{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.623 visninger | Oprettet:

Hejsa min Peugeot 406 fra 2002 {{forumTopicSubject}}

Hej hvor sidder ecuen til klimaanlægget egentlig. Til en Peugeot 406 fra 2002 det er fordi at jeg læste i ledningsdiagrammet at den grå ledning til min kabineblæser der skulle den ende der er ingen strøm til den og min kabineblæser den kører ikke overhoved så er det nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig med dette problem. Så ville jeg blive så glad.


Kommentarer på:  Hejsa min Peugeot 406 fra 2002
  • #1   1. dec 2019 selve klima panelet du styre temperaturen på. er selve styringen af ac/klima. og relæ og det er i bsi Boxen så vis den ikke giver signalet videre. så det nok det relæ i bsi der er tosset. nu har du tjekket selv blæser modstande de har med at gå til og give de problemer også.

    og det med din blæser ikke køre indvendig er tit enten fordi blæser er gået død. eller som jeg skrev tidliger så er det tit modstanden der er gået død til blæser. den her

    https://www.henne-autolager.dk/reservedele/varmemodstand-peugeot-406-99-04/?sparepart=33c73650-98f7-4cd5-bc79-a0a1aaf80467

    eller stikket der til der er smeltet.har set det før enten til blæser eller modstanden. her er en modstand med stik til vis de er smeltet.
    https://m.aliexpress.com/item/32722199812.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail


  • #2   1. dec 2019 Hejsa og tak for ret hurtigt svar men det er fordi at den grå ledning som jo føre hen til til selve blæseren det er den jeg ikke kan måle strøm til og jeg har haft blæseren ude for afprøve den og den fungere skam udemærket men jeg havde bare set på et russisk eldiagram at den skulle gå direkte til den klimakontrolerboks ecuboks som jo umiddelbart er selveste Bsi boksen som sidder ude i motorrummet og igen tak for hurtigt svar mvh Miguel

  • #3   1. dec 2019 vis du kigger nærmer på den blæser så skulle den ledning med stik der sidder på blæseren. gå over til den modstand og derfra til relæ i bsi Boxen. og tvivler fejlen lægger i den Boxen.den er normal altid i at den modstand er brændt af eller stikket er smeltet til den modstand. så prøv at mål om den sender strøm videre til blæser stikket. i hver hastighed du sætte din klima blæser kontrol på,for det gør den helt sikkert ikke.og så det ny modstand eller stik eller begge dele. modstanden sider her som er nummer 3 på billedet.

    profilbillede
  • #5   1. dec 2019 Ved nogen herinde om hvad der sker med den grå ledning der der går direkte til blæsermodstanden der er ingen strøm til den og bilen er en peugeot 406 fra 2002 PFT Miguel

  • #6   1. dec 2019 kan ikke lige finde et diagram over det. Men nu har du tjekket den sikring mener det er en 30/40er at den ikke er gået i din sikring Box. Du burde kunne se det i service bog hvad nummer sikring det er til den blæser/modstand/ac. og tjek vis den ikke er røgen at den giver 12v når du slår den til tænding. for har også set at bund stykket til tænding låsen gå til. så den slet ikke sender strøm til blæser og modstand de ting. for er det bund stykket der er dårlig til tænding låsen. så det logik hvorfor den ikke sender strøm til blæser og de ting.

  • #7   1. dec 2019 Hej freeway det er den grå ledning som jo netop går til dette stik,der ikke er liv i ved du om den går ud til selve bsi boksen som jo er den som sidder i motorrummet eller s ved jeg da ikke hvad jeg ellers kan gøre et rigtigt eldiagram ville jo være herligt over blæsermotoren -og tak for links. Det kunne måske godt være den modstand du snakker om jeg må lige kigge lidt på den men jeg bliver da i tvivl da der jo slet ikke er noget strøm derind til den via det grå 6 kvadrat kabel der går ind til selve blæsermodstanden det er da det jeg er lidt forvirret over og når jeg prøver at sætte strøm direkte til det så brummer ventilatoren bare og når jeg sætter spænding direkte til ventilatoren spæner den derud af pft. Miguel

  • #8   1. dec 2019 Hej igen ja den har jeg tjekket alstå sikringen og den fejler ikke noget det er en 40 amp sikring der sidder der

  • #9   1. dec 2019 syns det lyder meget til din modstand der er død. da den styre det hele. og bsi Boxen kan lukke ned vis der er noget galt. Men har du tjekket at den sikring der giver strøm til blæser er ok. og at den får strøm når du slår den til tænding? . vis det gør det vil jeg næsten vædde med det er din modstand der er død. da det er en normal ting at det sker på dem.og får den ikke strøm den sikring så lyder det til dit bund stykke der er slidt op.

