{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

e36 kører dårligt når den er driftvarm {{forumTopicSubject}}

hej bg. Vores e36(m52b25 med vanos) starter og kører meget dårligt når vi slukker og tænder den, når den er driftvarm. nogle gange kan vi slukke den og tænde den igen, og problemet er væk, men det er meget træls. alle steder er lukket, så vi har ingen testere. dette er sket efter at batteriet løb tør grundet vinterhi. ps: ved ikke hvad en god overskrift er, så hvis i har et gammelt indlæg med samme problem, må i meget gerne skrive. tak på forhånd


Kommentarer på:  e36 kører dårligt når den er driftvarm
  • #1   27. mar 2020 Var benzin tanken fyldt eller tom da den blev sat væk for vinteren ?
    Der kan opstå pænt meget kondens i sådan en satan, så et skud sprit kunne være en start.
    Har tanken været meget lav, kan det også tænkes at diverse snavs har fået samlet sig og har kvalt et filter.
    Det lyder dog til at være mere af mekanisk art, men tænker at sprit er et nemt sted at starte.
    Men hvis den kører ok når den er kold, så kan du se bort fra det jeg har skrevet.



  • #2   27. mar 2020 hvis man bare slukker og tænder den går det væk. den har stået tør i tanken

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #3   27. mar 2020 rust i tanken der blokerer pumpen, en bil skal altid i vinterhi med helt fyldt tank

  • #4   27. mar 2020 men det går væk når man slukker og tænder? i det tilfælde burde problemet være konstant. bilen har stået helt tørt smiley så tanken har ikke været problemet

  • #5   28. mar 2020 Hm det kan godt være andet end tanken, men det er et klassisk sted at få problemer.
    Kan det tænkes at pumpen suger filteret fyldt, bilen får for lidt benzin. Når du så slukker forsvinder trykket på pumpen og snavset falder ned igen.
    Hvis dette er tilfældet, skal : bilen start fint når kold, gå ud når der er kørt lidt, og starte fint igen efter 1-2 minutter.
    Tror jeg ville skifte benzin filteret, og evt tjekke benzin pumpen. Begge dele skal gøres med omtanke, og husk det er dampene som brænder ikke benzinen selv.
    Filter: sæt om muligt klammer på slangen, ellers står du med hele tank indholdet på jorden til sidst.
    Pumpe, tag batteri fra, og tag gerne et par svejse handsker med ind til hvis der skulle gå ild i dampene. Handskerne kan bruges til at lægge over hullet til tanken og kvæle ilden. (Lad være med at spørge hvordan jeg ved det).
    Begge dele, hav en ½l vandflaske med mindre hul i til at spraye vand på mindre problemer og en rigtig ildslukker .. som stadig har tryk på ..stående i nærheden. Arbejd gerne et stykke fra ting du har kært. Surt at miste bilen, men virkeligt nitte at garage/hus ryger med.
    Ingen af delen er iøvrigt særligt svært, man skal bare tage sine forholdsregler.

    Andre muligheder;
    Hvis den starter igen meget kort efter (30 sekunder eller lign) kan det ikke være ting som overopheder.
    Vil den helst ikke starte lige efter kan det derimod være ting som overopheder, som benzin pumpe, diverse elektronik etc. Jeg kan ikke huske om e36 har elektronisk tænding eller stadig er mekanisk som e30 med fordeler etc. Har den det sidste ville jeg lige tjekke fordeler dækslet og se om der er snavs der.
    Det kan også være andre ting (naturligvis), men det er ikke helt nemt på distancen.


  • #6   28. mar 2020 Hej Thomas! mange tak for den gode og lange forklaring smiley
    jeg sætter pris på din tid! jeg vil kigge på benzin filter og pumpe. bilen vil først starte normalt igen efter en time ca. vi har et værksted og alt sikkerhedsudstyr, så tak for rådgivningen! jeg vil vende tilbage med resultatet! mvh Mahthi


  • #7   28. mar 2020 den er begyndt at slukke automatisk, når den er driftvarm....

  • #8   29. mar 2020 Hvis den bare går rent ud, så er det ikke benzin. Hvis den begynder at tøve og hugge idet, så kan det stadig betale sig at kigge.
    Lyder mest af alt som om noget bliver for varmt. Begynder at lure over om det vanos der giver problemer, men så tænker jeg at nogle af de andre havde meldt ind.
    Vanos kan give problemer pga selve vanos, og samtidigt de sensorer der detektere på knast akslen og/eller driv akslen.
    Vanos mener jeg plejer at dukke op også på de billige testere.
    Tror vi er kommet for langt ud i gætte land, såjeg kan ikke tilføre mere desværre. Så tag dette med i tankerne, vanos er heller ikke en sikker ting.


  • #9   29. mar 2020 ah okay, nogle gange kører den helt fint, men slukker ligepludselig -som om det er en "sikkerhedsfunktion"
    men mange tak for din tid! håber på at finde en tester!


