{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Læderbehandling? {{forumTopicSubject}}

Hey, kunne godt bruge lidt råd og vejledning til udbedring af slidtage på mit rat.

Har forsøgt læderrens og efterfølgende lotion, hvilket ikke gør nogen forskel. Er man ude i bare at farve det, eller kan man gøre noget andet? Eller er der nogle fagfolk der kan estimere en pris udfra billedet? Det er 2/3 af rattet der er begyndt at have det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læderbehandling?
  • #1   17. aug 2019 Hej, jeg er sikker på ROC.dk har noget, kig på hjemmesiden

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   18. aug 2019 rens overfladen helt ren, farv evt. med massér sort læderfedt godt ind, til en let fedtet overflade, vent en times tid og tør så overskydende fedt af med microfiberklude, polér efter med rene klude. Jeg har reddet et rat de var "vedligeholdt" med et siliconeprodukt/vinylrens) brugte sort saddelfedt og giver det en tur en gang om året med alm læder fedt(ufarvet), nu er det 7 år siden og rattet er stadig sort og blødt og ligner et nyt.. ps: rejser læderet sig i små nupper ved rengøring så slib dem forsigtigt af med meget fint sandpapir og tør godt af inden du giver det fedt..

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   18. aug 2019 mangler "sort narvsværte" efter farv evt. med i ovenstående smiley


  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #4   18. aug 2019 Jeg har lavet både sæder og flere rat i stand i gennem de senere år.
    Rattene havde slitage som dit og de blev nærmest som nye efter behandlingen.

    Jeg har hver gang brugt læder dækfarve fra TM-materialer.dk.
    Det er meget let at bruge og holder i langt tid. Efter behandlingen kan rattet vedligeholdes løbende med læderfedt.

    Fremgangsmåden er helt enkel, og det tager ca 3-4 timer for et rat incl tørretid.
    Måske kan det gøres hurtigere for jeg bruger også lidt tid på at afmontere rattet og montere det igen. Det er måske ikke nødvendigt at gøre hvis man bruger hænderne, men da jeg er født uden arme og derfor bruger fødderne og tæerne til det, er det lettere for mig at tage rattet ud af bilen.

    Rattet skal affedtes grundigt og det gør jeg med acetone på en klud. Der renses indtil rattets farve smitter af på kluden.

    Herefter males rattet med læder dækfarven ved hjælp af en 10-15 mm bred og meget blød pensel. Malingen flyder selv ud, så evt penselsstrøg forsvinder. Malingen er tør efter ca 30 minutter, og jeg plejer at give det 3-4 lag.

    Du er velkommen til at skrive/spørge hvis du vil vide mere.

    God Søndag





    profilbillede
Kommentér på:
Læderbehandling?

Annonce