{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

MC A
MC A
Tilmeldt:
2. dec 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Min bil ryger ved acceleration/koldstart {{forumTopicSubject}}

Hey gutter!

Sagen er at min golf 6 2,0 ryger voldsomt en gang i mellem når jeg accelerere (selv ved 90 grader); noget jeg primært oplever i vinterperioden men næppe om sommeren.
Den har førhenne været chippet, og tester melder ingen fejl.
Er det noget jeg skal være bekymret om? Og hvad kan det evt. være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min bil ryger ved acceleration/koldstart
  • #1   2. dec 2019 Kan være olie eller turbo problem, få det tjekket inden det løber op i pris

  • #2   2. dec 2019 Kan også være partikelfilteret er fyldt

  • MC A
    MC A Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   2. dec 2019 glemte at skrive at den ryger hvidt røg.
    Skal den ikke ryge sort, hvis det skal være olie/turbo problem?
    Når du skriver olie problem, mener du så at den kræver service hhv. Olie- og brændsstoffilter skift?


  • MC A
    MC A Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   2. dec 2019 Partikelfilter har ikke lyst på instrumentet endnu, men vil give partikelfilterrens og en god tur på motorvejen.

  • #5   2. dec 2019 Hvis det er hvidt røg, er det nok partikelfilteret, ellers kan det være en utæt slange i motorrummet.

    Bare giv den fuld skrald på motorvejen, hvis det er partikelfilteret, skal det nok hjælpe


  • Emil S
    Emil S Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 22 Følgere: 21 Svar: 6
    #6   2. dec 2019 Det sker, fordi vanddamp fra udstødningen kondenseres, så snart den kommer ind i den omgivende lave temperatur (om vinteren). Den hvide røg er synlige vanddråber som dannes når den kommer ud i almindelig atmosfærisk tryk.

    Du vil altid kunne finde vand i udstødningsrøret. Hvis den hvide røg fortsætter, kan det være lækage i cylindervæggen. Hvis der opdages lugt med den hvide røg, bekræftes dette. I dette tilfælde kan du måske anvende metal keramisk olieadditiv til at genopbygge den slidte cylinderforing.


Kommentér på:
Min bil ryger ved acceleration/koldstart

Annonce