg ville anvende med mindre bilen skal poleres efterfølgende.
    Er ambitions niveauet ikke større end skrappe husholdnings produkter og Shells Express vask, så lad skidtet sidde..


Kommentér på:
Brugen af en clay bar

Annonce