{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

BMW Problemer med kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kører i en E46 323i fra 99
Jeg har et problem med at bilen skifter over til en spytten gang og ingen trækkræft som om bilen bliver kvalt ved lav fart og tomgang. Jeg slukker tændingen og venter 3 sekunder og tænder igen så er den normal igen indtil jeg kommer ned i fart igen. Har haft OBD på og den giver fejlkode på alle cylindere. Der er nye lamda på. Har lige skiftet tændrør og tændspoler på den også og serviceret med nyt original olie også men det fortsætter stadig med at give problemer.. ved ikke hvad det kan være. Nogle siger at der skal muligvis ny knastføler på og en anden mekaniker siger at vi kan prøve at sætte en ny krumtap på. eller noget helt i tredje..nogle som har erfaring med problemet???


Kommentarer på:  BMW Problemer med kørsel
  • #1   7. nov 2019 Kør den til et værksted der ved hvordan man udlæser og laver BMW. Inden du har skiftet 10 forskellige dele fordi et forum sagde det var en god ide.

    Nogle gange er dyre råd også de gode..


  • #2   7. nov 2019 som #1 Skriver, find et værksted, der kan fehlsøge ordenlig.

    Det bliver billigst i længden.

    Ellers begynder man og skifte stumper ud fra en ende til den anden.
    Og det bliver dyrt


  • #3   7. nov 2019 Ja det er også rigtigt. Tænker bare på hvad prisen er for fejlfinding er hos bmw?

  • #5   7. nov 2019 De bruger en times tid på at finde fejlen og så ringer de til dig med en pris

  • #6   7. nov 2019 Så det passer heller ikke det med krumtap eller knastføler som en mekaniker siger eller hvad?

  • #7   7. nov 2019 Du skifter bare de 2 følere ud, mener det "kun" er omkring 1500kr i org dele (Man bruger kun org sensor på bmw!) Og hvis det så viser sig, at det heller ikke var dem, så har du spildt en ekstra sjat penge.
    Du skal bare finde en med en ordenlig bmw tester, dem er der flere af i landet, udover bmw forhandlere..

    Koed har fx værksteder er fordelt rimelig fint i hele landet smiley


  • #8   8. nov 2019 Når du har BMW så sæt altid 1000 kr til side hver måned, så har man så man få den repareret professionelt, bare lige et godt råd

  • #9   8. nov 2019 nu behøver man ikke original BMW tester, for og arbejde på BMW.

    vi har en guttmann tester på arbejde, den kan fin udlæse fejl, se live data og grundinstillle div ting på de fleste biler.
    Det er faktisk få biler den ikke kan tage..


  • #10   8. nov 2019 Man vil da ikke have en tester der udløser fejl, såå kan det sgu blive dyrt nok, kunne ikk la vær ?

  • #11   8. nov 2019 Der er en god sandsynlighed for at en af de to sensorer laver ged i den. De bliver trætte efter ca 15-20 år. Har måttet skifte begge mine på min tidligere E39.
    Som jeg husker det vises de i udlæsningen af bilen, så har du sådan en ved du ca hvad der går galt.
    Men som de andre siger få en fejlkode udlæser på. Der er en lille detalje, der er vidst nok noget med at de ældre BMWer ikke helt kan se hvilken af de to sensorer som viser rigtigt og forkert, og dermed kan du godt opleve at du skifter f.eks. Knast sensor og stadig få fejl på den, hvor det så faktisk er kruptap sensor der er gået kold.
    Koed er nok bedste bud, men få dem til at smide originale sensor på, som vores enøjede ven også nævner. Jeg har ikke haft andet end bøvl med OEM sensorer på min.

    Som de andre nævner kan der være mange andre ting forkert end lige disse to sensorer. Men sensorerne dukker op med en BMW venlig udlæser. (du kan søge lidt efter INPA). Vær obs på at omkring 99 skifter BMW fra det store runde stik ude i motor rummet til det kendte firkantede. Der findes omformere.


  • #12   8. nov 2019 Det vil jeg prøve Thomas G

  • #13   8. nov 2019 Hej Serdar. Jeg synes helt klart du skal prøve at skifte krumtap- og knastakselføler. Om ikke andet start med en af dem. Min E36 M52B25 ville ikke starte fra den ene dag til den anden og den kunne måske lige komme igang med hakken. Skiftede knastakselføleren og første gang på tænding startede den. Det kan have alt at sige om de virker. Hvis du kan komme til det. kan du pille dem af. Det tager lidt tid at gøre men det er meget nemt hvis man har tålmodigheden. Mål dem igennem med multimeter på. Hvis der er ingen modstand virker den ikke. Du skulle gerne se omkring +-540 ohms, så ved du den virker. Skal du hen og skifte dem så gør det selv. Mit råd er dog ikke at købe du originale sensorer, du kan få kompatible sensorer til et par hundrede kroner som virker lige så godt som de originale, du kan også selv vælge om du vil købe induktive sensorer eller hall-princip sensorer. De gør i sidste ende det samme. Håber du får den rask igen, og god weekend herfra;-)

  • #14   10. nov 2019 Super Don GiorgioHar lige bestilt dem begge to og må så lige se imorgen om bilens motorgang går fint igen.

