{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

pris for ladning af plug-in hybrid hjemme uden ladestation {{forumTopicSubject}}

Hej venner smiley

Har et sprørgsmål til de kloge smiley

Nogen der ved ca. hvad det koster og lade en plug-in hybrid hjemme hvis man ikke har ladestation?

Har kigget på en Mitsubishi outlander Phev. Men har ikke mulighed for egen st. Så det skal være tilslutning til strøm.

Har ca. 36km på arbejde hver vej.. så den ville skulle lade hver nat.

Nogen der har en ide om hvad det vil koste pr måned at lade sådan en fætter hver nat???

Kommentarer på:  pris for ladning af plug-in hybrid hjemme uden ladestation
  • #1   9. jan Og du har spurgt Mitsubishi forhandleren ?

• #2   9. jan Ja han vidste det ikk

• #3   9. jan Ifølge mitsubishis hjemmeside hedder regnestykket

8amp hjemmelader 7 timer
    (8x230x7)/1000 = 12,88kWh

10amp hjemmelader 5,5 time
    (10x230x5,5)/1000 = 12,65kWh

Så en fuld ladning koster alt efter din pris på strøm omkring 30 kr ??

• #4   9. jan Som René siger. Du skal blot være opmærksom på, at hvis du vil lade med en "mormor" lader i stikkontakten derhjemme, så bør laderen have sin egen gruppe.

• #5   9. jan Ja okay jeg bor i rækkehus så det ved jeg ikke engang om den vil kunne ??

• #6   9. jan Har du adgang til et udendørs 230V udtag? Hvis det er en lejebolig, så er det nok en god idé at snakke med udlejer/vicevært først. Ellers kan du købe/leje en ladeboks ved f.eks. Clever, inkl. installation. Så betaler du et fast beløb hver måned for et abonnement.

• #7   9. jan Mener de der "mormor" stik kun er til nødladniner, og ikke til hverdags brug smiley

• #8   9. jan Sikkerhedsstyrelsen anbefaler også at man får lavet en seperat installation til opladning af sin elbil.

Clever All Inclusive abonnement fås for omkring 350 kroner pr. måned hvis man har sådan en Mitsubishi Outlander PHEV.

• #9   9. jan Jeg har udendørs udtag smiley

• #10   9. jan Ok. Du bør få lavet en seperat installation med egen HPFI og sikring. Det er den rigtige måde at gøre det på. Bor du i lejebolig?

• #11   9. jan Ja desværre er det lejebolig

• #12   9. jan Kontakt din udlejer/boligforening så. Du må nok ikke få lavet ændringer i installationen uden deres accept.

• #13   9. jan Man må ikke ændre på en skid ?? så kan næsten gætte mig til at hvis jeg så ville sku lade den så skal det foregå på en servicestation

• #14   9. jan Ja, det lyder sådan.

• #15   9. jan Tak for svar smiley

• #16   9. jan Jeg ville helt klart lige tage en snak med boligforeningen før du går videre med planerne om plugin hybrid

Hvis dit udendørs stik kører på en gruppe sammen med andre ting vil sikringen nok gå mere eller mindre konstant og risiko for overbelastning af kablerne i installationen

Ud fra ladetid så trækker den alt en selvstændig gruppe kan levere

• #17   9. jan En anden mulighed er at snakke med din arbejdsgiver. Nogle giver medarbejderne lov til at lade deres biler mens de er på arbejde. Jeg har endda arbejdet for et firma, som satte ladestandere op til deres medarbejdere med elbiler og plugin hybridbiler.

• #18   9. jan Vi får også snart monteret ladestandere på mit arbejde. Der er da et par enkelte af mine kollegaer der kører el/hybridbil smiley

• #19   9. jan En alm lader til at sætte i stikkontakten, også kaldet en mormor læder, er kun en nød lader. Og er langt fra sikkert at hverken kablerne i huset eller selve stikkontakten kan holde til belastningen fra laderen

• #20   16. jan Vi kan lige starte med at få en af myterne aflivet her med det samme..
    Det er et ladekabel.. ikke en lader
    Uanset hvad strømkilde man lader fra er det kun et kabel der er tale om, da selve laderen/omformeren sidder i bilen.

På min Tesla ville det ikke være noget problem at bruge et "mormor" kabel hver dag, og er man i tvivl om installationen kan klare det, kan man (i hvert fald på min bil) nedjustere hvor mange ampere bilen må trække fra stikket.
    Hvis bilen ikke har den mulighed kan man købe i All-in-one kabel hvor man kan justere lade spændende direkte på kablet.