  • #10   1. dec 2019 hey forreste ved du om den grå ledning går derud til min sikringsboks det kan være den e r røget at men da sikringen også tager nogle andre ting så der er stadigvæk guf på den bla starter m.m

  • #11   1. dec 2019 ok og den får strøm når du slår bilen til tænding den 40er ikke ?

  • #12   1. dec 2019 Okay tror ikke du finder fejlen ved den ledning. da den nok ikke tænder relæet og giver strøm vis den modstand er dårlig. så prøv lige at udskiftet den modstand så jeg sikker på du får blæseren til at virke igen.

  • #13   1. dec 2019 nu er jeg lidt forvirret det du siger at det kan være mit bundstykke til tændingslåsen der er gået sig en tur men der er jo ikke noget strøm til den grå ledning der går over til selveblæsermodstanden altså kommer den grå ledning fra bunstykket eller kommer den fra sikringsboksen eller er det ude fra bsi boksen den kommer fra og min sikring den fejler nemlig ingenting

  • #14   1. dec 2019 ok will do that og 'tusinde tak for din hjælp altså men jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor den grå ledning som jo går direkte til varmemodstanden hvorfor den ingen spænding får

  • #15   1. dec 2019 Det der ikke meget forvirring i. det jeg spøger om er at den 40 sikring. får den strøm når du slår bilen til tænding ?. vis Ja så er bund stykket i tænding låsen ok. og så siger jeg vis modstanden er dårlig. så tænder relæet i bsi ikke og giver strøm ud til blæser og det nok den ledning du har fingeren i. så som jeg skriver så er fejlen nok i at din modstand der giver strøm til blæser i hver trin den skal blæse i nok brændt af.

  • #16   1. dec 2019 Det er lidt svært at forklare alt hvor tekst altid. så man kan hurtig misforstå lidt smiley

  • #17   1. dec 2019 nå ok nu er jeg med dvs at hvis det ikke kan måle nogen modstand eller mangel på bedre så sender bsiboksen ikke noget spænding til selve den grå meget omtalte ledning som jo går direkte til blæsermodstanden tusinde tak for dit svar....

  • #18   1. dec 2019 BSI boksen sidder IKKE i motorrummet ! ! !
    Den sidder i førersiden i kabinen
    Det i motorrummet er BSM boksen
    Hvis din bil er med klima og display har den IKKE faste modstande men med en elektronisk regulator ! som styres af klima panelet


  • #19   1. dec 2019 æhm ved du om hvor lang tid der går hvis jeg bestiller den på Aliexpress det er nemlig rimeligt belastende at køre uden blæser i bilen

  • #20   1. dec 2019 ok det er med klima anlæg og display så men hvor ender den så den dersens grå ledning ved du det men det er jo egentlig ligemeget bare det er modstanden som du du allerede har fortalt det er så stoler jeg da på det

  • #21   1. dec 2019 polo Bjørn har da skrevet som det første vis den har klima panel. så har den,den her som der tit står af. kalder den bare modstand da de kommer frem når man søger på det. plus at klima panelet styre det.
    http://www.heaterblowerresistor.co.uk/peugeot1007207406607heaterresistor.html
    og ja bsi Boxen er den inde i bilen hvor de indvendige sikringe sidder i.så har da ikke påstået anden.da jeg slet ikke har skreven om hvor den var.


  • #22   1. dec 2019 Den elektroniske blæser regulator er en kendt fejl på de biler det er en køleplade i aluminium med en transistor lignende ting på tilsluttet 2 tykke og en tynd ledning
    Mener den sidder i luftkassen på den model


  • #23   1. dec 2019 men som sagt når der er målt strøm på den sikring 40er vi skrev om tidliger. så er der strøm til blæser systemet og du har testet at selve blæseren virker som den skal og dit ac/klima er med klima display. og ingen stik er smeltet til blæseren eller Ventilatorstyremodul. så er det sikkert Ventilatorstyremodul/modstanden der er dårlig. så som jeg sagde tidliger byt til ny.så kan man da ikke skreve det nemmer smiley









  • #24   1. dec 2019 men de gange jeg har bestilt der fra har Det taget knap en uge til 3 uger. det kommer lidt an på hvor de sender varen fra. Men har de ikke skreven en ankomst tid for den Ventilatorstyremodul/modstand?



