{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

BMW Problemer med kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kører i en E46 323i fra 99
Jeg har et problem med at bilen skifter over til en spytten gang og ingen trækkræft som om bilen bliver kvalt ved lav fart og tomgang. Jeg slukker tændingen og venter 3 sekunder og tænder igen så er den normal igen indtil jeg kommer ned i fart igen. Har haft OBD på og den giver fejlkode på alle cylindere. Der er nye lamda på. Har lige skiftet tændrør og tændspoler på den også og serviceret med nyt original olie også men det fortsætter stadig med at give problemer.. ved ikke hvad det kan være. Nogle siger at der skal muligvis ny knastføler på og en anden mekaniker siger at vi kan prøve at sætte en ny krumtap på. eller noget helt i tredje..nogle som har erfaring med problemet???

Kommentarer på:  BMW Problemer med kørsel
  • #1   7. nov Kør den til et værksted der ved hvordan man udlæser og laver BMW. Inden du har skiftet 10 forskellige dele fordi et forum sagde det var en god ide.

Nogle gange er dyre råd også de gode..

• #2   7. nov som #1 Skriver, find et værksted, der kan fehlsøge ordenlig.

Det bliver billigst i længden.

Ellers begynder man og skifte stumper ud fra en ende til den anden.
    Og det bliver dyrt

• #3   7. nov Ja det er også rigtigt. Tænker bare på hvad prisen er for fejlfinding er hos bmw?

• #4   7. nov På værksted med den. Vælg et som rent faktisk kan udlæse hvilke fejl den laver, samt har erfaring med at reparere biler.

• #5   7. nov De bruger en times tid på at finde fejlen og så ringer de til dig med en pris

• #6   7. nov Så det passer heller ikke det med krumtap eller knastføler som en mekaniker siger eller hvad?

• #7   7. nov Du skifter bare de 2 følere ud, mener det "kun" er omkring 1500kr i org dele (Man bruger kun org sensor på bmw!) Og hvis det så viser sig, at det heller ikke var dem, så har du spildt en ekstra sjat penge.
    Du skal bare finde en med en ordenlig bmw tester, dem er der flere af i landet, udover bmw forhandlere..

Koed har fx værksteder er fordelt rimelig fint i hele landet smiley

• #8   8. nov Når du har BMW så sæt altid 1000 kr til side hver måned, så har man så man få den repareret professionelt, bare lige et godt råd

• #9   8. nov nu behøver man ikke original BMW tester, for og arbejde på BMW.

vi har en guttmann tester på arbejde, den kan fin udlæse fejl, se live data og grundinstillle div ting på de fleste biler.
    Det er faktisk få biler den ikke kan tage..

• #10   8. nov Man vil da ikke have en tester der udløser fejl, såå kan det sgu blive dyrt nok, kunne ikk la vær ?

• #11   8. nov Der er en god sandsynlighed for at en af de to sensorer laver ged i den. De bliver trætte efter ca 15-20 år. Har måttet skifte begge mine på min tidligere E39.
    Som jeg husker det vises de i udlæsningen af bilen, så har du sådan en ved du ca hvad der går galt.
    Men som de andre siger få en fejlkode udlæser på. Der er en lille detalje, der er vidst nok noget med at de ældre BMWer ikke helt kan se hvilken af de to sensorer som viser rigtigt og forkert, og dermed kan du godt opleve at du skifter f.eks. Knast sensor og stadig få fejl på den, hvor det så faktisk er kruptap sensor der er gået kold.
    Koed er nok bedste bud, men få dem til at smide originale sensor på, som vores enøjede ven også nævner. Jeg har ikke haft andet end bøvl med OEM sensorer på min.

Som de andre nævner kan der være mange andre ting forkert end lige disse to sensorer. Men sensorerne dukker op med en BMW venlig udlæser. (du kan søge lidt efter INPA). Vær obs på at omkring 99 skifter BMW fra det store runde stik ude i motor rummet til det kendte firkantede. Der findes omformere.

• #12   8. nov Det vil jeg prøve Thomas G

• #13   8. nov Hej Serdar. Jeg synes helt klart du skal prøve at skifte krumtap- og knastakselføler. Om ikke andet start med en af dem. Min E36 M52B25 ville ikke starte fra den ene dag til den anden og den kunne måske lige komme igang med hakken. Skiftede knastakselføleren og første gang på tænding startede den. Det kan have alt at sige om de virker. Hvis du kan komme til det. kan du pille dem af. Det tager lidt tid at gøre men det er meget nemt hvis man har tålmodigheden. Mål dem igennem med multimeter på. Hvis der er ingen modstand virker den ikke. Du skulle gerne se omkring +-540 ohms, så ved du den virker. Skal du hen og skifte dem så gør det selv. Mit råd er dog ikke at købe du originale sensorer, du kan få kompatible sensorer til et par hundrede kroner som virker lige så godt som de originale, du kan også selv vælge om du vil købe induktive sensorer eller hall-princip sensorer. De gør i sidste ende det samme. Håber du får den rask igen, og god weekend herfra;-)

• #14   10. nov Super Don GiorgioHar lige bestilt dem begge to og må så lige se imorgen om bilens motorgang går fint igen.

Kommentér på:
BMW Problemer med kørsel

x