  • #15   20. nov 2019 Nogen gode nyheder? smiley

  • #16   20. nov 2019 Før jeg skiftede knastakselfølere og krumtap gave obd testeren fejl på alle tændinger men efter at jeg skiftede følerne til nye giver den nu fejl på kun 1-2-3 og det er stadig som om den ikke får luft nok om morgen. Når motoren bliver varm og når jeg holder i tomgang i 15 sek begynder den at falde i kraft igen og hakker fra udstødningen igen som den plejer at gøre om morgenen. Jeg slukker og tænder for kontakten igen og den bliver normal igen indtil den falder i kraft igen lige pludselig den ikke kan finde ud af det med luften agtigt. Har også kigget på lmm og slangen på den og der er heller ikke nogen revner. Ved ikke om den mister luft nogen steder? Motorlampen tænder igen efter den er blevet slettet fra obd testeren. Det er en delphi tester.

  • #17   20. nov 2019 Du kan jo læse mit tidligere svar igen.. smiley
    Org bmw tester..
    Delphi er fin til at teste nogen ting, men de halter efter når det kommer til visse modeller/fejl, og der er bmw en af de helt store syndere.. Især hvis det er en kina model


  • #18   20. nov 2019 Skiftede du til originale eller oem ?
    Den bør dog vise fejl på de to følere på testeren som jeg husker det. Den er dog ikke god til at gætte hvilken der virker og hvilken der fejler.
    Hvis jeg husker rigtigt er udstødningen delt op i to, sidder der en co2 måler på hver eller er der kun en fælles ? Hvis der er to, kunne det være den ene som er lidt trist.
    Ellers ville jeg tjekke tændkablerne til de tre første cylindre. Mener at BMW tæller fra køleren og ind. Det sidste kan andre nok af/bekræfte.
    Hvad fejlkode får du mere specifikt ?


  • #19   21. nov 2019 Den giver også fejl på lambda 2 efter kat. og også for høj benzin værdi ved cylinderne nogen gange. Fans ud af at der en lille revne lige efter LLM.. måske det kan være pga at den ikke kan finde ud af det pga mistet luft gennem den lille revne. Tror jeg skal skille hele indsugningpartiet ad..

    profilbillede
  • #20   21. nov 2019 Var det nu originale sensorer du skiftede til:

    Well just to give a heads up it turns out that there were three faults, the tube elbow from the MAF had a large split on the bellows also the pipe running under the engine cover { Ventilation Pipe Return Pipe ) had a split and the exhaust camshaft sensor was faulty, i asked why it only affected the front three cylinders and was informed that the engine is split into two banks and sometimes it turns out that this can happen.
    Hope that this information may help someone else as the car now runs perfectly again.
    Thanks to all who gave advice, happy xmas.
    https://www.bimmerforums.co.uk/threads/1999-e46-323i-misfiring-on-cylinders-1-3-2.6436/

    For at hjælpe med diagnose er der indtil flere youtube videoer
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjJo7KF5PvlAhXtwMQBHURRCo8QwqsBMAB6BAgLEAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D49uL6vgUKxg&usg=AOvVaw0DfSy6p4N_XjkmMF4YBs1W


  • #22   29. nov 2019 FANDT ENDELIG PROBLEMET!!!
    Jeg har sat en ny indsugningsbælg på den ved gasspjældet og gav den Bell add service rens 4 til og nu kører den som en drøm og fejlene er væk. Utroligt hvad sådan en revne kan gøre af underværker på en bil. Men nu kører den smurt og stabilt på vejen. Nøøj jeg har savnet det.
    Så jeg vil foreslå at tjekke indsugningsbælgen først altid for at se om der er kommet revner da det kan forekomme ved bmw 6 cylindere..
    Og lige en tak til jer følgere for hjælpen og glædelig december ;)??


  • #23   29. nov 2019 de fleste nye biler er meget følsom, over for falsk luft, så kan ECU ikke beregne den korrekte brændstof mængde.
    det gælder både diesel og benzin


  • #24   12. maj Hej igen. Jeg nu fået disse fejlkoder P0170 og P0173 som så giver misfire på cylinderne bank 1 Fejlkode P0301-P0302-P0303 og nogle gange også misfire på bank 2 cylindere 4-5-6
    Har også set at Long term fuel trim måler helt nul og ikke registrere noget.
    Ecu kan ikke læse de bagerste katalysator samt opvarmet katalysator samt evaporate system og sekundærluft system
    Skal lige sige at jeg ikke har den der store runde sekundær luftsystem i min. Min er en m52tu25 fra 98.
    Er gået rigtig fast i det da jeg har købt mange nye dele men ikke har fundet fejlen endnu..
    Så jeg Beder om hjælp til at få løst mit problem og er også interesseret i at få det lavet hos jer hvis i ikke er langt fra Midtjylland og vil godt give lidt til kaffekassen for det..


    profilbillede
Kommentér på:
BMW Problemer med kørsel

x