{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Morten  G
Morten G
Tilmeldt:
11. jan 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Volvo 850 2,3 turbo {{forumTopicSubject}}

Godaften alle
Jeg er helt grøn (her), og er ikke ligefrem skrap til biler. Har dog af tilfældets vej fået mulighed for at købe en Volvo 850 2,3 turbo, der har kørt 75.000.
Prisen er 45.000. Bilen skal dog indregistreres, da den købes fra udlandet.
Bilen fremstår umiddelbart pæn.
Jeg ved INTET om det, og famler i blinde. Men er forelsket i tanken om en stor bil med muskler OG plads til lidt af hvert.
Ved ikke om det er ok at spørge, men : Er det umiddelbart et godt eller dårligt køb?
Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 850 2,3 turbo
  • #1   12. jan 2020 Du skal bruge årgangen og nyprisen, og så ind på Skats beregner og se hvad reg afgiften er for et importere såden en bil.

  • #2   12. jan 2020 De er rimelig dyre i stumper, også alm. sliddele som bremser, kobling og lign. Da jeg gik fra 740 til 850 fordoblede jeg prisen på service og vedligehold. Også selvom det ikke var et aut. Volvo værksted jeg brugte. Det er godt nok ved at være nogle år siden, så måske priserne er faldet.

    Som de fleste Volvo'er er den tørstig. Jeg har haft en C70 T5 (240HK), som vel mere eller mindre har samme motor. Den kørte ikke nær så langt på literen som min Corvette med V8 6.0 smiley

    Kører man bare lidt frisk, går de ikke meget mere end 7-8 km/l. Nogle vil sige at de sagtens kan køre 10-12 km/l, men det kræver morfarkørsel som jeg ihvertfald ikke havde tålmodighed til.

    850 kører ellers godt, langt bedre end de tidligere modeller, som eks. 740/940. Men det er altså ved at være en gammel bil. Og til 45K uden afgift, ville jeg nok se efter noget andet. Mon ikke man kan finde en S60 2.5T (eller måske T5) til omkring det samme. Jeg synes egentlig at lavtryksturbo motorene er dem der passer bedst til bilerne (2.4T/2.5T, 193-200HK).



  • #4   12. jan 2020 Det en fin bil - Min bror havde en 850 2.3 T5 og den var satme hurtig.

    MEN - Det en gammel bil, og de kører sku som en balje, ruster og er ikke billige i dele.
    Så som der bliver nævn ovenfor, det måske ret så mange penge at smide efter en gammel vogn.


  • Morten  G
    Morten G Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   12. jan 2020 D’herrer (og damer,man må jo endelig ikke træde nogen over tæerne...), tusind tak for jeres svar. Jeg sætter pris på “svesken på disken”-tale, det fungerer bedst??
    I grove træk kan jeg forstå at jeg skal tage de tvivlende briller på, og så få styr på Skat.
    Og samtidigt indse at jeg muligvis køber katten i sækken.
    Jeg har dog fået tilbuddet om at få den til DK, og så få den tjekket hos mekaniker, uden købsbinding.
    Så med det i mente, tror jeg at jeg fortsætter Volvo-drømmen lidt endnu.
    (Har kørt firmabil i mange år, og haft den sløjeste Suzuki Wagon som back-up til familien, så I ser at der er noget af et skift. (Alene det at jeg ejer en Suzuki Wagon får mig formentlig bandlyst på stedet????))
    Igen, tak for de gode råd. God søndag.


  • Morten  G
    Morten G Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   12. jan 2020 Pænt irriterende at smileys bliver til spørgsmålstegn ...Men you catch my drift

  • #7   12. jan 2020 Pas på at du ikke bliver "scammet" - lyder måske lidt for godt til at være sandt at nogen vil sende en bil til DK uden nogen form for betaling eller garanti for betaling - bare min mening smiley

  • Morten  G
    Morten G Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   12. jan 2020 Det er en rigtig god vens svoger, jeg er relativt tryg. Han har købt den i Japan, hvorefter den har fungeret som feriebil i Sydfrankrig...

  • #10   12. jan 2020 Ja 10 km/l eller mindre er det du skal regne med uanset om du kører i byen eller på landet.

    Der ligger en synshal nede i Padborg hvor de også kan give dig en fast pris på afgiften, og du kan også betale på stedet og køre ud af hallen med nr plader på.

    Det lyder da spændende, vi ser frem til at høre afgørelsen osv smiley


  • Morten  G
    Morten G Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   12. jan 2020 Rattet sidder i den rigtige side. Havde set den komme, men tak

  • Morten  G
    Morten G Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   12. jan 2020 Og der er betalt moms i EU. Den har været indregistreret i Frankrig.
    Men jeg er stadig bange smiley


Kommentér på:
Volvo 850 2,3 turbo

Annonce