{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Underognsbehandling {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Da kæresten og jeg har købt en gammel hund imens vi studere, er den ikke undervognsbehandlet.
Jeg vil selv prøve at sprøjte bilen, og har fundet to produkter fra Harald Nyborg der lyder interessant.
https://www.harald-nyborg.dk/p4314/dinitrol-car-den-sorte-5-ltr
https://www.harald-nyborg.dk/p4316/dinitrol-ml-den-tynde-5-ltr

Kender i den store forskel imellem de to? Ved i hvad man skal bruge til at sprøjte det med, har ingen "maler" sprøjtepistol eller andet, om i kender en fin "sprøjte" eventuel uden trykluftstilslutning

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underognsbehandling
  • #1   4. nov 2019 Den tynde er vel til hulrum og den sorte til undervognen.

  • #2   4. nov 2019 Det vidste jeg egentlig godt, men ved du om det er fint nok på en aerosol dåse eller om det i tønde er bedre.

  • #3   4. nov 2019 Det er jo dyre i dåser, tror de er ganske udmærket men forarbejdet er vigtigt det hjælper ikke meget at sprøjte få gammelt løs undervognsbehandling o.s.v hvis du har en kompressor så kan du købe en sprøjte til formålet hos Harald Nyborg MEN den metode har det med at svine en del mere.

  • #4   4. nov 2019 næsten umuligt at gøre ordentligt selv, hvis man ikke har en lift og mulighed for at højtryksrense bunden og hjulkasser, samt produkter og tilbehør render op i det halv af hvad det koster at betale sig fra det. Og der MEGET arbejde i det.

  • #5   4. nov 2019 hvis det er en gammel bil.
    Kan det så betale sig i forhold, til hvor længe du vil beholde den


  • #6   4. nov 2019 Du skal bruge ML og når det er tørt, skal det have slidlag. I hulrum nøjes du med ML. Alternativt kan du bruge Prolan istedet.
    Men hvis bilen har rust, er det for sent.


  • #7   4. nov 2019 Nu ved vi ikke hvad en gammel hund er! Men en total 2-lags Dinetrol behandling på en Picanto koster 4320 incl. moms, og en VW Touarag 5660.
    Om det er pengene værd er op til dig. Vil du beholde den i 6-10 år er det nok en god ide, men forvent ikke at din bil er mere værd når den skal sælges. Provenuet lander sjovt nok altid hos forhandleren smiley


  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #8   5. nov 2019 Hej
    Det kommer an på få fingersnild du er. Men kan sagtens lade sig gøre privat og også bedre vil jeg påstå. Til hulrum bruger jeg de købte dåser der kan fås med en lang slange. Det er lidt dyrt, men giv dig god tid. På bund osv skal det være fri for rust hvilket jo er svært ved en gammel bil. Men skrab og brug en roterende stålbørste på en boremaskine så kommer du langt . Derefter sprøjter du med hammerrite og slutter af med tectyl Pava eller anden tyk masse. Og så deler du opgaven op så du får føling med tingene. inderskærme afmonteres og jord m.v. fjernes og metallet tørres . Der giver du bare den tykke masse. Læg et hundetæppe under og giv dig god tid. Sprøjtepistol fra HN blæder du af på halvdelen af mundstykket med en stump kobberrør. Så sprøjter den opad. Start i det små og se hvordan karossen har det . Det dur ikke du bare kapsler rusten inde , så går det stærkt. Et firma renser bare af, de sliber ikke rusten af og derfor bliver den indkapslet og så varer de ikke længe inden en gennemtæring. Tag lidt af gangen og mal med hammerrite f.eks sort . Har altid selv sprøjtet mine biler.
    Du kan også købe BMW´s hulru,msbeskyttelse som er gulbrun, men det fordrer at vangerne osv er ok.


Kommentér på:
Underognsbehandling

Annonce