  • #10   29. mar 2020 Tror også at tester er vejen frem herfra, Enkelt spørgsmål, har du en eftermonteret alarm med startspærre funktionalitet. Hvis der har været sådan i fra starten passer det meget godt med at den dør ca nu. Det er dog meget nemt at se, for så er der ingen gnist på. (kan ikke huske om e36 er med tændspole, eller om den er med gammeldags kabel. Er det kabel er det nemt at teste, Tag kabelet af sæt forsigtigt en nogenlunde passende skruetrækker i og se om den kan trække gnist til motorblokken.
    Og igen tester på, for jeg er ved at gennemgå de relativt mange fejl muligheder der er og det ender bare med en masse skiftede dele som var ok.


  • #11   29. mar 2020 der er eftermonteret alarm, fra magicar. den er med kabel, så det kan prøves

  • #12   30. mar 2020 Lad mig høre hvad du finder og dukker en løsning op, så meld tilbage, for så lære jeg også noget

  • #13   30. mar 2020 selvfølgelig. er ved at kigge på benzin filtret

  • #14   6. apr 2020 opdatering: fik fat i en tester, som sagde fejl i 2 abs sensor. lyder rigtigt fordi hvis den står stille og man gør den varm, og slukker så sker det ikke

  • #15   6. apr 2020 Det er desværre nok bare endnu et problem.
    Køb originale sensorer OEM er skrald til BMW.
    ABS fejl kan i teorien sende bilen i safe mode, men så kan du dårligt tvinge den over 30km/t. Havde seriøse problemed med ABS på min gamle e39, og det forsvandt først helt med originale sensorer (tror jeg var igennem 3 forskellige OEM før jeg overgav mig og købte originalt). Alternativt find nogen brugt som er taget fra en bil der virkede.
    Ved ikke helt hvordan bilen opfører sig hvis der bare er kommet lidt vel meget modstand i ledningen og den falder ind og ud af ABS fejl.


  • #16   6. apr 2020 har for et halv år siden købt to originale (fra selve bmw) til foran, så ved ikke hvordan den allerede er i stykker. men prøver igen vel?

  • #17   6. apr 2020 De originale bør holde, har aldrig haft problemer med dem (andet end at de bliver gamle og sure efter ca 12-20 år.
    Er du sikker på at det er de samme to der er gået igen, lyder lidt underligt. De kan have fået problemer med støv eller skiven den læser signalet udfra. Men det har jeg ikke selv oplevet.
    Det her med at det forsvinder ved at slukke og starte bilen igen er lidt iøjnefaldende i forhold til dit oprindelige problem. Og det nulstiller tælleren på abs sensorerne. Man kan ligesom fornemme at den efter xyz meter går ud af sync, smider advarsel og går i limp home mode. Ved ikke helt om det er hvad du oplever. Limp home mode er en ret pludselig oplevelse, den går fra ok glad til gu vil jeg ej noget som helst mode.


  • #18   9. apr 2020 Bilen laver en abs lyd når man tager afsted med bilen. (som om at den bremser, men uden at bremse) det har den ikke gjort før. den bliver ikke ordnet efter man slukker og tænder igen mere... men hvis man tænder den og den kører dårligt, så kører ca 50 meter og slukker og tænder igen, så det løst. det er en meget mystisk fejl, som en ven, med meget erfaring heller ikke kender

  • #19   9. apr 2020 Det du beskriver der passer desværre rigtigt fint på ABS sensore, jeg oplevede at den gjorde det når jeg bremsede blødt (Var sjovt nok der jeg besluttede at originale stumper nok var prisen værd).
    Det at en meget kort køreforløb kan påvirke det får mig til at tænke abs kredsløbet. Så enten sensorer eller ringene, Min erfaring på bmw er at det er sensorerne, og ikke ringene der ryger. Når de slår ud på testeren, er der grundlæggende ikke den store vej udenom, for du klarer ikke et syn med fejl på dem. De kan nok findes billigt hos en hugger men du ved ikke hvor længe der går inden de står af.


  • #20   15. apr 2020 fejlen er løst af sig selv? eller måske. den gør det ikke mere. lad os håbe den bliver ved sådan?

  • #21   15. apr 2020 Ok, hvis du har kørt en god tank fuld benzin igennem, så har det næsten sikkert været snavs/vand i benzinen, som nu er blevet fortyndet op til et punkt hvor det ikke betyder noget længere. Bedste bud er at det har været kondens i tanken, som nævnt tidligere er det en ting hvis bilen står relativt tom tank længe.
    Fedt at den virker igen.


  • #22   15. apr 2020 tak! den stod faktisk næsten fuld(3/5) den stod kun i 2mdr...

  • #23   15. apr 2020 Det burde have været ok, men igen, måske lidt snavs eller noget.

  • #24   15. apr 2020 rigtig nok! lad os krydse fingre for at det forbliver ordentligt

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #25   15. apr 2020 Evt giv den en smule karburatorsprit, det binder vandet i benzin så det ikke udskiller sig og ligger i bunden af tanken

Kommentér på:
e36 kører dårligt når den er driftvarm

Annonce