{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Dårlig bagbro 206 årgang
  • #1   12. aug Nu vil Morten C nok kalde mig den sure gamle mand, men de der PSA bagbroer er bare en skidt konstruktion. 95 % af alle PSA bilerne med den type bagbro når at få dem udskiftet i løbet af deres liv.

De sidste 5 % er dem der bliver totalskadet ??.

Der er firmaer der udskifter bagbroen til en renoveret for 4-5.000 kroner, hvilket er en stor udskrivning hvis bilen har kostet 10.000 kroner.

• #2   12. aug #1
    Desværre har du ret. Det er stort set dem alle der bliver dårlige. Selv de der er renoveret. Det er en kæmpe svaghed på langt de fleste med den type bagbro, og ikke kun PSA.

• #3   12. aug Der er ikke anderledes end alle andre biler der også få defekte fjedre med tiden. Så det bare nemmest at få en renoveret bagbro monteret. Og ja det koster nogle penge men det koster jo også at skifte fjedre på en konventionel bil og hos mekanikeren er det også oppe i en 3-4000kr mange stedet.

• #4   12. aug Det er dem alle sammen, men som nævnt er det ikke meget værre end 4 stk kvalitetsdæk, eller en komplet undervogn i ok kvalitet.

• #5   12. aug Alle årgange, er det korrekte svar..
    Værste design de nogensinde er kommet frem med smiley
    Men husk at det er en billig rep i forhold til hvad andre mærker lider af som "normale" fejl og mangler..

• #6   12. aug Jeg er selv hardcore ford mand, meen kom sku til at bytte min focus c-max ud med en 206 igår. Fik en nysynet 206 med en god bagbro (indtil videre), og lidt kontanter..Må sige jeg er overrasket over hvor kvik den er i forhold til sådan en c-max 1.6 100hk, med sine 75hk er den kvik og sjov på de små veje. Nu må vi se hvor læge der går før der er noget elektrisk eller bagbroen.

• #7   12. aug Tillykke med din nye bil.
    For nogle år siden købte jeg en fabriksny bil.
    Min kammerat roste den da han så den på et tidspunkt hvor bilen var under en uge gammel.

Mit svar var at det skam var en fin bil, men kun indtil den knækkede fjedrene ????.

Man er nødt til at være positiv når man køber en bil og håbe det bedste.

• #8   12. aug 206+ er faktisk ringere.
    Det er i hvert fald den er erfaring jeg har med dem.
    De er lavet på samme fabrik, men har åbenbart formået at gøre dem endnu dårligere end de allerede var.

• #9   12. aug #18 tænker der er fordi +'en vejer mere. Men det ikke så forfærdeligt. Med fejl syntes at havde hørt det er omkring 200-250.000km. på en bagbro. Det vel okey, eks holdt imod min chefs gamle Alfa 159 den knækkede konsekvent en eller flere fjedre lige inden syn.

• #10   12. aug Det slider hårdt på dem med brede sutter, spacers osv. Og hvis tidligere ejere har gjort sig den ulejlighed at servicere bagbroen så kan de køre rigtig mange km. Min Saxo har samme bagbro og har rundet 170.000 km uden problemer (og uden vedligeholdelse)

• #11   13. aug Min gamle 206 GTI fik skiftet bagbroen ved 185.000km. Der var den helt kaput. Det kostede omkring 4000kr.

• #12   13. aug Jeg har en gammel 206 1.4 fra 2002, den kører med den originale bagbro, men den har heller aldrig været sænket eller haft andet end original størrelse dæk på...
    Den har kørt en sjat over 250.000 km.

Men som de andre siger kan det være en svaghed, specielt hvis de har været sænket eller lign. og ikke er plejet.

Kommentér på:
Dårlig bagbro 206 årgang

x