Men i dit tilfælde hvor bilen har et meget lille batteri, ville jeg ikke spilde penge på ladabonnementer og ladestandere

Her er en rigtig god video om emnet med de kabler jeg taler om.
    https://www.youtube.com/watch?v=hSqP8wa2nT4&t=2s

ang. hvad det koster er det rigtigt nemt at regne ud, din Outlander har omkring 11kwh plads i batteriet
    og en gennemsnitspris for en kwh i Danmark er ca. 2,25.-

så 11x2,25 = 24,75.- hvis batteriet er HELT tomt vel at mærke smiley

• Matthias S
    Matthias S Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #21   16. jan Det eneste jeg ville være bekymret over ved lige netop Outlander phev ville være de problemer der er med batteri/software, prøv bare at søge på YouTube efter Outlander phev battery degradation, eller søge på phevwatchdog. Nogle har oplevet på netop den model efter 6 måneder at miste mere end 10% kapacitet på batteriet

• #22   21. jan Hvis du kan få lavet således at du får clever boks hjemme, og der er en "offentlig" clever ladestander ved dit arbejde så kan du spare RIGTIG mange penge.
    Du får ubegrænset strøm for 325kr (hvad vi giver, måske prisen er en anden nu)
    Vi har en 2020 Outlander PHEV, du kan se den på min profil.
    Vi kører 35km i det kolde vejr for tiden på en opladning, så frem/tilbage til dit arbejde ville kunne gøres med næsten 100% el-drift hvis du kan lade hjemme og på arbejde. Såfremt det ikke er motorvejskørsel ??
    Vi har ladet 498kw den seneste måned, det ville koste små 1150kr (2,30kr kWh) men ved clever giver vi kun 325kr.
    Altså næsten 10.000kr lige ned i lommen hvert år.

• #23   21. jan #20 hvorfor vil du ikke "spilde" penge på ladeabbonnement ?
    Hvis hun kører 36km hver dag, så vil hun bruge de 11kw som er til rådighed 2 gange om dagen, gange 5 dage gange 4 uger = 440KW gange 2,30kr = 1012Kr.
    Dette kan hun gøre for kun 325kr med ladeabbonnement, hvordan mener du så hun "spilder" penge ? smiley
    Udover de 440kw kommer alt weekende/aften kørsel oveni hatten som jo også kan køres uden at det koster noget ud over det beløb man har betalt en gang.

• #24   21. jan Ellers hvis du ikke har mulighed for Clever abbonnement, så kører en Outlander PHEV 3,18km/kwh her i de kolde tider, dette må forventes at stige i takt med at temperaturen også stiger smiley
    Så må du selv finde ud af hvad du betaler pr kwh hos din eludbyder.

• #25   21. jan Benny

Du skal også lige huske at nævne at det koster omkring 8000.- at få en Clever lader, som man ikke engang ejer.
    Så der er ret meget kørsel der skal til for at spare den hjem igen

Og nu ved jeg ikke hvor du får de 11kwh fra, men den burde kunne køre omkring 5km på en kwh, med mindre det er det mest økonomiske elektriske køretøj nogensinde, så man burde kunne få omkring 50km ud af en "tankfuld"

Så det vil være omkring 15kwh om dagen for at køre den ønskede afstand

• #26   21. jan Vi bruger 500kw i måneden, efter 10 måneder er installation betalt (7500kr). Herefter er der 10.000kr i lommen hvert år ??
    Det er da ikke at "spilde" penge i min verden .

• #27   21. jan De 11kw kommer fra den virkelige verden. Batteriet er 13,5kwh men er aldrig helt afladet. I snit lader man 11 kWh når batteriet er tomt.
    Vi kører 3,18km / kWh i det kolde vejr lige for tiden.

• #28   21. jan Jøsses det var da elendigt smiley
    Det er værre end en Audi E-tron som er den næst mest uøkonomiske elbil på markedet

til sammenligning køre en Hyundai Ioniq 6,7km / kwh om vinteren!

• #29   21. jan Det skal jeg ikke gøre mig klog på.
    Jeg har kollegaer og kammerater med plugin hybrid de kører ikke 5km/kWh om vinteren nogen af dem.
    Hyundai ioniq er en lille lav bil med en lille motor. Det er næppe noget godt sammenlignings grundlag.
    Men det er egentlig også irrelevant for trådstarters oprindelige spørgsmål.
    Jeg er ikke enig med dig i at det er "spild af penge" med et clever abonnement da man efter 10 måneders kørsel med 500kwh om måneden kan spare 10.000kr om året. Lad den ligge der og god aften herfra ??

• #30   21. jan En hyundai Kona er da noget i samme retning og den køre også omkring 5km/kwh om vinteren.

Så hvad pokker der sker for de hybrider der aner jeg da ikke

• #31   21. jan #20
    det er ikke sundt for dine kabler i din bolig at bruge mormor kablet - og slet ikke hvis boligen er af ældre dato.

https://fdm.dk/alt-om-biler/elbil-hybridbil/opladning/se-hvornaar-du-maa-bruge-mormorladeren

https://fdel.dk/guides/ladning/mormorkablet/

Kommentér på:
pris for ladning af plug-in hybrid hjemme uden ladestation

x