{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.659 visninger | Oprettet:

Calle L
Calle L
Tilmeldt:
3. okt 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Bedste første bil til 30k eller under {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har spekuleret meget over hvad for en bil ville være den bedste første for under 30k. Har selv lavet en helveds masse research men synes det er svært at finde nogle forslag som der rammer lige præcis mine "behov".

Har tænkt på nogle forskellige men ved ikke helt om der er andre bedre muligheder.
Har tænkt på en Suzuki Swift , Bmw 320i fra 02, Peugeot 207 Gt, Honda civic, Vw polo og mange andre

Den må meget gerne have omkring de 100 heste eller over og en 0-100 på under 12 sek ville også være dejligt.
Håber virkelig i kan komme med nogle gode forslag
Tusind Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste første bil til 30k eller under
  • #1   3. okt 2019 har en lille fin gejlet colt hvis det var noget???

  • #2   4. okt 2019 E39 klart. Det er verdens bedste bil smiley Har selv haft et par stykker af dem og til prisen kører de absurt godt smiley

  • #3   4. okt 2019 De fleste biler til den pris er ved at være nogle ældre biler, så alle skal først og fremmest gennemgås godt før køb

    De fleste har nogle kendte fejl, det er godt og læse lidt op på disse før prøveturen

    Regn med forsikring (ansvar) og ejerafgift på den type biler koster i omegnen af 1500 kr om mdr, dertil udgifter til service/reparationer og brændstof

    Så sæt et realistisk budget for hvad bilen også må koste hver måned, det er mindst ligeså vigtigt som købsprisen. Indenfor først år har bilen kostet det samme som indkøbet smiley


  • #4   4. okt 2019 For de penge kan du vel få en Ford Ka fra 2014/15 og det ville være en god begynder bil som er billig i det hele og kun omkring 5år gammel hvilket nok også vil betyde at udgifterne til vedligehold er noget laver end en gammel bil fra 02.


  • #5   4. okt 2019 Til den pris får du mest for pengene ved at vælge en civic eller swift, jeg vil til enhver tid hellere køre i en 15 år gammel japaner end en 5 år gammel bil som Ka...

  • #6   4. okt 2019 Hvis du har råd til at forsikre en Civic VTi, så kan du finde en god en til 30k.

    Vi snakker 160hk, standard, de fleste er modificeret til 175-180hk.. 0-100 på under 8 sek.. Og en virkelig velkørende bil med double wishbone, en virkelig fed banebil hvis man er til sådan noget, se evt. min gamle, jeg købte den ugen efter jeg fyldte 19 år..

    https://www.bilgalleri.dk/galleri/228569-honda_civic_ek4_vti_hverdagsracer_solgt__


  • #7   4. okt 2019 Mirza Hvis man kun tænker Hk, banekørsel og 0-100tider har du sikkert ret, men hvis der "kun" er 30000kr at gøre godt med så er det jo ikke utænkeligt at de månedlige udgifter også har betydning for TS der ud over snakker vi gamle udrangerede Civic eller en ditto Swift hvilket nok kommer til at betyde værkstedsudgifter som er mange gange højre end en Ka fra eks. 2015 ville have.

  • #8   4. okt 2019 Når jeg læser Civic, BMW 320, 207GT så tænker jeg man vægter performance fremfor de månedlige udgifter...

    Men hvis vi skal tale månedelige udgifter og driftsikkerhed, så er der ingen tvivl om at en Ford Ka nok er billigere end en 20år gammel pumpet civic VTEC.. MEN så kan man købe en 10-15år gammel almindelig civic og den er helt sikkert bedre og billigere at køre i på sigt end en ford Ka.


  • #10   4. okt 2019 Det KAN være dyrt, men det kan også være billigt smiley der skal bare ansvar på sådan et dyr.

    Jeg gav 9000kr om året for en 160hk bil som 19årig, et andet selskab ville have 64.000


  • #11   4. okt 2019 Ville også vælge en af de micro biler.
    Billig i forsikring og udgifter til rep.

    og så ruster de ikke som de gamle biler.


  • #12   4. okt 2019 Tror nu ikke en 15år gammel Civic vil have laver værkstedsregninger end en Ford Ka fra 2015, køber man en så gammel bil ved man aldrig hvad der venter en.
    Og kunne aldrig finde på at anbefale en 15år gammel 160Hk oldtidsfund til en nystarter, men det er jo min mening.


  • #13   4. okt 2019 Tænk altid i totaløkonomi, især hvis budgettet er stramt. At købe bilen er kun en del af omkostningen ved at have en bil.

    Forsikring, afgift, benzin, vedligehold, bilvask og meget andet kommer løbende.

    Man kører altid flere km end man regner med, især i den første bil smiley


  • Calle L
    Calle L Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #15   5. okt 2019 Tusind tak allesammen er virkelig overasket over hvor mange der faktisk har taget sig tid til at komme med nogle forslag, ideer og at man nok os skal tænke på alt det andet når man først har købt den. Sætter virkelig kæmpe stor pris på at i har hjulpet:)
    Har sq lært meget af jer så tak:)



  • #16   5. okt 2019 Octavia mk2 1.8T kan fås de de penge super motor og giver en fin køre glade. Og så er der massere plads

Kommentér på:
Bedste første bil til 30k eller under

Annonce