{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Hvor tit vil i mene man skal polere sin bil for at den står flot? {{forumTopicSubject}}

Hvor tit vil i mene man skal polere sin bil for at have en flot bil? 1 gang om året eller hver andet år eller hvad har i erfaringer med?
Jeg har en 8 år gammel bil med et godt antal km på bagen som jeg købte for et halvt år siden.

Kommentarer på:  Hvor tit vil i mene man skal polere sin bil for at den står flot?
  • #1   22. maj Få den poleret og nano behandlet det koster her i byen kr 1.200,- og holder 1-2 år

• Piodre
    Piodre Online Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 2 Følgere: 48 Emner: 59 Svar: 515
    #2   22. maj Jeg gør det 2 gange om året og gør det i hånden, synes det er hyggeligt og du kan springe en tur over i kondicenteret

• #3   22. maj #1 det lyder ret billigt af hvad jeg har undersøgt.

#2 så du bruger ikke maskine til det? Og hvilke produkter kan du anbefale?

• #4   22. maj 1.200 ved fyren ved siden af Wash World Kolding

• #5   22. maj Allan har du erfaring med ham. Er han dygtigt nok

• #6   22. maj Hvor tit afhænger jo af hvordan du behandler din bil, hvordan du vasker den, og hvodan du lakbeskytter. At polere to gange årligt er helt ude i hampen! Ved polering fjernes jo lag af klar lak eller lag uni lak.
    Tvivler på #2 polerer bilen to gange årligt, i så fald er der efter få år ikke mere lak at tage af.
    En polering er ikke et tankstations produkt der grattes på bilen!

• #7   22. maj Jeg synes den bærer præg af at den har været i vaskehal lige fra dag 1 af, og er blevet vasket tit da den er sort og har kørt lidt over 200.000km. I den tid jeg har haft den har den været i vaskehal 4-5 gange, men vil til at starte på håndvask i denne måned, hvor jeg bruger skumlanse først og spyl ren og derefter vaske den med mirkofiberklud og så spule ren igen til sidst

• #8   22. maj Betal dig fra en ordentlig polering så er mit råd.
    At polere en bil med masser af vaskemidler op i hånden er nok et 40-60 timers job.
    Inden du har købt grej osv. er en polering ude i byen at foretrække.
    Glem de steder der annoncerer med de billigste løsninger. Her bliver bilen blot skøjtet over og grattet ind i silikoneholdig glaze. Så ligner den en halv million i 14 dage, og det er så det.,
    Behandler du den efterfølgende ordentligt er polering slet ikke noget man behøver at gøre.
    Min ser sådan ud, og har kørt 70.000 km. siden den fik et meget let 1. steps polering.
    Den ser heller aldrig en vaskehal.

Mit råd er, lad nu være med hoppe med på noob bil detailing bølgen med skumfest i Magaluf og Barbie farvede kineser produkter fra Køge.
    Kig guider på bilvask.nu, de er nede på jorden, det behøver ikke være så latterligt avanceret at holde sin bil i topform.

profilbillede
  • #9   22. maj Har også overvejet en polering ude i byen, men det er mere hvor tit man skal gøre sådan noget så. Bilvask der er selvfølgelig en højtryksrenser med skumlanse på der skal købes og ellers så er det kun sæbe og mikrofiberklud jeg køber

• #10   22. maj Igen hvort tit? det afhænger af hvordan du beskytter og vasker din lak.
    En skumbamse og højtryksrenser er ikke blot vejen til succes.

• #11   22. maj Nej jeg ved godt det ikke er vejen. Man skal også bruge mikrofiberklud og 2 spande til hovedvasken. Jeg tænker hver 2-3 uge afhænglig af hvor beskidt den er

• #12   22. maj poleres når den trænger til det, men nok hver 3 år til en normal bil der køre dagligt

• #13   22. maj Det gælder jo om at polere så lidt som muligt, og så beskytte lakken så godt som muligt smiley

• #14   23. maj Ronni

Ved det ikke, han lejede hallen der lige før Corona krisen startede, han har selv en fin Audi A5, den kan du jo kigge på før du beslutter dig.
    Han er svensker og taler flydende dansk, kender ikke til hans produkter eller evner, men ved han har faste kunder, så noget må han kunne.

Flinker fyr, men han er lidt sur over folk fra Wash World kører ind på hans plads og tørrer vand af deres nyvaskede biler.

Kommentér på:
Hvor tit vil i mene man skal polere sin bil for at den står flot?

x