  • #25   2. dec 2019 Det var den her der gjorte min blæser ikke virkede på min 406 med klima http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-240106353&n=-238971377&tid=5230&group=3400-1003

  • #26   5. dec 2019 Hejsa Freeway så har jeg altså udskiftet den varmemodstand meen det var det ikke da jeg lige har været ude og skifte og den virker stadigvæk ikke blæseren i min bil nogle gode råd til hvad nu hvad med den grå ledning altså selve den der går direkte til varmemodstanden ved du hvor den går hen mvh Miguel

  • #27   5. dec 2019 Du har målt som jeg skrev om der kom strøm fra din klima panel til (modstand). I hver trin du sætte sætter blæseren til at køre i hurtighed?

  • #28   5. dec 2019 Hej Ja det har jeg og der kommer ikke noget strøm til den grå ledning

  • #29   5. dec 2019 Hvad med de andre hvad volt kommer der på dem? til hvad trin du sætter klima panelet på?.

  • #30   5. dec 2019 Øhm har du noget eldiagram over blæseren mvh Miguel

  • #31   5. dec 2019 Ikke noget overhovedet ikke

  • #32   5. dec 2019 Jeg bruger godt nok en prøvepind til at måle med ved ikke om det er godt nok

  • #33   5. dec 2019 Du skal måle med multimeter så du kan se hvad volt den sener ud per ledning. nu ved jeg den (modstand) den samme på min tidliger 307er. som er styret meget til din med klima panelet. den bil har jeg givet til min far. skal der hjem forbi i morgen tidlige. Så kan jeg lige måle hvad strøm hver ledning får til den (modstand) så kan jeg hurtig se hvad din mangler. Men mål den lige rigtig ud med hvad volt hver ledning giver. nu har du målet at der er gennemgang fra den modstand i de ledninger over til din blæser. for har set brud der før man ikke kan se. Men ellers kan jeg hjælpe mener når jeg lige har målt den gamles bil ud. nu har du også tjekket at mener det er nummer 15 sikring i sikring Boxen er ok indvendig også.

    profilbillede
  • #35   5. dec 2019 nu når du måler strøm ved blæser motoren. prøv lige at måle om der er plus ud til den og om det evt er stil den mangler.
    https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=79604


  • #36   5. dec 2019 Men ellers prøver jeg lige og måle systemet ud i morgen og ser hvordan hvad ledning skal have af strøm minus. Og hvor de får divs strøm fra plus styring af det.

  • #38   5. dec 2019 Dj må meget gerne ringe til mig sådan at hvis det kniber lidt med beskeder herinde så må du da meget gerne lige ringe på 20709890 det ville jeg da sætte meget pris på hvis du gjorde det så kan vi måske finde en løsning på dette verdens problem mvh Miguel

  • #39   5. dec 2019 Bare glem det nu virker det hele som det skal og endnu engang tusinde tak for al din hjælp

  • #40   5. dec 2019 hvad var der så galt ? Det var vel ikke en af de sikringe eller dårlig forbindels i et stik.

  • #41   6. dec 2019 ?

  • #42   6. dec 2019 Det var en fejl 40 det var bare at jeg ikke havde tændt for bilen men det hjalp at få den skiftet så igen tusinde tak for din hjælp mvh Miguel ??????;)

  • #43   6. dec 2019 Det var godt ja der er ikke meget der virker uden tændingen er slået til :-). tænke nok det var den det er det normalt i de tilfælde eller blæser motoren der er død eller en sikring. Men godt det virket det ikke til at undvære varmen her om vinteren.

  • #44   6. dec 2019 Hej Freeway Ja nu virker det hele sgu da bare som det skal og jeg er super glad men det virker åbenbart kun når bilen er startet det var bare en dum fejl fra min side af det kunne jeg da ikke vide men det jeg troede at der kun skulle tænding på meen det hjalp at få den udskiftet den varmemodstand så alt er godt og endnu engang tusinde tak for hjælpen mvh Miguel

  • #45   6. dec 2019 PSA biler går i "Economy mode" eftet få minutter med standset motor og så slåes bl.a. kabineblæseren fra troede jeg at du vidste som længere tids ejer !!!!

  • #46   6. dec 2019 de fleste jeg har haft og set har nu først gået i det efter de har brugt en del strøm fra batteriet af. Det vil sige ca en halv time med tænding kun på. men igen syns det svinger lidt til hvad psa bil det var og standen på batteriet. Og hurtigere vis man bruger strøm til at forsøge at starte vis en ikke kan evt pga af en fejl.

Kommentér på:
Hejsa min Peugeot 406 fra 2002

Annonce